Jeden prosty trik pozwoli kierowcom podwoić bezpieczny okres eksploatacji opon

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
material prasowy
Udostępnij:
Są sposoby, aby znacznie przedłużyć użytkowanie opon. Co trzeba zrobić?

Liczba zużytych opon używanych w samochodach jest niepokojąco wysoka, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Nokian Tyres.

Kierowcy zazwyczaj kupują nowe ogumienie dopiero, gdy głębokość bieżnika jest znacząco zmniejszona, a właściwości bezpieczeństwa opon są pogorszone. Zdaniem Nokian Tyres bezpieczeństwo powinno być najwyższym priorytetem, a inwestycja w opony klasy premium jest racjonalna ekonomicznie gdyż są one nie tylko bezpieczne, ale i bardziej wytrzymałe.

Bezpieczeństwo jest najważniejszą cechą jaką powinni kierować się właściciele aut kupując nowe opony. Inne istotne czynniki to trwałość oraz niskie zużycie paliwa, poziom hałasu i koszt ogumienia. Tak wynika z badania zleconego przez Nokian Tyres, które przeprowadzono w Niemczech, północnych Włoszech, Rosji, Szwecji i Finlandii. W każdym kraju w ankiecie wzięło udział 1000 kierowców aut osobowych.

Z badania wynika, że więcej niż jeden na czterech kierowców kupuje nowe opony zimowe dopiero gdy głębokość ich bieżnika osiągnie minimalną dopuszczalną przepisami wartość. Prawie jedna czwarta stwierdziła, że dokona zakupu opon dopiero, gdy zauważy, że ich właściwości bezpieczeństwa zostały obniżone. Dane te nie uwzględniają kierowców, którzy używają opon całorocznych.

Matti Morri, Technical Customer Service Manager w Nokian Tyres, jest zaniepokojony takimi wynikami. - Nigdy nie należy zużywać opon całkowicie. Głębokość bieżnika wynosząca 4 milimetry to rozsądna granica, po przekroczeniu której należy wymienić opony.
Nabywcy opon powinni brać pod uwagę cały okres użytkowania produktu: cena jest zawsze częściowo uzależniona od materiałów użytych do produkcji ogumienia. Opony klasy premium mają lepsze, trwalsze mieszanki gumy i metali niż tańsze odpowiedniki. Na przykład, produkty Nokian Tyres dedykowane samochodom typu SUV oraz autom dostawczym zawierają włókno aramidowe, które wzmacnia boczne ściany opon. Jednak odporność na zużycie nie powinna być jedyną podstawą wyboru. Warto położyć nacisk na bezpieczeństwo, a dobra przyczepność na mokrej nawierzchni i zapobieganie aquaplaningowi w znacznym stopniu mają na ten czynnik wpływ - mówi Matti Morri.

- Kierowcy mogą wydłużyć bezpieczny okres eksploatacji opon, przekładając je z przodu na tył i odwrotnie. Dzięki temu opony będą zużywać się równomiernie. Niestety, rotacja opon nie jest zbyt powszechna, pomimo faktu, że może ona nawet podwoić przebieg, jaki można uzyskać na jednym komplecie opon – dodaje Morri.

Właściwe przechowywanie również może poprawić trwałość opon. Najlepszym miejscem jest chłodne i suche miejsce, chronione przed światłem słonecznym. Z badania przeprowadzonego przez Nokian Tyres wynika, że ponad 75% kierowców przechowuje opony w domu. 21% respondentów korzysta z hotelu dla opon.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ilja Kuksa o szansach na przystąpienie Ukrainy do UE

Wideo

Materiał oryginalny: Jeden prosty trik pozwoli kierowcom podwoić bezpieczny okres eksploatacji opon - Polska Times

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie