Jeden dzień pracy, dwa dni postoju

Marian Klasik, 21 sierpnia 2004 r.
Wykonawca zapewnia, że w chwili obecnej wykonanych jest około 70 procent prac.
Wykonawca zapewnia, że w chwili obecnej wykonanych jest około 70 procent prac. Marian Klasik
Po czterech miesiącach prac budowlanych może się okazać, że deklarowane 150 dni, w czasie których miało zostać rozbudowane międzyzdrojskie molo, może się okazać nierealne.

Już samo rozpoczęcie prac przesuwano z dnia na dzień. Pierwsza rura osłonowa podpory mola pogrążona została w końcu 13 maja 2004 roku. Powodem przesuwania terminu rozpoczęcia rozbudowy obiektu była wysoka fala na Bałtyku.

- Przestoje w wykonywaniu prac do dni roboczych mają się jak 1:3. Miesięcznie pracujemy więc około 10 dni, gdyż na tyle pozwala nam pogoda tzn. stan morza i siła wiatru. Z taką sytuacją się nie liczyliśmy, gdyż analiza pogody z ostatnich pięciu lat wskazywała raczej na sprzyjające warunki pogodowe. Tymczasem okazało się, że pogodę taką, jaką mamy obecnie odnotowano ostatnio 15 lat temu. W chwili obecnej mimo wszystko mamy wykonanych około 70 procent prac i to tych najtrudniejszych i będziemy robić wszystko by termin zakończenia budowy, to jest koniec września br. został dotrzymany - powiedział Andrzej Kłyś, przedstawiciel wykonawcy SKANSKA S.A. Oddział KPRM Kielce, kierownik robót w Międzyzdrojach.

Pogrążone zostały już wszystkie rury podporowe oraz dalby cumowniczo-odbojowe. Wykonane zostały oczepy pomostu spacerowego oraz na pomoście dojściowym. Betonuje się poprzecznice na podporach pomostu spacerowego, montowane są belki strunobetonowe.

- Myślę, że termin zakończenia rozbudowy mola zostanie zachowany. Niemała wina dzisiejszych kłopotów wykonawcy wynika także i z tego, że w Warszawie prawie 9 miesięcy przetrzymywano niepotrzebnie dokumentację, nie wydając na czas niezbędnej decyzji na podstawie której miasto mogło przekazać wykonawcy plac budowy - mówi Henryk Jabłoński, burmistrz Międzyzdrojów.

Przypomnijmy, dotychczasowe molo miało długość 120 metrów, natomiast po przedłużeniu, wraz z pomostem dojściowym dla statków pasażerskich będzie miało 395 metrów.

Przybijać będą mogły do mola statki o długości do 75 metrów. Inwestorem jest firma niemiecka Adler-Schiffe Polska, projektantem BIMOR, a wykonawcą SKANSKA S.A. oddział KPRM Kielce przy partnerskiej współpracy władz Międzyzdrojów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3