Jakie będzie torowisko na Gumieńcach? Konsultują trzy warianty

Marek Jaszczyński
Do godz. 20 potrwają konsultacje dotyczące wyboru wariantu torowiska do planowanej pętli tramwajowej przy ul. Ku Słońcu.

Przedstawiono trzy warianty

Wariant 1 zakłada budowę linii dwutorowej na odcinku od Ronda Gierosa do planowanej pętli przy centrum handlowym STER. Poszerzenie pasa rozdziału pomiędzy jezdniami ulicy Ku Słońcu do minimum 8 m. Ograniczono ilość przystanków do dwóch.

Zakres przebudowy infrastruktury drogowej oraz technicznej ograniczony został do minimum

Wariant 2 zakłada przebudowę linii tramwajowej jednotorowej na odcinku od Ronda Gierosa do skrzyżowania z ulicą Kwiatową oraz budowę linii jednotorowej od ulicy Kwiatowej do planowanej pętli przy centrum handlowym STER w obrębie istniejącego pasa rozdziału. Przyjęto budowę trzech przystanków

Wariant 3 zakłada budowę linii dwutorowej na odcinku od Ronda Gierosa do planowanej pętli przy centrum handlowym STER. Poszerzenie pasa rozdziału pomiędzy jezdniami ulicy Ku
Słońcu do 17 m. Przyjęte parametry geometryczne toru tramwajowego umożliwiają płynną i komfortową jazdę, a szeroki pas rozdziału pozwala na swobodna lokalizacje peronów i
innych urządzeń technicznych. Przyjęto lokalizację 3 przystanków

Podwariant 3b posiadał zmieniony w stosunku do Wariantu 3 wjazd na pętle od strony Mierzyna, dodatkowy przystanek przy ul. Marynarzy Polskich, przystanek z peronami naprzeciwległymi przy ul. Kwiatowej i możliwość jazdy autobusów po torowisku od ul. Kwiatowej do Ronda Gierosa.

Wady i zalety

Rozwiązania projektowe w Wariancie 1 ze względu wąski pas rozdziału powodują mniej kolizji z infrastruktura techniczna w stosunku do wariantu 3 oraz mniejszy zakres przebudowy ulicy Ku Słońcu. Jednocześnie brak jest miejsca na lokalizacje przystanku przy ul. Krętej oraz innej infrastruktury technicznej. Pętla autobusowa i tramwajowa nie kolidują ze sobą, ale nie ma możliwości zawrócenia autobusów wewnątrz pętli.

Rozwiązania projektowe w Wariancie 2 powodują najmniej kolizji z infrastruktura techniczna oraz wymagają najmniejszych nakładów. Rozwiązanie pętli autobusowej jest podobne jak w Wariancie 1. Torowisko jednotorowe jest niefunkcjonalne i ograniczające ruch tramwajowy.

Rozwiązania projektowe w Wariancie 3 (oraz równoważnym Wariancie 3b) ze względu szeroki pas rozdziału gwarantują swobodna lokalizacje urządzeń infrastruktury i obsługi podróżnych. Nieznaczne zwiększenie kosztów inwestycji
pozwala na zastosowanie bardziej komfortowych i bezpiecznych rozwiązań projektowych. Drogi wewnętrzne w obrębie pętli autobusowej krzyżują się z torowiskiem tramwajowym oraz występują wspólne przystanki. Istnieje możliwość
zawrócenie autobusów na pętli oraz lokalizacji dużej liczby miejsc postojowych dla autobusów.

Prezentacja koncepcji budowy torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
oko

Tyle pomysłow i żaden konkretny, A dlaczego tramwaj nie może jechac tak jak dotychczas  z tym ze od kwiatowej do  Steru byłyby dwa tory tam i z powrotem , a wracając tramwaj wjeżdżalby w ulice Kwiatową starą trasą ? czy to takie trudne?. A może jakis debil znów cos wymyśli tak jak z postawieniem barierki gdzie wszyscy przechodzili bezpiecznie przez ulicę tak za. dzikim przejściem. A każe im się przechodzić teraz środkiem skrzyzowania gdzie musza stac na jego srodku aby przejść cna drugą stronę Ku Słońcu i Kwiatowej ? Czy w tym urzaędzie są jakieś myslące i odpowiedzialne osoby?

G
Gość
W dniu 30.11.2015 o 23:01, tramwajarka napisał:

Jak się jest mlodym "byczkiem" i ma się bmwice to nie rozumie się,że LUDZIE korzystają z takiego środka,a chodzenie do przystanku na pętli z Mierzyna ,to dopiero MASAKRA>..ciebie slowianinie pewnie będą nosili na narach

Misiu trzeba było mieszkać w Szczecinie, a nie w Mierzynie. Masz samochód więc nie musisz jeździć tramwajem.

a
andy05

Wydaje mi się żaden wariant nie jest dobry. Moim zdaniem należałoby znaleźć kompromis np. wariant I ( 8 metrowy pas pomiędzy jezdniami i mniej drzew do wycięcia ) z pętlą z wariantu III ( w wariancie I jest super ciasna pętla dla autobusów, w wariancie III tramwaj i autobus jadą tym samym śladem ) i likwidacją toru na ul. Okulickiego ( po co utrzymywać ten bezsens ludziom pod oknami i potęgując korek przed rondem Gierosa ? ). Widząc te 3 projekty zastanawiam się po co było wydawać pieniądze na zbudowane dopiero co wjazdy do posesji i miejsca postojowe pomiędzy ul. Krętą i ul. Źródlaną ?

 

 

b
borsq

Wiadukt w Al. Wojska Polskiego się sypie.Może najpierw zająć się nim? Inaczej żaden tramwaj níe wyjedzie nawet na trasę.

o
omo
W dniu 30.11.2015 o 20:39, slowianin napisał:

Po co budowac nowa petle do Ster?? Po co?? Kto chcde to sobie tam dojdzie,moze jeszcze w samym Sterze zrobicie tramwaj pod same pulki?? Ci rzadzacy w tej Polsce to chyba z probowki sa??? czego was ucza w tych szkolach??? Masakra

Slowianinie,a ty wyskoczyleś sroce z pod ogona,żeś taki ograniczony! obyś w swojej rodzinie nigdy nie doczekal się przedłużenia rodu,cobyście JAŁOWI byli!!!!!

t
tramwajarka
W dniu 30.11.2015 o 20:39, slowianin napisał:

Po co budowac nowa petle do Ster?? Po co?? Kto chcde to sobie tam dojdzie,moze jeszcze w samym Sterze zrobicie tramwaj pod same pulki?? Ci rzadzacy w tej Polsce to chyba z probowki sa??? czego was ucza w tych szkolach??? Masakra

Jak się jest mlodym "byczkiem" i ma się bmwice to nie rozumie się,że LUDZIE korzystają z takiego środka,a chodzenie do przystanku na pętli z Mierzyna ,to dopiero MASAKRA>..ciebie slowianinie pewnie będą nosili na narach

:)
W dniu 30.11.2015 o 19:58, Mieszkancy Gumieniec napisał:

Niech lepiej opanują ruch ciężkich Tirów na Ku Słońcu niż budować drugą nitkę tramwajową to większa korzyść będzie dla mieszkańców -panie Prezydencie miasta .

wtedy nie mialbys nic w sklepach bo to tzw. tiry dowoza wszystko do sklepow.

:)

Jaki jest sens wydawania kasy na nowe torowisko skoro stare wymagaja natychmiastowego remontu bo niszcza nowy tabor,   pl zolnierza-az do niebuszewa w tym pl.rodla -remont kapitalny , mickiewicza od uniwerku do wernyhory -do wymiany,  wojska polskiego do glebokiego do wymiany,o torowiskach na pomorzany czy linii nr 6 nie wspomne nawet ,najpierw wyremontujmy to co mamy a potem inwestujmy w nowe, to tak jak bys kupil ferrari i puscil je na rozwalona droge w wyscigu, parodia.Tam gdzie nie ma tramwaju moze byc autobus ,byle droga byla .

e
er

Nie budować. Szkoda drzew. I pieniędzy. Co się tak uparli na to przeniesienie pętli o te kilkaset metrów. Są ważniejsze inwestycje.

A
Aladyn

Najpierw ułożono nowe chodniki oraz drogę rowerową po to żeby je zniszczyć dla budowy torów tramwajowych to jest taka  gospodarność.

s
slowianin

Po co budowac nowa petle do Ster?? Po co?? Kto chcde to sobie tam dojdzie,moze jeszcze w samym Sterze zrobicie tramwaj pod same pulki?? Ci rzadzacy w tej Polsce to chyba z probowki sa??? czego was ucza w tych szkolach??? Masakra

k
kos

Tak będą projektować nowe torowisko,jak przystanki na ul.Wilczej to wszystko poniżej krytyki,.

M
Mieszkancy Gumieniec

Niech lepiej opanują ruch ciężkich Tirów na Ku Słońcu niż budować drugą nitkę tramwajową to większa korzyść będzie dla mieszkańców -panie Prezydencie miasta .

r
rozsądny mieszkaniec

Tyle zachodu i pewnie kasy dla 2 góra trzech przystanków? przecież można dojechać do pętli na kwiatowej i przesiąść się w autobus.

 

Nie lepiej w końcu pomyśleć o lini tramwajowej na 26 kwietnia. Odciążyło by to przeciążoną do maksimum jedyną w tym rejonie linie autobusową 75.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3