Jakie będzie drugie życie rowerów Bike_S? Co się z nimi stanie?

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
W najbliższych tygodniach Szczecin powinien ogłosić przetarg na modernizację systemu roweru publicznego. Co stanie się z dotychczas używanymi jednośladami z floty Bike_S?

Wraz z końcem minionego sezonu Bike_S, miasto zapowiedziało modernizację systemu roweru publicznego w Szczecinie. W listopadzie zakończyła się także umowa z firmą Next Bike, która dostarczyła do Szczecina pojazdy, stacje i oprogramowanie. W mieście ma powstać sieć zupełnie nowej generacji. Oznacza to, że nie będzie trzeba zostawiać czy wypożyczać roweru na konkretnej stacji, a każdy jednoślad zostanie wyposażony we własny terminal i GPS. Unowocześniony Bike_S ma jeździć przez cały rok.

W grudniu miał być ogłoszony przetarg na modernizację wypożyczlani, ale wciąż jeszcze do tego nie doszło.

Jak się dowiedzieliśmy, może to nastąpić za kilka tygodni, miasto na razie nie zdradza skąd to opóźnienie. Niemniej, plan zakłada, że ponad 500 rowerów, które obecnie są w Szczecinie (nominalnie system liczył ponad 800, ale część zaginęła, albo wyszła z użycia) zostanie zastąpione nowymi. Co stanie się bicyklami, którycu używalismy do tej pory?

ZOBACZ TEŻ:

- Mówimy tutaj o pokaźnej liczbie kilkuset jednośladów, które w dużej mierze nadal nadają się do używania lub mogą być używane po wymianie części lub naprawie. Wyjątkową niegospodarnością byłoby złomowanie tych rowerów lub zwyczajne ich wyrzucenie. Działanie w myśl idei 4R (z ang. Refuse, Reduce, Reuse, Recycle) zakłada, że rowery te nie powinny zostać potraktowane jako odpad. Mogą i powinny być nadal używane. Mając do dyspozycji tak pokaźną flotę jednośladów, można ją wykorzystać do aktywnej promocji najbardziej ekologicznego środka transportu i zwiększenia liczby użytkowników rowerów w naszym mieście.

Rowery dotychczas obsługujące rower miejski mogłyby, nie tylko zostać wykorzystane do przemieszczenia się podczas wykonywania obowiązków służbowych w Urzędzie Miasta i jednostkach pomocniczych. Równie dobrze mogłyby trafić do placówek oświatowych, aby zachęcić uczniów do dojeżdżania do szkoły rowerem - zauważa radny Przemysław Słowik.

- Myślimy o różnych scenariuszach. Na pewno wolą miasta nie jest utylizacja rowerów. Jednym z pomysłów jest rozdanie pojazdów różnym instytucjom, na przykład marinie na Wyspie Grodzkiej, aby były one do dyspozycji jej gości. Na pewno jakiś egzemplarz trafi do Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie. Jesteśmy w kontakcie z jedym z podszczecińskich dużych domów dziecka, być może tam również trafią obecne rowery. Myślimy także o sprzedaży części jednośladów - mówi Wojciech jachim, rzecznik spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która w imieniu gminy zawiaduje systemem roweru publicznego w Szczecinie.

"Historyczny" egzemplarz Bike_S z numerem 94 001, który nie był eksploatowany w wypożyczalni, a jedynie używany w celach promocyjnych, zostanie w tym roku wystawiony na aukcję dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Przewodnik rowerowy. Wzdłuż wybrzeża na dwóch kółkach

Wideo

Materiał oryginalny: Jakie będzie drugie życie rowerów Bike_S? Co się z nimi stanie? - Głos Szczeciński

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie