Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak zmienić kwartał w spokojną oazę

Marek Jaszczyński
Tak w wizji pomysłodawców mógłby wyglądać tzw. „ślepy” odcinek ulicy Małkowskiego
Tak w wizji pomysłodawców mógłby wyglądać tzw. „ślepy” odcinek ulicy Małkowskiego
W budżecie jest kasa na plany mieszkańców wobec osiedla

Chodzi o kwartał ograniczony ulicami Krzywoustego, alejami Piastów i Wojska Polskiego. Mieszkańcy chcą uspokojenia ruchu w tej części miasta, mają na to swoją receptę. Idea, która przyświeca tym zmianom to uniemożliwienie parkowania pojazdów na chodnikach i udostępnienie ich pieszym. Jak ma się to stać?

- Poprzez wyniesione skrzyżowania i zawężone ulice oraz uporządkowanie parkowania - mówi Maciej Sikorski, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Śródmieście - Zachód.

Natomiast miejsce odzyskane ma być zagospodarowane małą architekturą - powstać mają ławki, stoiska.

Pomysłodawcy zmian proponują również nasadzenie drzew, szczególnie grabów i klonów, które dobrze znoszą miejskie warunki. - Obecnie to „betonowa pustynia”, a drzewa dadzą też ulgę mieszkańcom w upalne dni - przekonuje Maciej Sikorski.

Koncepcja zakłada wprowadzenie „strefy 30”, a więc ograniczenie prędkości pojazdów do 30 kilometrów na godzinę i jednoczesne wprowadzenie jednego kierunku ruchu.

Nie byłoby wytyczonych pasów dla rowerzystów, bo przy dopuszczalnej „trzydziestce” byłoby to niepotrzebne. - Projekt mi się podoba, a zieleni w śródmieściu brakuje - mówi Joanna Bródka, radna PO. Nie wszyscy są zadowoleni z proponowanych zmian.

- To wygląda tak jakby aut nie było w Szczecinie, a przecież muszą gdzieś zaparkować - mówi Piotr Jania, radny PiS. Maciej Sikorski odpowiedział, że receptą na poprawę liczby miejsc postojowych jest planowana budowa podziemnego garażu.

- Niech pan nie wierzy w te plany - mówi Władysław Dzikowski, radny klubu Bezpartyjni. - Poza tym do garażowca nie mogą wjeżdżać samochody z instalacją gazową, a takich aut jest coraz więcej.

Według wyliczeń autorów pomysłu miałyby pozostać w omawianym kwartale 453 miejsca postojowe, obecnie jest ich ponad pięćset. Abonament wykupiło 251 mieszkańców.

Urzędnicy widzą szansę realizacji tego pomysłu. - Inicjatywę trzeba docenić - uważa Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina i przypomina, że w wieloletnich planach inwestycyjnych jest kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni ulic w tej części miasta. Jednostką odpowiedzialną za inwestycję jest Zarząd Dróg i Transportu -przygotowuje się do przetargu na projekt budowlany. Zadanie jest rozpisane na lata 2015 - 2018.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński