Sprawą zainteresowali się też radni Szczecina, do których docierały sygnały, że nie wszyscy mieszkańcy byli zadowoleni z tego w jakim stanie były chodniki po kilku śnieżnych dniach.
- Na jednej ze stron dotyczących Szczecina na Facebooku zapytano mieszkańców, czy chodniki w pobliżu ich miejsca zamieszkania są posypywane piaskiem. Bardzo szybko pojawiły się odpowiedzi, że w Szczecinie chodniki nie są należycie przygotowane na warunki zimowe - pisze w interpelacji radny Dariusz Matecki.
Mieszkańcy pisali m.in. "Jagiellońska od 24-26 oficyny - nie ma jak wyjść z klatek do śmietników", "Mazurska, Śląska można się połamać" itp. Podobną sprawą dotyczącą prawobrzeża zajął się radny Krzysztof Romianowski.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ma zawarte umowy na zimowe oczyszczanie miasta w podziale na lewobrzeże i prawobrzeże oraz całoroczną umowę oczyszczanie strefy płatnego parkowania.
- W przypadku wystąpienia gołoledzi lub opadów śniegu prace na chodnikach prowadzone są przez wykonawców zewnętrznych, a także przez około 45 osób zatrudnionych w zarządzie dróg, które odśnieżają chodniki. Na przystankach autobusowych zimowe utrzymanie polega między innymi na odśnieżaniu peronów oraz stosowaniu środków uszorstniających: sól drogowa, mieszanka piasku i soli, piasek - wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.
ZOBACZ TEŻ:
Przy głównych ciągach komunikacyjnych odśnieżanie błota pośniegowego oraz usuwanie wystąpienia gołoledzi odbywa się z następującymi zasadami:
Chodniki:
- W ciągu czterech godzin od wystąpienia opadów śniegu lub wystąpienia gołoledzi mają być widoczne efekty posypywania i usuwania śniegu.
- W ciągu czterech godzin, ale od chwili ustania opadów, śnieg ma być spryzmowany, a chodniki posypane.
- W ciągu sześciu godzin od chwili ustania opadów błoto pośniegowe ma być usunięte.
Nieco inaczej jest w przypadku ulic, które dzielą się na trzy kategorie. Od najbardziej uczęszczanych do najmniej.
- W pierwszej i drugiej są przede wszystkim główne ciągi komunikacyjne, po których kursuje komunikacja miejska, a także mosty, wiadukty i ulice o dużym nachyleniu.
- W trzeciej kolejności ujęte zostały m.in. ulice łączące główne ciągi komunikacyjne.
Przejezdność na trasach pierwszej kolejności odśnieżania i usuwania gołoledzi musi być uzyskana w ciągu czterech godzin od chwili wystąpienia opadów śniegu lub powstania gołoledzi. Jezdnia w tym czasie musi zostać odśnieżona i posypana na całej długości.
Przejezdność na trasach drugiej kolejności odśnieżania i usuwania gołoledzi musi być uzyskana w sześć godzin od chwili wystąpienia opadów śniegu lub powstania gołoledzi. Jezdnia też musi być odśnieżona i posypana na całej długości.
Na zapewnienie przejezdności na trasach trzeciej kolejności odśnieżania i usuwania gołoledzi służby mają dwanaście godzin od chwili ustania opadów śniegu lub wystąpienia gołoledzi.
Prześlij nam zdjęcia i wideo na
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?