Marka Johnson's rozpoczęła ogólnopolską akcję społeczną na rzecz wielozmysłowego rozwoju dzieci. Namawia w niej, by świadomie pobudzać wszystkie zmysły najmłodszych podczas ich codziennej pielęgnacji. Bardzo pozytywnie wpływa to na rozwój układu nerwowego i przekłada się na zdolności poznawcze i społeczne malucha w późniejszym okresie życia. Autorzy akcji chcą zwrócić uwagę, że w prosty sposób każdy może istotnie wspierać rozwój dziecka.
Badania potwierdzają, że częste mówienie do dziecka rozwija jego pamięć słuchową, a z czasem mowę i zdolności komunikacyjne. Kontakt wzrokowy ułatwia wczesną komunikację, dzięki niemu w niedalekiej przyszłości dziecko będzie chętniej i łatwiej wchodziło w interakcje z innymi. Częste dotykanie maluszka redukuje stres, także u rodzica, przyczynia się do wzrostu masy ciała dziecka oraz poprawia jego nastrój. Zapach, który towarzyszy zabiegom pielęgnacyjnym rozwija pamięć emocjonalną. Dzięki niemu dziecko na długo zapamiętuje przyjemne rytuały i czuje się bezpieczne. Ważne jest jednak, by oddziaływać na wszystkie te zmysły jednocześnie.
- Pozornie zwykłe czynności, wykonywane z uwagą skupioną na dziecku, stają się impulsem do jego rozwoju. Poprzez bardzo proste gesty angażujące wszystkie zmysły dziecka, chociażby podczas kąpieli, możemy już teraz wpływać na jego przyszłość – tłumaczy Agnieszka Machnio, autorka poradników i szkoleń dla położnych oraz rodziców z dziedziny pielęgnacji niemowląt. - Stąd pomysł, by zainicjować kampanię społeczną na rzecz wielozmysłowego rozwoju dzieci pod hasłem „So Much More”. Chcemy przekonywać rodziców, że pielęgnacja może być czymś więcej niż tylko codzienną rutyną i troską o zdrowie skóry dziecka.
W ramach akcji w 8 miastach odbędzie się 12 warsztatów. Wezmą w nich udział położne oraz rodzice zainteresowani rozwojem swoich umiejętności w zakresie wielozmysłowej stymulacji. Warsztaty prowadzą uznani eksperci akcji: Paweł Zawitkowski - fizjoterapeuta dziecięcy, Marta Siembab - ekspert wiedzy związanej ze zmysłem węchu, dr Joanna Matejczuk – psycholog, adiunkt na UAM w Poznaniu, Agnieszka Machnio - wieloletni ekspert marki JOHNSON’S. Swój udział w warsztatach można zgłosić na stronie internetowej www.johnsonsbaby.babyonline.pl/warsztaty. Udział w warsztatach jest bezpłatny, ale ilość miejsc jest ograniczona i ich pula szybko się kończy.
Zobacz też:
Polecamy na gs24.pl:
- Czy jesteś prawdziwym szczecinianinem? Sprawdź to! [QUIZ]
- Anakonda 16. Amerykanie wylądowali w Szczecinie [ZDJĘCIA]
- Tak doszło do śmiertelnego wypadku na al. Jana Pawła II [nagranie monitoringu]
- Szczecinianka Roku wybrana. Zobacz, kto był na gali [ZDJĘCIA]
- Pożar w Podjuchach. Ogromne kłęby dymu nad prawobrzeżem [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?