Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak rozładować korki przy moście Długim?

Marek Jaszczyński
W godzinach szczytu w tym miejscu tworzą się korki, doraźnym lekarstwem ma być uwolnienie lewego pasa do jazdy na wprost.
W godzinach szczytu w tym miejscu tworzą się korki, doraźnym lekarstwem ma być uwolnienie lewego pasa do jazdy na wprost. Andrzej Szkocki
Trzy warianty przebudowy Nabrzeża Wieleckiego i ulicy Kolumba to recepta na występujące w tym miejscu zatory drogowe.

- Komisja przetargowa ocenia złożone oferty, na oferty czekaliśmy do piątku - mówi Marta Kwiecień - Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Chodzi o zamówienie na opracowanie programu funkcjonalno - użytkowego w ramach przebudowy Nabrzeża Wieleckiego i fragmentu ulicy Kolumba na odcinku od ul. Wyszyńskiego do Kolumba 89. Powodem są korki, które tworzą się na tym odcinku. Przypomnijmy, że rok temu z powodu remontu zamknięto Bulwar Piastowski. Do czasu zamknięcia bulwaru samochody przejeżdżały pod Mostem Długim i wyjeżdżały przy estakadzie Trasy Zamkowej. To był wygodny skrót. Obecnie przed skrzyżowaniem z ul .Wyszyńskiego powstaje zator.

Program funkcjonalno - użytkowy powinien uwzględniać trzy warianty inwestycji. W peirwszym wariancie powinna zostać opracowana organizacja ruchu. Przede wszystkim chodzi o możliwość wydłużenia lewoskrętu w kierunku ul. Wyszyńskiego (poruszając się ul. Nabrzeże Wieleckie). Drugi wariant to zmiany pomiędzy ul. Wyszyńskiego a skrzyżowaniem ul. Kolumba oraz ul. Nowej, czyli rondo pod wiaduktem. Ten wariant ma ująć wszelkie niezbędne inwestycje których efektem będzie organizacji ruchu wraz z ewentualnym poszerzeniem jezdni. Trzeci wariant ma dotyczyć przebudowy torowisk tramwajowych oraz sprowadzenie komunikacji miejskiej na tory tramwajowe. W tym przypadku priorytetowo ma być potraktowana komunikacja miejska poprzez sprowadzenie autobusów na tory tramwajowe oraz ujednolicenie przystanków dla całej komunikacji zbiorowej.

Doraźnie w rozładowaniu korków ma pomóc dostosowanie do jazdy na wprost dotychczasowego lewoskrętu. Zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania zostanie wprowadzone nowe oznakowanie pionowe i poziome wraz ze zmianą sygnalizacji świetlnej, które umożliwią jazdę na wprost z lewego pasa ruchu. Tym samym lewoskręt z Nabrzeża Wieleckiego w stronę ul. Wyszyńskiego obsługiwał będzie również relację na wprost. Powstanie także sygnalizacja świetlna akomodacyjna z detekcją wszystkich uczestników ruchu.

Urzędnicy zapowiadają realizację projektu w terminie do końca września tego roku.

Przebudowa bulwaru

Na Bulwarze Piastowskim planuje się kompleksowe zagospodarowanie terenu. Przebudowywany będzie odcinek o długości 909.5 m, od połączenia z Bulwarem Nadodrzańskim do Trasy Zamkowej.

W ramach przebudowy wykonana zostanie nowa nawierzchnia. Na nabrzeżu pojawią się m.in.: nowe chodniki, ławeczki, kosze na śmieci, infrastruktura niezbędna do obsługi jednostek pływających czyli elementy do mocowania statków.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński