Węzeł Łękno. Wieści z budowy
- W ramach robót drogowych wykonywana była skarpa drogowa na obwodnicy, prowadzono także prace przy korytowaniu pod nawierzchnię drogową przy jednej z łącznic. Na al. Wojska Polskiego wykonywana była nawierzchnia torowiska tramwajowego. Realizowano także prace przy budowie nowych wiaduktów – wykonywane były zasypki, zbrojenie biegu schodowego, prowadzono także prace przy betonowaniu ścian i gzymsów - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Węzeł Łękno to także przebudowa linii kolejowej. W ramach robót kolejowych wykonywany był drenaż kolejowy, rozkładano podkłady kolejowe, a w ramach prac przy stabilizacji podłoża, rozkładano georuszt wraz z warstwą ochronną.
O inwestycji
Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego.
Docelowo węzeł będzie pełnić funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Całkowity koszt prac to ponad 134,7 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O.
Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.
CZYTAJ TEŻ: Węzeł Łękno w Szczecinie. 10 miesięcy poślizgu na budowie wiaduktu i trasy średnicowej. Wszystko przez wodę
CZYTAJ TAKŻE: Szczecin: Zobacz, jak będzie wyglądał węzeł Łękno. Przebudowa ma zakończyć się w 2020 roku [WIZUALIZACJE]
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?