Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak będzie wyglądała aleja Wojska Polskiego po przebudowie?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Aleja Wojska Polskiego bez tramwaju, ale za to z autobusem elektrycznym. Co Wy na to?

Dwie jezdnie jednokierunkowe, po środku parking i strefa „30” to w skrócie przepis na śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego, czyli placu Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów.

- Po wielu konsultacjach, debatach, spotkaniach z mieszkańcami i ekspertami zdecydowana większość opowiedziała się za wariantem zakładającym przebudowę alei w układzie dwóch jezdni jednokierunkowych o pasach ruchu po 4,50 m bez torowiska tramwajowego, z m.in. strefą ruchu uspokojonego 30 km/h, niskoemisyjną komunikacją publiczną oraz miejscami postojowymi w pasie środkowym, w układzie skośnym - mówi Sylwia Cyza-Słomska ze szczecińskiego magistratu.

Przeprowadzone na początku roku konsultacje z radami osiedli miały być głosem uzupełniającym badania socjologiczne. W rezultacie 9 z 37 rad osiedlowych przestawiło swoje stanowisko. W tego 4 rady opowiedziały się za wariantem nr 1, jedna rada za wariantem nr 2, 3 - wyraziły brak opinii, a jedna wskazała za najlepsze uspokojenie ruchu na tym odcinku, z jednoczesnym pozostawieniem linii tramwajowej.

Dlaczego autobus elektryczny a nie tramwaj?

- Autobus elektryczny będzie kompromisowym rozwiązaniem w tym kwartale jako z jednej strony ekologiczny i nieemisyjny środek transportu publicznego, odpowiedź na potrzeby mieszkańców dotyczące transportu zbiorowego, z drugiej początek większych zmian w komunikacji miejskiej na terenie naszego miasta - tłumaczy Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta miasta. - Będzie tym, na czym głównie zależało mieszkańcom naszego miasta, czyli cichym, ekologicznym środkiem transportu, najmniej oddziałującym na środowisko, który być może stanie się prekursorem większych zmian wśród mieszkańców, którzy będą mogli przekonać się, że elektryczne pojazdy są równie niezawodne i wygodne w użytkowaniu co tradycyjne.

Konkurs na zagospodarowanie alei zostanie ogłoszony na przełomie kwietnia i maja.

W załączniku wszystkie propozycje zmian na alei. Tak mogłaby wyglądać.

Jakie są warianty przebudowy?

Wariant pierwszy zakłada aleję bez tramwaju o dwóch jedniach jednokierunkowych po 4,5 metra ze strefą ruchu uspokojonego (30 kilometrów na godzinę), a na środku alei miałyby powstać miejsca parkingowe, miałoby powstać 202 miejsca postojowe.

Wariant drugi wprowadza tramwaj - ale nie na wydzielonym torowisku i jezdnię z dwoma pasami ruchu, po jednym w każdym kierunku. Jednak aleja miała być zostać zamknięta dla ruchu samochodowego, z wyjątkiem komunikacji miejskiej, taksówek oraz dojazdu do posesji. Ruch pojazdów indywidualnych byłby dopuszczony tylko na placu Zgody i skrzyżowaniu z ulicą Jagiellońską.

Wariant trzeci to tak naprawdę utrzymanie stanu istniejącego, a więc jedna jezdnia z czterema pasami ruchu, bez tramwaju. Parkowanie mogłoby się odbywać tylko równolegle do jezdni, a nie jak dziś - ukośnie. Pozostałoby tylko 80 miejsc postojowych.

Wariant czwarty to także jedna jezdnia z 4 pasami, ale dopuszcza wyłączone torowisko w środkowym pasie jezdni. We wszystkich wariantach, z wyjątkiem pierwszego, zakłada się powstanie ścieżki lub pasów dla rowerzystów.

Zobacz też:

Polecamy na gs24.pl:

Dom Szczecin WielgowoCena 1 550 000 złCena za metr 3 690 zł/m2 Powierzchnia 420 m2Liczba pokoi 8Liczba pięter 1-piętrowyTyp budynku willaRok budowy 2000Liczba łazienek 3Stan budynku wysoki standardBrak podpiwniczenia Poddasze użytkoweOgrzewanie CO gazowe, kominekOgród

Najdroższe domy na sprzedaż w Szczecinie [zdjęcia]

Wielkie otwarcie największego TK Maxx w Polsce [zdjęcia, wideo]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński