Wyniki sondażu: > > > TUTAJ
A oto ciekawa historia pewnego telefonu na blogu Małgorzaty Jacyny-Witt. Historia sama w sobie mogłaby być komentarzem do sondażu. Jednak autorka nie omieszkała dorzucić swoich paru groszy na temat odczuć po publikacji Rzeczpospolitej.
W pewnym domu zadzwonił telefon stacjonarny.
XXX siedział najbliżej aparatu, więc odebrał.
- Dzień dobry, tutaj Instytut Badań Opinii Publicznej GFK Polonia. Czy mogę zadać Panu kilka pytań?
XXX pozwolił.
Został przepytany o wiek, płeć, kod pocztowy, preferencje wyborcze w wyborach samorządowych 4 lata temu.
Następnie ankieterka przeszła do rzeczy - Przeprowadzamy badania, czy może nam Pan odpowiedzieć, na kogo będzie Pan głosował w wyborach na prezydenta Szczecina z kandydatów, których wymienię..
- Proszę Pani, proszę darować sobie wymienianie, niech pani zakreśli Małgorzatę Jacynę - Witt.
- Hmmm, ale tego kandydata nie ma. Może Pan wybrać Arkadiusza Litwińskiego, Jędrzeja Wijasa, Bartłomieja Sochańskiego, Krzysztofa Zarembę, Annę Nowak (XXX z wrażenia nie pamięta, czy wśród wymienionych był Piotr Krzystek).
- Ale ja nikogo z nich nie chcę, ja będę głosował na Małgorzatę Jacynę - Witt!
- Proszę Pana, zaznaczę w związku z tym: inny kandydat.
Przeczytaj również:
Jacyna-Witt straszy wyludnieniem Szczecina
wywiad - Małgorzata Jacyna-Witt: Szczytne hasła to propaganda
- Wyobrażam sobie, jak firma PepsiCo zleca badania preferencji konsumentów, proponując do wyboru: Pepsi Colę, Fantę, Sprit, Tonic, Red Bull i kwas chlebowy. Większość konsumentów zażąda Coca Coli, więc wpisze się ich do grupy: inne napoje - pisze Jacyna-Witt - Tyle, że PepsiCo jest koncernem prywatnym, a badania przeprowadziłaby wiarygodna firma, więc taka sytuacja nie jest możliwa - natomiast badania dotyczące preferencji wyborczych są zazwyczaj zlecane z pieniędzy budżetowych przez jedną z partii. Co do wiarygodności firm przeprowadzających takie rzetelne badania nie będę się wypowiadać. Bo przecież wiarygodności nie można kupić, trzeba na nią zapracować...
Cała retoryka Pani Małgorzaty bardzo przypadła mi do gustu. I szczegółem jest to, że autorka pomieszała właściciela marek Sprite i Fanta. Otóż właśnie te marki należą do Coca-Coli. Pepsi ma Mirindę i 7up:) Z samymi rozważaniami na temat przeprowadzanych sondaży mogę się zgodzić. Nie zmienia to jednak w żaden sposób faktu, że Krzystek bezapelacyjnie prowadzi w Szczecinie w wyścigu do fotela prezydenta miasta. No, ale kiedy Krzystek rozpoczynał bój o pierwszą prezydenturę jego notowania były na poziomie dwóch procent. Reszta to kampania... A ta rozpoczyna się na całego.
Radosław Jankowski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?