Czytelnik wskazał na nowy, jeden z 35 biletomatów ulicznych, który pełni jednocześnie funkcję infokiosku. Poza kupnem biletów (gotówką czy kartą) będzie można m.in. także naładować bilet elektroniczny czy uzyskać informację na temat funkcjonowania komunikacji. Urządzenie potrzebne, ale czy lokalizacja jest trafiona?
- Zastanawiam się, dlaczego urządzenie przy ulicy Chopina jest oddalone od przystanku? - pyta pan Stanisław, który zainteresował naszą redakcję tematem. - Przecież sens tego jest taki, że bilet można kupić w pobliżu przystanku.
Byliśmy na miejscu, żeby zobaczyć wybrane miejsce. Wbrew pozorom z tego chodnika korzystają mieszkańcy pobliskiego osiedla i domów studenckich Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Poza tym w rejonie skrzyżowania są cztery przystanki, stąd konieczność wybrania tej lokalizacji.
Uzyskaliśmy wyjaśnienie w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego dotyczące tak wybranej lokalizacji automatu.
- Lokalizacja biletomatów stacjonarnych, ze względu na wyposażenie wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w biletomaty mobilne, ustalona została w oparciu o główne ciągi piesze jak również bliskość szpitali, czy szkół - wyjaśnia Marta Kwiecień - Zwierzyńska, rzecznik ZDiTM.
Dodajmy, że stacjonarne biletomaty nie są jeszcze czynne, trwa ich testowanie. Montaż odbywa się w ramach wdrażanie drugiego etapu Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. System na ruszyć wiosną, pod koniec kwietnia. Prace nad wdrażaniem jednorazowego biletu elektronicznego wykonuje konsorcjum GMV Innovating Solutions sp. z o.o. Warszawa i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas S.A.U. Madryt.
Czytaj również: E-bilet i elektronicznie tablice w Szczecinie? System wciąż w fazie testów
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?