Zabraknie miejsc parkingowych. Mieszkańcy oburzeni
O wyjaśnienie zakresu modernizacji alei Wyzwolenia zwrócił się do GS24.pl Internauta.
- Mam na myśli odcinek od ulicy Lubomirskiego do placu Kilińskiego. Według sprawdzonych źródeł oraz wizualizacji przedstawionych na portalu GS24.pl, spółka Tramwaje Szczecińskie w projekcie kompletnie nie uwzględniła miejsc parkingowych wzdłuż alei Wyzwolenia - napisał na [email protected] pan Tomasz, nasz Internauta. - O tym fakcie okoliczni mieszkańcy oraz przedsiębiorcy dowiedzieli się dopiero po opublikowaniu artykułu w GS24.pl.
Jak twierdzi Pan Tomasz, wywołało to nie lada oburzenie wśród mieszkańców ponieważ w najbliższej okolicy nie ma jakiejkolwiek możliwości zaparkowania.
- Prosty przykład kamienicy przy Wyzwolenia 87, która nie posiada żadnego wydzielonego i przynależnego podwórza, a dostęp do drogi publicznej jest jedynie od strony ulicy, a który to z kolei zostanie kompletnie odcięty planowaną modernizacją ulicy poprzez wykonanie przystanku tramwajowego oraz postawieniem słupków na chodniku - tłumaczy nasz Internauta. - Dodam, że w podobnej sytuacji jest wiele takich kamienic w Szczecinie.
I pyta:
- W jaki sposób w takim miejscu funkcjonować?
- Parkować 1000 metrów od domu na Manhattanie?
- Jak wywieźć śmieci, skoro nie będzie można przejechać koszem między słupkami?
- Czy ktoś uwzględnił fakt, iż brak miejsc parkingowych w okolicy zabije lokalnych przedsiębiorców z powodu braku możliwości zatrzymania się na tym odcinku drogi?
Nasz Czytelnik uważa, że likwidacja miejsc parkingowych nie przyczyni się do poprawy komfortu życia, ale do jego pogorszenia, a jednocześnie obniży wartość nieruchomości.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na
ZOBACZ WIĘCEJ:
"Aleja nie jest z gumy"
Przedstawicielka spółki "Tramwaje Szczecińskie" przypomina zakres przebudowy alei Wyzwolenia i twierdzi, że zadanie było konsultowane z różnymi jednostkami miejskimi, a także oficerem rowerowym.
- Jesteśmy ograniczeni miejscem, a zadaniem objęta zostanie część praktycznie "od ściany do ściany". Celem tej inwestycji jest nie tylko remont torowiska, ale także jezdni i chodników - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.
"Ulica przyjazna pieszym"
Co jeszcze się zmieni? Pojawią się ścieżki rowerowe. Ulica ma być bardziej przyjazną pieszym, bo oprócz tego, że chodniki będą równe, staną się także szersze.
- Zdecydowanie zwiększamy priorytet komunikacji miejskiej poprzez wprowadzenie PAT-a (pas autobusowo-tramwajowy-przyp. red.), no i łączymy ciąg dróg rowerowych w spójny szlak od dworca głównego PKP (al. 3 Maja), aż po Niebuszewo - dodaje Hanna Pieczyńska. - Nie ma możliwości takiego wykonania projektu na omawianym odcinku, żeby uwzględnione zostały przepisowe szerokości chodnika, ścieżki, pasów jezdni i miejsc parkingowych jednocześnie.
Hanna Pieczyńska przypominam, że to ogromne zadanie i zakłada przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do ronda Giedroycia.
Projekt jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest w najbliższych tygodniach.
ZOBACZ TEŻ:
Zobacz również:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?