Internauta: Po remoncie al. Wyzwolenia w Szczecinie znikną miejsca parkingowe. Urzędnicy: Ulica będzie przyjazna pieszym

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (4 zdjęcia)
Tramwaje Szczecińskie przyznają, że na przebudowie jednej z najważniejszych arterii miasta zyskają piesi i rowerzyści, a kierowcy - owszem cieszyć się będą równą nawierzchnią jezdni, ale stracą miejsca postojowe.

Zabraknie miejsc parkingowych. Mieszkańcy oburzeni

O wyjaśnienie zakresu modernizacji alei Wyzwolenia zwrócił się do GS24.pl Internauta.

- Mam na myśli odcinek od ulicy Lubomirskiego do placu Kilińskiego. Według sprawdzonych źródeł oraz wizualizacji przedstawionych na portalu GS24.pl, spółka Tramwaje Szczecińskie w projekcie kompletnie nie uwzględniła miejsc parkingowych wzdłuż alei Wyzwolenia - napisał na alarm@gs24.pl pan Tomasz, nasz Internauta. - O tym fakcie okoliczni mieszkańcy oraz przedsiębiorcy dowiedzieli się dopiero po opublikowaniu artykułu w GS24.pl.

Jak twierdzi Pan Tomasz, wywołało to nie lada oburzenie wśród mieszkańców ponieważ w najbliższej okolicy nie ma jakiejkolwiek możliwości zaparkowania.

- Prosty przykład kamienicy przy Wyzwolenia 87, która nie posiada żadnego wydzielonego i przynależnego podwórza, a dostęp do drogi publicznej jest jedynie od strony ulicy, a który to z kolei zostanie kompletnie odcięty planowaną modernizacją ulicy poprzez wykonanie przystanku tramwajowego oraz postawieniem słupków na chodniku - tłumaczy nasz Internauta. - Dodam, że w podobnej sytuacji jest wiele takich kamienic w Szczecinie.

I pyta:

  • W jaki sposób w takim miejscu funkcjonować?
  • Parkować 1000 metrów od domu na Manhattanie?
  • Jak wywieźć śmieci, skoro nie będzie można przejechać koszem między słupkami?
  • Czy ktoś uwzględnił fakt, iż brak miejsc parkingowych w okolicy zabije lokalnych przedsiębiorców z powodu braku możliwości zatrzymania się na tym odcinku drogi?

Nasz Czytelnik uważa, że likwidacja miejsc parkingowych nie przyczyni się do poprawy komfortu życia, ale do jego pogorszenia, a jednocześnie obniży wartość nieruchomości.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

ZOBACZ WIĘCEJ: Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmieni? [WIZUALIZACJE, WIDEO]

Przebudowa torowiska na placu Rodła w Szczecinie. Co się zmi...

"Aleja nie jest z gumy"

Przedstawicielka spółki "Tramwaje Szczecińskie" przypomina zakres przebudowy alei Wyzwolenia i twierdzi, że zadanie było konsultowane z różnymi jednostkami miejskimi, a także oficerem rowerowym.

- Jesteśmy ograniczeni miejscem, a zadaniem objęta zostanie część praktycznie "od ściany do ściany". Celem tej inwestycji jest nie tylko remont torowiska, ale także jezdni i chodników - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.

"Ulica przyjazna pieszym"

Co jeszcze się zmieni? Pojawią się ścieżki rowerowe. Ulica ma być bardziej przyjazną pieszym, bo oprócz tego, że chodniki będą równe, staną się także szersze.

- Zdecydowanie zwiększamy priorytet komunikacji miejskiej poprzez wprowadzenie PAT-a (pas autobusowo-tramwajowy-przyp. red.), no i łączymy ciąg dróg rowerowych w spójny szlak od dworca głównego PKP (al. 3 Maja), aż po Niebuszewo - dodaje Hanna Pieczyńska. - Nie ma możliwości takiego wykonania projektu na omawianym odcinku, żeby uwzględnione zostały przepisowe szerokości chodnika, ścieżki, pasów jezdni i miejsc parkingowych jednocześnie.

Hanna Pieczyńska przypominam, że to ogromne zadanie i zakłada przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do ronda Giedroycia.

Projekt jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest w najbliższych tygodniach.

ZOBACZ TEŻ:

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz planowane zmiany na al. Wyzwolenia?

Mistrzowie parkowania w Szczecinie. ZDJĘCIA od naszych Inter...

10 zł za parkowanie na pl. Orła Białego w Szczecinie! Powsta...

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mms

Nareszcie priorytet dla komunikacji miejskiej i dostrzeżenie problemów z wejściem do tramwajów - szczególnie dla osób starszych- wysokie schody (przystanki wiedeńskie). Jeszcze na ul. Krzywoustego trzeba przegonić samochody z torów tramwajowych i wreszcie komunikacja miejska będzie mogła być punktualna, a tym samym atrakcyjniejsza niż prywatny samochód. Na ul. Krzywoustego wszystkie tramwaje są blokowane aż od pl. Zwycięstwa. Na przystanku pl. Kościuszki kłębi się wkurzony tłum, wdychający spaliny aut blokujących KM. Chodniki dla pieszych, tory dla tramwajów, a samochodów może sobie przybywyć, ale niech korkują sami siebie a nie komunikację miejską albo zastawiają chodniki, bo musi parkować przy domu. Może wreszcie wróci normalność. Dla mnie tramwaj nie podjeżdża pod dom, muszę podejść do domu. Kierowcy muszą się nauczyć, że koniec podjeżdżania pod same drzwi.

a
aga

Samochody z miasta nie znikną, gdyż w centrum są galerie handlowe, które zapewniają miejsca parkingowe, a komunikacja miejska nie uwzględnia potrzeb mieszkańców. Remont ułatwi przemieszczanie się po mieście, ale utrudni prowadzenie działalności w tych miejscach, bo klienci zmotoryzowani raczej już nie skorzystają z ich usług.

D
Darek

Szczecin to nie Wietnam. A poza tym ile tych rowerów jest?ludzie mają samochody a rowerami jadą sobie do lasu a nie po zakupy i na świerze powietrze w mieście.

G
Gość
17 stycznia, 11:36, Gość:

Miasto dla ludzi a nie dla rozbitków z niemiec i usa sprowadzanych przez biedaków których nie stać na parking lub garaż !!!!!

17 stycznia, 12:17, Gość:

Proponuję zakończyć dyskusję na temat ceny pojazdów parkowanych na tym odcinku ulicy. Wypowiedź Gościa świadczy wyłącznie o poziomie wiedzy autora tekstu. Kwestia parkingów i garaży była już poruszona. Zachęcam do zapoznania się ze wcześniejszymi wypowiedziami. Popyt na miejsca garażowe/parkingowe w tej okolicy zdecydowanie przewyższa podaż..tak jest w każdej części naszego pięknego miasta. Rozwiązaniem tej sytuacji na pewno nie jest redukcja obecnych miejsc postojowych.

Poza tym problem dotyczy zupełnie innej kwestii ale hejterska forma wypowiedzi niektórych osób niestety zaburza tą dyskusję. "G...no wiem ale sobie popiszę bo się nudzę"

Niestety nie masz w ogóle racji, ale pewnie jesteś jednym z tych "miastowych" na blachach ZPL, ZMY, ZST którzy parkują w okolicy pracując w żabkach czy innych amazonach. Miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów i tyle. Jak się nie podoba to możesz się wyprowadzić do siebie na wieś albo do innego miasta. Jakbyś kiedykolwiek przypadkiem wyjechał na tzw. zachód to byś zobaczył jak wygląda kultura parkowania i generalnie podporządkowanie miasta ludziom a nie samochodom.

G
Gość
17 stycznia, 11:36, Gość:

Miasto dla ludzi a nie dla rozbitków z niemiec i usa sprowadzanych przez biedaków których nie stać na parking lub garaż !!!!!

Proponuję zakończyć dyskusję na temat ceny pojazdów parkowanych na tym odcinku ulicy. Wypowiedź Gościa świadczy wyłącznie o poziomie wiedzy autora tekstu. Kwestia parkingów i garaży była już poruszona. Zachęcam do zapoznania się ze wcześniejszymi wypowiedziami. Popyt na miejsca garażowe/parkingowe w tej okolicy zdecydowanie przewyższa podaż..tak jest w każdej części naszego pięknego miasta. Rozwiązaniem tej sytuacji na pewno nie jest redukcja obecnych miejsc postojowych.

Poza tym problem dotyczy zupełnie innej kwestii ale hejterska forma wypowiedzi niektórych osób niestety zaburza tą dyskusję. "G...no wiem ale sobie popiszę bo się nudzę"

G
Gość

Miasto dla ludzi a nie dla rozbitków z niemiec i usa sprowadzanych przez biedaków których nie stać na parking lub garaż !!!!!

G
Gość

Miasto dla mieszkańców a nie dla kierowców. Twój kopcący rumpel twoja brożka.

C
Ciecinianin

Oficer rowerowy.. Nooo super... Właśnie się dowiedziałem, że płacę podatki na jakiegoś popijającego piernikowe frapuccino ze Starbunia hipstera w rajbanach z aliexpress...

G
Gość
16 stycznia, 21:39, Gość:

Moernoty z magistratu

Nie zrobicie ze Szczecina tętniącego życiem, turystycznego miasta, usłanego dróżkami rowerowymi.

Turysci przyjeżdżają tylko na zakupy i się napić, bo ta wieś z tramwajami nie oferuje nic na poziomie.

Przez tą durną politykę, z którą nie zgadzają się mieszkańcy miasta, ulice opustoszeją doszczętnie i lokalne sklepiki spajtują.

O to Wam chodzi??

Dlatego na każdym roku mamy centrum handlowe??

Włodarze tego miasta i ich polityka, to porażka

16 stycznia, 22:50, Stettiner:

Po pierwsze wsie nie mają tramwajów.

Po drugie centrów handlowych w śródmieściu jest niewiele w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości, np. Poznań czy Bydgoszcz

Po trzecie skoro u nas niby nie ma nic na poziomie, to co takiego jest w innych miastach, takich jak wyżej?

Po czwarte wystarczy spojrzeć na tabuny turystów na Wałach Chrobrego, Zamku czy w Filharmonii, a potem na starystyki GUS, żeby wiedzieć że Szczecin jest w ścisłej czołówce głównych polskich miast odwiedzanych turystycznie. Więc nie pisz głupot i nie lecz swoich kompleksów wsi kosztem naszego miasta.

16 stycznia, 23:59, Gość:

Poznań, Wricław, Gdańsk, Warszawa to miasta w czołówce pod względem rozwoju, poziomu życia, możliwości podjęcia dobrze płatnej pracy i życia kulturalnego.

Z taką polityką i podejściem pseudo włodarzy to miasto zawsze będzie na szarym końcu. Nawet Rzeszów pnie się prężnie do góry.

O jakich tlumach mówimy???

Ludzi spragnionych tandetnych imprez jak TSR i Pyro Magic. Tłumy Janyszy i Grażynek saczących złoty napój z plastikowych kubków?? Czy o Dniach Morza, wystawie straganiarzy z tandetą i śmieciowym jedzeniem???

Szczyt marzeń, faktycznie.

O "miejskości" tej wsi świadczyć może sposób funkcjonowania "szybkiego" tramwaju.

Tyle na ten temat.

Mieszkam na tej wsi z tramwajami przeszło czterdzieści lat, tutaj się urodziłem i nie leczę swoich komeksów, bo ich nie mam.

Pozdrawiam.

G
Gość
16 stycznia, 21:39, Gość:

Moernoty z magistratu

Nie zrobicie ze Szczecina tętniącego życiem, turystycznego miasta, usłanego dróżkami rowerowymi.

Turysci przyjeżdżają tylko na zakupy i się napić, bo ta wieś z tramwajami nie oferuje nic na poziomie.

Przez tą durną politykę, z którą nie zgadzają się mieszkańcy miasta, ulice opustoszeją doszczętnie i lokalne sklepiki spajtują.

O to Wam chodzi??

Dlatego na każdym roku mamy centrum handlowe??

Włodarze tego miasta i ich polityka, to porażka

16 stycznia, 22:50, Stettiner:

Po pierwsze wsie nie mają tramwajów.

Po drugie centrów handlowych w śródmieściu jest niewiele w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości, np. Poznań czy Bydgoszcz

Po trzecie skoro u nas niby nie ma nic na poziomie, to co takiego jest w innych miastach, takich jak wyżej?

Po czwarte wystarczy spojrzeć na tabuny turystów na Wałach Chrobrego, Zamku czy w Filharmonii, a potem na starystyki GUS, żeby wiedzieć że Szczecin jest w ścisłej czołówce głównych polskich miast odwiedzanych turystycznie. Więc nie pisz głupot i nie lecz swoich kompleksów wsi kosztem naszego miasta.

Poznań, Wricław, Gdańsk, Warszawa to miasta w czołówce pod względem rozwoju, poziomu życia, możliwości podjęcia dobrze płatnej pracy i życia kulturalnego.

Z taką polityką i podejściem pseudo włodarzy to miasto zawsze będzie na szarym końcu. Nawet Rzeszów pnie się prężnie do góry.

O jakich tlumach mówimy???

Ludzi spragnionych tandetnych imprez jak TSR i Pyro Magic. Tłumy Janyszy i Grażynek saczących złoty napój z plastikowych kubków?? Czy o Dniach Morza, wystawie straganiarzy z tandetą i śmieciowym jedzeniem???

Szczyt marzeń, faktycznie.

O "miejskości" tej wsi świadczyć może sposób funkcjonowania "szybkiego" tramwaju.

Tyle na ten temat.

S
Stettiner
16 stycznia, 21:39, Gość:

Moernoty z magistratu

Nie zrobicie ze Szczecina tętniącego życiem, turystycznego miasta, usłanego dróżkami rowerowymi.

Turysci przyjeżdżają tylko na zakupy i się napić, bo ta wieś z tramwajami nie oferuje nic na poziomie.

Przez tą durną politykę, z którą nie zgadzają się mieszkańcy miasta, ulice opustoszeją doszczętnie i lokalne sklepiki spajtują.

O to Wam chodzi??

Dlatego na każdym roku mamy centrum handlowe??

Włodarze tego miasta i ich polityka, to porażka

Po pierwsze wsie nie mają tramwajów.

Po drugie centrów handlowych w śródmieściu jest niewiele w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości, np. Poznań czy Bydgoszcz

Po trzecie skoro u nas niby nie ma nic na poziomie, to co takiego jest w innych miastach, takich jak wyżej?

Po czwarte wystarczy spojrzeć na tabuny turystów na Wałach Chrobrego, Zamku czy w Filharmonii, a potem na starystyki GUS, żeby wiedzieć że Szczecin jest w ścisłej czołówce głównych polskich miast odwiedzanych turystycznie. Więc nie pisz głupot i nie lecz swoich kompleksów wsi kosztem naszego miasta.

G
Gość
16 stycznia, 18:56, pit:

szersze chodniki - jak najbardziej, ścieżka rowerowa też. Tylko niech będzie kilka parkingowców w centrum - wszyscy co mówicie że jak stać cię na auto to twój problem z parkingiem, jestem ciekaw co powiecie jak w mieście podrożeją ceny usług z dojazdem typu hydraulika, elektryka czy dostaw bo doliczą sobie 2 krotność lub 3 krotność za dojazd do klienta a raczej dojście 2 km. Szczecin jest zbyt rozległy aby wyrzucić auta z centrum a komunikacja miejska kuleje, osobiście mam 4km do pracy w godzinach szczytu autem 45 min, na piechotę tyle samo a komunikacją miejską 2 przesiadki i jak się zgra to może w godzinę dojadę.

16 stycznia, 19:10, Gość:

No widzisz . Do pracy masz 4 km i narzekasz , że jedziesz 45 minut. To własnie ty i tobie podobni tworzą te korki . Podaj skąd dokąd jedziesz to sprawdze ile czasu potrzeba na dojazd komunikacją miejską

O kolejny pewnie samotny o komunikacji miejskiej... jak patrzę na autobusy w godzinach szczytu to już widzę tych wszystkich ludzi z dziećmi ściskających się w tym tłoku.. Nie daj Boże będą mieli zakupy...

G
Gość
16 stycznia, 14:38, Gość:

Dlaczego kierowcy cały czas uważaja , że należą im się parkingi ? Niedługo właściciele łódek będą chcieli aby miasto wybudowało im mariny i hangary do zimowania łódek .Chciałeś mieć samochód nie mając własnego miejsca parkingowego to masz , ale problem

16 stycznia, 14:46, Gość:

Bo parkingi były A teraz się je likwiduje w imię ścieżek rowerowych które użytkuje mniejszość... A co z małymi firmami? Jak nie ma miejsca kto Ci przyjedzie?

16 stycznia, 15:18, Gość:

To nie był żaden parking tylko chodnik na , którym parkowali kierowcy.

16 stycznia, 16:01, Gość:

A ktoś odholował choć jedno auto? była możliwość parkowania była. A teraz to zabiorą... Czyli mam rozumieć wywalmy wszystkie auta z miasta wszyscy na piechotę... I nie gadajcie mi o komunikacji miejskiej bo już widzę jak rodzice z dwójką dzieci po pracy jadą autobusem z siatami zakupów... Powodzenia... już teraz w godzinach szczytu wepchnąć się do autobusu tramwaju ciężko. Chyba ze rowerem żonę na ramę dzieci na garba a zakupy w zęby... Po******liło Nas już totalnie Miasto to miasto nie róbmy z niej wsi...

Zgadzam się.

G
Gość
16 stycznia, 20:55, Gość:

Zawsze można zaparkować na parkingu Hotelu Dana .Skoro stać was na samochody to chyba stać też na parking

Hotel Dana nie ma żadnego parkingu nadal. Tak informacyjnie.

G
Gość
16 stycznia, 14:38, Gość:

Dlaczego kierowcy cały czas uważaja , że należą im się parkingi ? Niedługo właściciele łódek będą chcieli aby miasto wybudowało im mariny i hangary do zimowania łódek .Chciałeś mieć samochód nie mając własnego miejsca parkingowego to masz , ale problem

16 stycznia, 14:46, Gość:

Bo parkingi były A teraz się je likwiduje w imię ścieżek rowerowych które użytkuje mniejszość... A co z małymi firmami? Jak nie ma miejsca kto Ci przyjedzie?

16 stycznia, 17:25, Janusz:

Były parkingi? Czy szeroki chodnik, na którym non stop stały auta?

16 stycznia, 17:49, Broli:

No właśnie, tyle że samochody na chodniku dla pieszych parkują nielegalnie, nie zostaje wystarczająca szerokość chodnika dla pieszych, gdzie często trzeba się przeciskać pod ścianą, albo omijać ulicą w skrajnych wypadkach to raz, a dwa niech Ci kierowcy zaczną myśleć nie tylko o czubku własnego nosa, chcieli samochód, to mają, ale najpierw trzeba było pomyśleć, czy będzie miał gdzie zaparkować, ile metrów od własnego domu, czy raczej nie, do tego za rozjeżdżanie chodników, które przez tak parkujących są całe pozapadane powinny iść kary do właścicieli aut takie, że byśmy mogli takich remontów ważnych ulic w mieście ze 100 rocznie robić, wtedy zaczeli by myśleć i może by dotarło. Miejsca parkingowe nikomu się nie należą, a jak chcesz mieć samochód to zadbaj o miejsce na własną rękę, kup własny kawałek ziemi, wykup garaż, albo zasuwaj kilometr dalej, a tym bardziej płać na parkowanie w mieście, parkowanie powinno być dozwolone tylko w miejscach wyznaczonych, a każdy samochód stojący poza miejscem wyznaczonym, w tym także te na ulicy na awaryjnych "ja tylko na chwile", nie mówiąc już o chodnikach i trawnikach powinny być odrazu odholowywane na koszt właściciela mandat 500 zł koszt parkingu za każdy rozpoczęty dzień do czasu odebrania i by się szybko jeden z drugim nauczyli.

16 stycznia, 21:32, Gość:

Cieciński jaskiniowiedz😂

O widać, że komuś żal dupe ściska z braku samochodu. Miejsca na chodniku z zaparkowanymi autami jest dość i nie trzeba się przeciskać to raz a dwa widać, że nie masz dzieci lub osoby starszej, która wymaga pomocy i właśnie transportu autem. Skoro nie robisz większych zakupów lub robią to za ciebie krasnoludki to tak piszesz, ale to zdanie osoby która jak widać siedzi tylko przed ekranem komputera lub telefonu z brakiem wyobraźni, rodziny nie mówiąc o hobby. Piszesz o garażach, których w mieście też jest ograniczona ilość, ale co ty możesz wiedzieć skoro prawdopodobnie nie masz wiedzy na ten temat.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3