Instrumenty public relations – jak z nich mądrze korzystać?

Materiał informacyjny Commplace Sp. z o.o. Sp. k.
Wdrażanie zmian z zakresu PR i odpowiednio dobrane do tego instrumenty public relations mogą stać się orężem w walce o lepszą pozycję Twojej firmie na rynku. Mogą służyć pomocą w nawiązywaniu pozytywnych relacji, być wsparciem w promocji marki lub uzupełniać działania sprzedażowe. W każdym przypadku mają bezpośredni wpływ na zaufanie, którym obdarza firmę otoczenie. Z których i jak korzystać?

Budowanie i utrzymywanie dobrej reputacji to proces. Osiągnięcie spektakularnych efektów wymaga nieustannej pracy. PR jest mocnym orężem w walce o zaufanie klientów. Pozwala także w lepszym dotarciu do interesującej nas grupy docelowej.

Standardowe narzędzia PR – must have każdej firmy

W pracy nad utrzymaniem relacji z klientami ważne jest podejmowanie skutecznych działań. Specjaliści z zakresu PR wykorzystują odpowiednie techniki i narzędzia, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Każda agencja public relations ma w swoim arsenale różne narzędzia. Istnieją jednak takie, z których korzysta się najczęściej z prostej przyczyny – przynoszą efekty. Należą do nich m.in. informacje prasowe, czyli treść dostarczana odbiorcom nieodpłatnie za pomocą różnego rodzaju mediów. Wiele badań potwierdza ich wysoką skuteczność. Czemu ją zawdzięczają? „Wielu ludzi uważa tego typu informacje za bardziej wiarygodne niż treści zamieszczane w płatnych reklamach. Tak zwana „prasówka”, jest więc nie tylko jednym z najstarszych narzędzi public relations, ale również najskuteczniejszym” – mówi Bartosz Zieliński, dyrektor zarządzający, agencja PR Commplace.

Kolejnym skutecznym działaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Treści zamieszczane na blogu mogą w łatwy sposób przyciągnąć do firmy odbiorców korzystających z wyszukiwarki. Jeśli kontent okaże się dla nich wartościowy, zostanie zauważony. Dobrze poprowadzony blog, może być instrumentem PR, który pozwoli zbudować zaufanie do marki oraz utrzymać relację z pożądanymi odbiorcami.

Jednym z narzędzi, pozwalającym skutecznie docierać do klientów, jest dbanie o obecność w social mediach. To jedno ze sprawniejszych instrumentów PR, dzięki któremu możemy nawiązywać bezpośrednią relację z naszą grupą docelową czy inwestorami.

CSR – odpowiedź na potrzeby klientów

Współcześnie misja firm nie opiera się wyłącznie na wynikach finansowych, a przynajmniej nie taki przekaz powinien być kierowany do odbiorców. Firmy jako podmioty osadzone w społeczeństwie, coraz częściej zdają sobie sprawę z płynącej z tego tytułu odpowiedzialności. W odpowiedzi na współczesne nurty oraz oczekiwania stawiane przez konsumentów, firmy podejmują działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu – Corporate Social Responsiblity(CSR). „Ich celem ma być zwrócenie uwagi na etyczne praktyki prowadzonych działalności, wspieranie akcji charytatywnych czy działania na rzecz społeczności lokalnej. Włączenie CSR do strategii biznesowej wpływa na wizerunek firmy, generując pozytywny odbiór wśród otaczającej firmę społeczności.” – zauważa ekspert z Commplace.

Jakie instrumenty PR będą najlepsze dla Twojej firmy?

Wybór odpowiednich instrumentów PR jest zależny przede wszystkim od celów, jakie dzięki nim firma planuje osiągnąć, a także grupy docelowej oraz budżetu, jakim dysponuje. Dlatego ich doborem powinna zająć się doświadczona agencja PR, która pomoże w opracowaniu skutecznej kampanii PR i w dobraniu odpowiednich narzędzi, dzięki którym marka osiągnie zamierzony cel.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński