Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

IKEA w Szczecinie. Porozumienie drogowe z miastem. Tak zmieni się układ drogowy. MAPY

OPRAC.:
Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Ikea w Szczecinie będzie miała powierzchnię prawie 29 tys. m kw. Będzie to pierwszy w naszym regionie sklep tej szwedzkiej sieci meblowej.
Ikea w Szczecinie będzie miała powierzchnię prawie 29 tys. m kw. Będzie to pierwszy w naszym regionie sklep tej szwedzkiej sieci meblowej.
Wiemy, jak zmieni się układ komunikacyjny przy powstającym w Szczecinie sklepie IKEA. Po długotrwałych rozmowach pomiędzy Miastem Szczecin oraz IKEA i spółką NCT I, działającą na rzecz szwedzkiej spółki, osiągnięto w tej sprawie porozumienie.

Nowe rozwiązania komunikacyjne mają ułatwić dostęp do sklepu i zachować płynność oraz bezpieczeństwo ruchu w ciągu ul. Mieszka I. W wyniku zmian w ciągu ul. Mieszka I pojawią się nowe pasy ruchu, skoordynowana ze sobą zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach z Wierzbową, Milczańską i Białowieską.

Dzięki tym zmianom ma nie być już tylu relacji kolizyjnych pieszy-samochód.

- Zaproponowane rozwiązania zostały poprzedzone badaniami potoków ruchu i specjalistycznymi symulacjami komputerowymi, które wykazały, że nowy układ drogowy pozwoli zachować płynność ruchu przez najbliższych kilkanaście lat - informuje szczeciński magistrat.

Za realizację i koszt całego procesu inwestycyjnego - od projektowania po prace wykonawcze - będzie odpowiedzialna działająca na rzecz IKEA – NCT I. Po zrealizowaniu prac nowy układ drogowy zostanie przekazany nieodpłatnie i bezwarunkowo Miastu Szczecin. Porozumienie zostało zawarte ze spółką NCT I, która jest odpowiedzialna za przygotowanie procesu inwestycyjnego, związanego z budową sklepu IKEA w Szczecinie.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Szczegóły planowanej organizacji ruchu

W ciągu ul. Wierzbowej zostanie wyznaczony dodatkowy pas do skrętu w lewo w ulicę Mieszka I. W ciągu ul. Mieszka I za skrzyżowaniem z ul. Wierzbową w kierunku do Centrum Miasta powstanie dodatkowy pas zjazdowy i wyjazdowy do drogi wewnętrznej obsługującej sklep IKEA. Na tym odcinku ul. Mieszka I z ulicy dwupasmowej stanie się trzypasmowa. Przebudowane zostaną także chodniki i ścieżka rowerowa.

Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Mieszka I i Białowieskiej. Najważniejszą zmianą będzie budowa dodatkowych pasów kierunkowych na ul. Mieszka I w kierunku od Centrum Miasta (tzw. kieszeni) do skrętu w lewo w kierunku sklepu. Dodatkowe pasy będą dostępne od skrzyżowania z ul. Milczańską do skrzyżowania z ul. Białowieską na całej długości tego odcinka. Przebudowa skrzyżowania ulic Mieszka I i Milczańskiej. Najważniejszą zmianą będzie dodatkowy pas do skrętu w prawo z ulicy Mieszka I od strony Centrum na wysokości salonu samochodowego Lexus.

ZOBACZ TEŻ:

Porozumienie Miasta Szczecin i IKEA dotyczy infrastruktury drogowej związanej z budową sklepu IKEA w Szczecinie. Inwestycja będzie realizowana w etapach tak aby roboty drogowe były najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Otwarcie dla klientów planowane jest w pierwszej połowie 2021 roku. W sklepie znajdzie zatrudnienie ok 250 pracowników.

Co z torowiskiem?

- W związku z toczącą się dyskusją o przyszłości tramwaju w ciągu ulicy Mieszka I informujemy, że jednym z warunków postawionych w negocjacjach w zakresie przebudowy infrastruktury drogowej do sklepu IKEA, było zachowanie możliwości budowy torowiska - dodaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Zaproponowana przebudowa układu drogowego spowoduje przesunięcie jezdni, zachowując tym samym miejsce w pasie rozdziału pod tramwaj.

CZYTAJ TAKŻE:

Budowa sklepu IKEA w Szczecinie.

IKEA w Szczecinie już z charakterystycznym, żółtym szyldem. ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński