Hybrydowe Volvo w Szczecinie: test nowego autobusu [wideo, zdjęcia]

Maurycy Machnio maurycy.machnio@mediaregionalne
Pierwszy autobus hybrydowy będzie testowany w naszym mieście przez tydzień. Hybrydowe Vovlo spala około 30 litrów na 100 kilometrów (standardowe - 40-45 litrów). W czasie jazdy ładują się baterie napędu elektrycznego. Kierowca w każdej chwili może z niego skorzystać.
Pierwszy autobus hybrydowy będzie testowany w naszym mieście przez tydzień. Hybrydowe Vovlo spala około 30 litrów na 100 kilometrów (standardowe - 40-45 litrów). W czasie jazdy ładują się baterie napędu elektrycznego. Kierowca w każdej chwili może z niego skorzystać.
Udostępnij:
SPA Dąbie zaprezentowało dziś nowy model pojazdu. Volvo 7900 Hybrid z napędu spalinowego przełącza się na elektryczny - na dłuższym dystansie to oszczędność, gdy cena diesla dochodzi do 6 zł/l.

Test nowego autobusu

- W czasie jazdy nic nie słychać, zupełnie jakby się popsuł - opisywali wrażenia pasażerowie. Volvo 7900 Hybrid wykonało dwa okrążenia po placu w bazie SPA Dąbie. Jako pierwsi do nowego modelu wsiedli przedstawiciele mediów i producenta oraz urzędnicy z naszego magistratu.

- Nowe Vovlo ma napęd hybrydowy, czyli elektryczno - spalinowy, inne niż wszystkie dotychczas stosowane - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA Dąbie. - Przez najbliższy tydzień będziemy go testować w ruchu miejskim.

Autobus ma pięciolitrowy silnik o mocy 220 koni mechanicznych. Wyglądem nie różni się od pozostałych pojazdów. Cała tajemnica tkwi "pod maską" - podwójny układ pozwala na przełączenie napędu ze spalinowego na elektryczny.

- Przykładowo: autobus dojeżdża do skrzyżowania, są czerwone światła. Diesel odłączamy, autobus jest zasilany tylko prądem. Spaliny zastępuje cicha praca silnika. Po ruszeniu znów jest spalany diesel. W tym czasie ładują się baterie elektrycznego napędu - tłumaczą inżynierowie.

Autobus hybrydowy jest droższy od standardowego o 30-40 procent i kosztuje według szacunków około 300 tysięcy Euro. Taki wydatek ma się jednak zwrócić.

- To jest kierunek przyszłości. Nowe autobusy pozwolą na zmniejszenie zużycia paliwa, ograniczą hałas i zanieczyszczenia. Oszczędność powinna być znacząca - przekonuje Włodzimierz Sołtysiak i zapowiada, że SPA Dąbie rozpisze niedługo przetarg na trzy autobusy hybrydowe. Pasażerowie będą mogli jeździć w ciszy i bez spalin od stycznia przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pita
Dlaczego nie chceci jeździć na CNG!!!???
c
cng
zditm moglby na slonecznym wlasna stacje cng otworzyc i koszt iwestycji napewno szybko by sie zwrocil - a flote systematycznie zmienic z silnikami na cng, do tego mogli by rowniez udostepnic ta stacje i sprzedawac cng prywatnym urzytkownikom samochodow z taka instalacja. jak by powstala taka stacja w szczecinie to odrazu bym zmienil auto
k
krzyzak
to jest pier***enie głupot.ku*** kiedy w tym kraju ludzie będą zarabiać na życie.jeżeli nie to trzeba wybić polityków i tylko ekonomiści i rzemiosło tu powinno gospodarować , embargo dla produktów z chin i podatki z koncernów typu TESKO mają zasilić Polskę.Politycy w Polsce miejcie się na baczności
N
Nomis
a moze lepiej przejsc na autobusy zasilane CNG ?

Oczywiście że lepiej i dodatkowo taniej. Tylko że najbliższa stacja CNG w Polsce to Poznań.Poza tym dla porównania w Niemczech dostępnych jest 900 stacji (dane na 08.2011) a w Polsce 28 !! z czego 14 !!!!! nie jest dostępnych publicznie ( dane z 25.03.12)więc nawet nie ma o czym dyskutować. Powód jest prosty - CNG nie jest objęte akcyzą czyli Państwo Polskie ma g... z tego. Ekologia się nie liczy , to jest oczywiste-liczy się zysk i ile można wydoić z obywatela !!!
w
wojtek
Do autobusu więcej KM nie potrzeba, to nie samochód wyścigowy. Liczy się moment obrotowy. Jak się nie znasz to zamilcz.
t
trololol
220 KM z 5 litrów... co za fail
c
cng
a moze lepiej przejsc na autobusy zasilane CNG ?
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie