Sanepid uruchomił nawet specjalne telefony interwencyjne. Przez całą dobę szczecinianie mogą zgłaszać wszelkie nieprawidłowości.
Wczoraj w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie odbyła się konferencja, poświęcona ocenie stanu sanitarno-higienicznego w placówkach, w których odbywa się obrót żywnością.
- Zaprosiliśmy 14 sieci hipermarketów, bo właśnie do tego typu sklepów klienci zgłaszają najwięcej zastrzeżeń - mówi Renata Opiela, rzecznik prasowy państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego. - Chcieliśmy poinformować dyrektorów o warunkach i działaniach jakie muszą być spełnione, by oferowana klientom żywność była bezpieczna. Cztery sieci: Biedronka, Carrefour, Lidl i Netto w ogóle nie przysłały swoich przedstawicieli.
Najczęściej stwierdzane przez inspektorów uchybienia to brak kontroli wewnętrznej przechowywania żywności i oferowanie jej klientom w hipermarketach, brudne urządzenia chłodnicze, kosze dla klientów, niehigieniczna sprzedaż pieczywa, brudne magazyny spożywcze.
- Zdarza się również oferowanie klientom przeterminowanej żywności, np. przy okazji promocji - mówi Renata Opiela. - Chcemy ułatwić klientom zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości związanych z jakością żywności, czy stanem sanitarno-higienicznym placówek, w których odbywa się obrót żywnością.
W Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie uruchomiono telefon interwencyjny. Do godz. 15 można dzwonić pod szczeciński numer 48 - 70 - 313, a po godz. 15 pod numer 602 - 137 - 415.