reklama

Hamulce w samochodzie są najważniejsze

(WF)Zaktualizowano 
Tarcze hamulcowe muszą być błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane.
Tarcze hamulcowe muszą być błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Fot. Euromaster
Dobrze funkcjonujący układ hamulcowy to jedna z najważniejszych dla bezpieczeństwa mechanicznych części auta. To on gwarantuje zatrzymanie pojazdu. Jeśli zaczyna szwankować, zagrożone jest również bezpieczeństwo jazdy.

Kierowca może sam zwrócić uwagę na niepokojące oznaki W przypadku dostrzeżenia któregokolwiek z powyższych sygnałów alarmowych należy niezwłocznie zgłosić się do warsztatu. Nie usunięcie usterki układu hamulcowego może spowodować nie tylko wydłużenie czasu reakcji układu hamulcowego, ale także osłabienie działania systemów ABS/ESP.

Według Marcina Teleja, specjalisty z sieci serwisowej Euromaster, charakterystyką dobrze działającego systemu hamulcowego jest, po pierwsze, posiadanie klocków hamulcowych odpowiednich do posiadanych tarcz hamulcowych, o grubości nie mniejszej niż połowa grubości nowego klocka. Klocek nie może być pokryty spaloną, szklistą powierzchnią.

Ponadto, musimy pamiętać o sprawdzaniu tarcz hamulcowych, upewniając się, że są błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Trzecim ważnym elementem układu jest płyn hamulcowy. Ten powinien być klarowny, lekko żółty i o minimalnej zawartości wody, jednak ten pomiar należy wykonywać specjalnym przyrządem.

10 punktów bezpieczeństwa
Eksperci sieci serwisowej Euromaster wyróżnili 10 symptomów, które mogą świadczyć o problemach z układem hamulcowym. Rzeczy, na które kierowca powinien zwrócić uwagę to:

1. zapalenie się lampki kontrolnej układu hamulcowego na desce rozdzielczej
2. wydłużenie drogi hamowania
3. zgrzytający, metaliczny odgłos podczas hamowania
4. pedał hamulca nie stawia naturalnego oporu przy naciskaniu
5. hamulce grzeją się, z kół wydobywa się dym
6. "ściąganie" podczas hamowania
7. konieczność częstego uzupełnianie płynu hamulcowego
8. ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon
9. pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania
10. samochód drży, wibruje i skacze podczas hamowania

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dzik

Z moim zapadającym się hamulcem nie poradziło sobie już 5 mechaników:) w tym serwis VW Audi. W serwisie powiedzieli ze trzeba wymienić wszystkie klocki i tarcze. Zapytałem ile to będzie kosztowało a serwis no ponad 2 tysiące było to parę lat temu. A na moje pytanie czy to coś pomoże odpowiedziano mi: "Nie wiem, ale od tego należałoby zacząć. Sęk w tym ze i tarcze i klocki były właśnie wymieniane na ATE:) Zdiagnozowanie problemu kosztowało mnie 100zł. Dałem sobie spokój jeżdżę już 6 rok i mam ich gdzieś.

pzdr/Dzik

C
CZK

9. pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania
Z tego co mi wiadomo to normalne gdy hamujemy awaryjnie w aucie z ABS-em

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3