Tak wygląda mail rozsyłany przez hakerów.
W mailach hakerzy piszą, że konto użytkownika banku zostało zablokowane. Aby je odblokować należy wejść na podany link i postępować według dalszych instrukcji. Po kliknięciu pojawia się strona łudząco podobna do ipko.pl.
Ostrzegamy - nie logujcie się na niej!
Bank PKO BP wydał już oświadczenie w tej sprawie:
"W Internecie pojawiają się fałszywe e-maile z prośbą o weryfikację danych karty płatniczej po wejściu na stronę z podanego linku. Nadawca e-maila twierdzi, że brak potwierdzenia informacji będzie skutkował zamknięciem konta. Przypominamy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, są one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank.
Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.
Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i hasła do konta , jak również danych dotyczących karty, tj. numeru karty, kodu PIN daty ważności i kodu CVV2.
Przypominamy o zachowaniu ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych. Podkreślamy, że PKO Bank Polski nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową."
Źródło:
Klienci banku PKO BP zaatakowani przez hakerów - gp24.pl
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?