Inwestycje na najwyższym poziomie
Strategiczne znaczenie dla rozwoju sektora turystyki w regionie ma aktywność lokalnych przedsiębiorstw w tworzeniu nowych miejsc pracy o charakterze rekreacyjno-rozrywkowym. We wrześniu 2022 r. w Brojcach koło Gryfic przedstawiciele Grupy Hosso oficjalnie wmurowali kamień węgielny pod budowę największego w tej części Europy parku rozrywki Hossoland. Będzie to inwestycja o potężnej skali i wywrze znaczący wpływ na rynek usług turystycznych w północno-zachodniej Polsce oraz wschodnich rejonach Niemiec. 40 hektarów, 4 baśniowe krainy i ekstremalne atrakcje (m.in. unikatowe rollercoastery i karuzele stworzone we współpracy ze światowej klasy projektantami) to zapowiedź rozrywki na najwyższym poziomie.
Wsparcie ruchu turystycznego
- Analizując rynek i jego potrzeby, już dziś, w pierwszej fazie budowy Hossolandu, wiemy, że miejsce to stanie się jednym z najważniejszych punktów wypadów turystycznych w regionie, nie tylko w sezonie wakacyjnym. Spodziewamy się ok. 1 miliona turystów rocznie, z 20-procentowym wzrostem rok do roku – mówi Hrayr Hovsepyan, prezes Grupy Hosso. Eksperci oceniają, że otwarcie parku zaplanowane na rok 2024 przyciągnie turystów z całej Polski, pobliskich regionów Niemiec, państw skandynawskich, a nawet z dalszych krajów europejskich. To szansa rozwoju dla lokalnego biznesu, w tym zwłaszcza dla branży noclegowej.
Z korzyścią dla lokalnej społeczności
Polityka rozwojowa Grupy Hosso w zakresie sektora turystycznego obejmuje szeroko pojęte działania ważne nie tylko dla turystów, ale także dla lokalnej społeczności. Na terenie parku rozrywki Hossoland zatrudnienie znajdzie ponad 300 osób, a kolejnych kilkaset w firmach współpracujących. - W sytuacji globalnego kryzysu ważne jest wspieranie spowalniającej gospodarki, np. poprzez generowanie nowych miejsc pracy czy zwiększanie przychodów Gminy i lokalnych przedsiębiorców. Pozwala to już dziś patrzeć w przyszłość bardziej optymistycznie – mówi Karen Hovsepyan, wiceprezes Grupy Hosso. - Wierzymy, że nasze nakłady inwestycyjne umocnią ekonomiczną pozycję regionu – dodaje.
Szanse dla małych biznesów
O wysokim potencjale turystycznym parku Hossoland mogą świadczyć także deklaracje złożone przez lokalnych przewoźników, którzy już dziś zapowiadają stworzenie specjalnych połączeń, ułatwiających transport turystów do parku rozrywki. - Konieczność zaspokajania potrzeb turystów w zakresie usług komunikacyjnych, ale także handlowych, gastronomicznych czy hotelowych to efektywna metoda aktywizacji lokalnej przedsiębiorczości i kreowania nowych źródeł dochodu – zaznacza Hrayr Hovsepyan.
Strategiczna lokalizacja
- Jesteśmy świadomi, że obiekty takie jak park rozrywki Hossoland przyczynią się do pobudzenia wzrostu gospodarczego Pomorza Zachodniego. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na strategiczną lokalizację – nieopodal drogi ekspresowej S6 i w pobliżu nadbałtyckich miejscowości – mówi Hrayr Hovsepyan. Karen Hovsepyan dodaje, że cała infrastruktura miejsca będzie oparta na rozwiązaniach przyjaznych dla rozwoju biznesu.
Więcej aktualności na temat parku rozrywki Hossoland i jego budowy: facebook.com/Hossoland.
Zapraszamy do śledzenia newsów.
Grupa Hosso jest właścicielem galerii handlowych m.in. w Kołobrzegu, Szczecinku, Gryficach, Białogardzie, Gubinie, Policach i Świebodzinie. Jest także inwestorem parku rozrywki Hossoland w Brojcach, którego zakończenie budowy zaplanowano na rok 2024. W ramach działalności tworzy wielofunkcyjne obiekty komercyjne i jest zaufanym partnerem wielu lokalnych i międzynarodowych marek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?