Generalny remont mostu zwodzonego w Podjuchach. Będą pproblemy w ruchu na Odrze i na lądzie

Marek Jaszczyński marek.jaszczynski@gs24.pl
Most zwodzony w Podjuchach
Most zwodzony w Podjuchach Andrzej Szkocki
Do komunikacyjnych trudności Szczecinowi dojdzie kolejna, tym razem kolejowa. Chodzi o przeprawę przez Regalicę. 27 maja rozpocznie się remont przęsła zwodzonego mostu, który potrwa prawie dwa miesiące.

- Potrwa około 60 dni. Wykonany zostanie remont konstrukcji przęsła, systemu sterowania podnoszeniem i mechanizmów podnoszenia przęsła oraz systemu rezerwowego zasilania elektrycznego - mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Harmonogram robót zakłada, że do 10 czerwca 2015 roku wstrzymana będzie całkowicie możliwość przepływania jednostek pływających pod przęsłem. Na czas trwania Regat Bałtyckich do 17 czerwca 2015 r. będzie pełna możliwość przepływania pod przęsłem.

W pozostałych dniach remontu przepływanie pod przęsłem będzie możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu. Remont przęsła został uzgodniony z Urzędem Żeglugi Śródlądowej. A jak remont wpłynie na kursowanie pociągów? - Pociągi przez dwa miesiące będą jeździły przez Szczecin Dąbie, tu zmieniały kabinę i pojadą w kierunku Nadorzanki - tłumaczy Zbigniew Wolny.

Most w Podjuchach to jedna z nielicznych, czynnych konstrukcji w Polsce i w Europie.

Most powstał na trasie Wrocław - Szczecin w 1877 roku, wówczas piąte przęsło było obrotowe. Obecny wygląd most zyskał po modernizacji w latach 1933-1935: zbudowano przęsło zwodzone z przeciwwagą.

W 1945 roku podobnie jak inne mosty w mieście, został wysadzony w powietrze przez wycofujących się Niemców. Został zrekonstruowany w 1949 roku. Most znajduje się na trasie ze stacji Szczecin Port Centralny przed wjazdem na Szczecin Podjuchy. Można go obejrzeć z bliska podczas corocznych dni techniki kolejowej.

Zobacz również"

Od wtorku kolejne utrudnienia na al. Niepodległości w Szczecinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
monia
W dniu 06.04.2015 o 19:59, P napisał:

Przecież to most rzeczny do transportu kolejowego a nie kołowego. Jaki wpływ jego remont może mieć na ruch drogowy w Szczecinie ?!Teraz pewnie ze względu na remont mostu kolejowego zamkną Wojska Polskiego od kościołów do Głębokiego na te 2 miesiące :)

Drogę do kościoła zamkną ,super!ORTOPEDZI mniej będą mnieć klientów,bo te procesje,marsze,pielgrzymki wykańczają nam NFZ :lol:

P
P

Przecież to most rzeczny do transportu kolejowego a nie kołowego. Jaki wpływ jego remont może mieć na ruch drogowy w Szczecinie ?!

Teraz pewnie ze względu na remont mostu kolejowego zamkną Wojska Polskiego od kościołów do Głębokiego na te 2 miesiące :)

r
ryba

jeszcze niedawno ten most miał być przeniesiony w inne miejsce/ nawet pisaliście o tym artykuł/ a teraz raptem ktoś po raz kolejny remontuje ten szmelc. PO co ? Kolejne dwa miesiące paraliżu tym razem dla ludzi z rejonu Gryfina Chojny i okolic? Ten remont nic nie da!!!!!!!!!!!!!!! Jeżdżę ta trasa 20 lat i średnio co dwa trzy lata jest taki remont , który do niczego nie prowadzi!!! Rozebrać ten złom i postawić konkretny most z dwoma torami w obie strony!

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie