Analizę sporządzono, by wskazać ulice o największym deficycie miejsc parkingowych oraz te, gdzie parkingi nie są w całości wypełnione. Wskazano 4 obszary, w których jest najwięcej problemów z zaparkowaniem samochodów.
Są to: ul. Jagiellońska i sąsiadujące z nią kwartały w pobliżu pl. Zamenhofa i al. Wojska Polskiego, obszar między Wojska Polskiego, Obrońców Stalingradu i Więckowskiego, okolice alei Niepodległości i Bramy Portowej i kwartały sąsiadujące z placem Orła Białego.
Sprawdzili centrum
Na zlecenie miasta rozpatrzono 10 lokalizacji parkingów podziemnych. Pod uwagę wzięto: Plac Orła Białego, Aleję Niepodległości, Narożnik al. Niepodległości i Bramy Portowej, Parking pod przychodnią Medicus, Plac Zwycięstwa, Plac Kościuszki - skwer im. Janiny Szczerskej, Plac Zgody, kwartał przy Obrońców Stalingradu - kwartał 21. kwartał przy Monte Cassino, boisko szkolne przy Małkowskiego.
Cztery z lokalizacji odrzucono na samym początku. Chodzi o parkingi: pod Medicusem, który miał być rozbudowywany, pod placem Zwycięstwa, pod skwerem Janiny Szczerskiej oraz przy ul. Małkowskiego. Powodem były głównie wystarczająca liczba miejsc do parkowania w okolicy lub zbyt wysokie koszty ich budowy.
Problem "Maciusia"
Zdaniem Hansa van de Sandena, pełnomocnika prezydenta ds. rewitalizacji, największe szanse na realizację mają parkingi na placu Orła Białego i w rejonie Deptaka Bogusława. W tym ostatnim przypadku parking miałby powstać pod sklepem "Społem" na ul. Monte Cassino lub pod pl. Zgody, ewentualnie ul. Obrońców Stalingradu w rejonie szkoły podstawowej.
- Najbardziej realna wydaje się nam budowa parkingu przy ul. Obrońców Stalingradu - mówi Szymon Dominiak-Górski ze Szczecińskiego Centrum Renowacyjnego. - Pozostaje jednak pytanie, co stanie się z istniejącą w tym miejscu szkołą. Mimo istniejących koncepcji, ogłoszono nowy konkurs na zagospodarowanie tego miejsca.
Hans van de Sanden za lepszą lokalizację uważa pl. Zgody. Miałby on jednak powstać nie pod samym placem, ale na al. Wojska Polskiego, w rejonie Lucynki i Paulinki oraz Pizza Hut. Budowa parkingów podziemnych miałaby być sfinansowana ze środków unijnych. Pierwsze samochody mogłyby parkować w nich nie prędzej niż za 2-3 lata.
Prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu delegacja urzędników wyjedzie do Poznania, by na miejscu obejrzeć nowo otwarty w centrum miasta parking.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?