Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdzie powinny być stacje szczecińskiego roweru miejskiego? Rozpoczęły się rozmowy

red
- Nowe stacje szczecińskiego roweru miejskiego powinny powstawać według jasno określonych kryteriów merytorycznych - podkreśla Wojciech Jachimm rzecznik NiOL. - Należy ustalić granice działania Bike_S w perspektywie najbliższych kilku lat oraz wprowadzić mechanizm relokacji najsłabszych stacji.

To wnioski z pierwszego spotkania zespołu konsultacyjnego ds. Bike_S. Do udziału w dyskusji na temat przyszłości Bike_S Prezes NiOL Konrad Stępień zaprosił ekspertów od komunikacji, przedstawicieli Rowerowego Szczecina, Uniwersytetu Szczecińskiego, radnych miasta, radnych osiedlowych i urzędników.

Szczeciński rower miejski powstał w 2014 roku. Startował z 32 stacjami i 324 rowerami. Dziś ma 84 stacje, 724 rowery i prawie 35 tys. zarejestrowanych użytkowników. Nowe stacje powstają w ramach SBO i na wniosek rozmaitych środowisk (rad osiedlowych, uczelni, mieszkańców).

- Zdaniem uczestników spotkania istnieje potrzeba regulacji zasad lokowania nowych stacji, tak aby Bike_S jak najlepiej służył mieszkańcom miasta - podkreśla Wojciech Jachimm rzecznik NiOL. - Stąd postulat wprowadzenia merytorycznych kryteriów dla oceny propozycji budowy nowych stacji. Pojawił się też pomysł ustanowienia mechanizmu relokacji najsłabszych stacji (np. po zakończeniu sezonu część stacji z najmniejszą liczbą wypożyczeni byłaby przestawiane w inne, lepsze miejsce.)

Kolejne spotkanie zespołu odbędzie się za tydzień.

Zobacz również: Rowerem po Szczecinie. Swoim czy miejskim? [WIDEO]

Polecamy na gs24.pl:

S6 Goleniów - Nowogard - odc od węzła Goleniów Północ do węzła Lotnisko Zobacz też:

Widok z lotu ptaka na budowę S6 [ZDJĘCIA]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński