To wnioski z pierwszego spotkania zespołu konsultacyjnego ds. Bike_S. Do udziału w dyskusji na temat przyszłości Bike_S Prezes NiOL Konrad Stępień zaprosił ekspertów od komunikacji, przedstawicieli Rowerowego Szczecina, Uniwersytetu Szczecińskiego, radnych miasta, radnych osiedlowych i urzędników.
Szczeciński rower miejski powstał w 2014 roku. Startował z 32 stacjami i 324 rowerami. Dziś ma 84 stacje, 724 rowery i prawie 35 tys. zarejestrowanych użytkowników. Nowe stacje powstają w ramach SBO i na wniosek rozmaitych środowisk (rad osiedlowych, uczelni, mieszkańców).
- Zdaniem uczestników spotkania istnieje potrzeba regulacji zasad lokowania nowych stacji, tak aby Bike_S jak najlepiej służył mieszkańcom miasta - podkreśla Wojciech Jachimm rzecznik NiOL. - Stąd postulat wprowadzenia merytorycznych kryteriów dla oceny propozycji budowy nowych stacji. Pojawił się też pomysł ustanowienia mechanizmu relokacji najsłabszych stacji (np. po zakończeniu sezonu część stacji z najmniejszą liczbą wypożyczeni byłaby przestawiane w inne, lepsze miejsce.)
Kolejne spotkanie zespołu odbędzie się za tydzień.
Zobacz również: Rowerem po Szczecinie. Swoim czy miejskim? [WIDEO]
Polecamy na gs24.pl:
- Jeszcze więcej wyjątkowym materiałów! Polecamy prenumeratę cyfrową!
- Zgłosiła kradzież BMW, ale zapomniała, że... Komiczny finał!
- Tak się bawią politycy i ludzie biznesu ze Szczecina i regionu [ZDJĘCIA]
- Kamil Bednarek rozbujał publiczność. Dni Suchania 2017 [zdjęcia]
- Widok z lotu ptaka na budowę S6 [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?