Gdzie powinny być stacje szczecińskiego roweru miejskiego? Rozpoczęły się rozmowy

red
- Nowe stacje szczecińskiego roweru miejskiego powinny powstawać według jasno określonych kryteriów merytorycznych - podkreśla Wojciech Jachimm rzecznik NiOL. - Należy ustalić granice działania Bike_S w perspektywie najbliższych kilku lat oraz wprowadzić mechanizm relokacji najsłabszych stacji.

To wnioski z pierwszego spotkania zespołu konsultacyjnego ds. Bike_S. Do udziału w dyskusji na temat przyszłości Bike_S Prezes NiOL Konrad Stępień zaprosił ekspertów od komunikacji, przedstawicieli Rowerowego Szczecina, Uniwersytetu Szczecińskiego, radnych miasta, radnych osiedlowych i urzędników.

Szczeciński rower miejski powstał w 2014 roku. Startował z 32 stacjami i 324 rowerami. Dziś ma 84 stacje, 724 rowery i prawie 35 tys. zarejestrowanych użytkowników. Nowe stacje powstają w ramach SBO i na wniosek rozmaitych środowisk (rad osiedlowych, uczelni, mieszkańców).

- Zdaniem uczestników spotkania istnieje potrzeba regulacji zasad lokowania nowych stacji, tak aby Bike_S jak najlepiej służył mieszkańcom miasta - podkreśla Wojciech Jachimm rzecznik NiOL. - Stąd postulat wprowadzenia merytorycznych kryteriów dla oceny propozycji budowy nowych stacji. Pojawił się też pomysł ustanowienia mechanizmu relokacji najsłabszych stacji (np. po zakończeniu sezonu część stacji z najmniejszą liczbą wypożyczeni byłaby przestawiane w inne, lepsze miejsce.)

Kolejne spotkanie zespołu odbędzie się za tydzień.

Zobacz również: Rowerem po Szczecinie. Swoim czy miejskim? [WIDEO]

S6 Goleniów - Nowogard - odc od węzła Goleniów Północ do węzła Lotnisko Zobacz też:

Widok z lotu ptaka na budowę S6 [ZDJĘCIA]

Gs24.pl

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek

Uważam, że potrzebną i aż dziw bierze że niedostrzegalną byłaby stacja roweru miejskiego przy wejściu do Parku im. Żeromskiego od strony skrzyżowania ulicy Parkowej i Malczewskiego. Niewątpliwie wiele osób mogłoby pojechać przez park do pracy w centrum miasta lub po prostu dla przyjemności po parku i okolicach np. Wałów Chrobrego.

L
Luiz
Parkowa.przy parku
R
Rafał

Rewelacją byłaby ulica Potulicka, która została niedawno wyremontowana, znajduje się tam pętla tramwajowa, powstało nowe osiedle pionierów, a 3 kolejne bloki powstają... stacja na pewno będzie strzałem w 10. Obecna przy skrzyżowaniu z ul. Narutowicza jest zbyt odległa prawie 1,5km...

N
Nat
Pomorzany, okolice Frysztackiej, pętli Pomrozany
M
Merog

Unii Lubelskiej niedaleko szpitala  ewentualnie Szafera/Zawadzkiego niedaleko Hali Azoty Arena.

b
bikes

Pogodno, Zawadzkiego i Krzekowo to pusta przestrzeń - tak więc w tych rejonach powinny powstać nowe stacje rowerowe. 

Dodaj ogłoszenie