Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdy tlenu brakuje, nauka idzie kiepsko

Supernowa
Zieleń w biurze czy pracy pomaga w pracy umysłowej. Dlaczego? Tego jeszcze rośliny nie zdradziły naukowcom.

Badacze wybrali się do szkół, w których uczniowie często uskarżali się na bóle głowy, znużenie i trudności w nauce. Okazało, że w wielu klasach poziom dwutlenku węgla w klasie znacznie przekraczał normę pod koniec lekcji. W przepełnionych ludźmi pomieszczeniach stężenie gazu wydychanego z płuc było nawet 5-6 razy wyższe od dopuszczalnego.

- Nic dziwnego, że uczniowie mieli kłopoty z nauką. Niedotlenione mózgi nie były w stanie pracować na pełnych obrotach. Pierwsze oznaki zmęczenia i dekoncentracji pojawiały się już po kwadransie od rozpoczęcia lekcji. W takich warunkach nie mogło być mowy o prawidłowej edukacji - tłumaczy fizjolog Derek Clements-Croome z Reading University w Wielkiej Brytanii.

Następnie wspólnie z zespołem przeprowadził on analizę składu chemicznego powietrza w kilkuset angielskich podstawówkach. Potem badania rozszerzono na biura, uczelnie, a nawet domy prywatne. W klasach badacze zalecili ustawienie dużej ilości kwiatów doniczkowych. Według ekspertów rośliny pośrednio pomagają uczniom w nauce.

Pochłaniają bowiem nadmiar dwutlenku węgla, w zamian dostarczając tlen. A dobrze dotlenione mózgi, wiadomo o tym od dawna, pracują o wiele lepiej. Z tego właśnie powodu od niepamiętnych czasów zaleca się wietrzenie klas podczas przerwy. Niestety, często zapominamy o tej prostej radzie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński