Garażu otwórz się!

Z
Fot. ZENITH
Na początku budowano same zadaszenia chroniące samochód, następnie wiaty i oddzielne budynki, aż w końcu garaż wcielono w architekturę domu. Obecnie garaż - czyli domowa składnica skarbów jest jednym z ważniejszych elementów na każdej posesji .

Od samego początku najbardziej uciążliwą rzeczą związaną z garażami, była koniczność wychodzenia z samochodu w celu otwarcia skobla czy kłódki i rozwarcie jego skrzydeł. Takie czynności nie tylko zabierały czas i wymagały siły, ale również narażały domowników na zmoknięcie w przypadku złej pogody.

W latach pięćdziesiątych w USA opracowano pierwsze zdalnie sterowane bramy, które działały na zasadzie reakcji bramy na ciężar samochodu. Wystarczyło najechać na specjalny przycisk umiejscowiony przed drzwiami bramy aby wrota stanęły otworem. Dopiero w latach 60-tych pojawiły się pierwsze automaty sterowane radiowo. Od tego czasu tylko poprawiano działanie instalacji zdalnego sterowania. Teraz oprócz zamykania i otwierania automaty posiadają dodatkowe funkcje ułatwiające i uprzyjemniające użytkowanie. Producenci oferują całą gamę siłowników różniących się od siebie takimi parametrami jak: prędkość otwierania i zamykania, siła ciągu, wzornictwo a także dodatkowymi funkcjami jak: włączanie oświetlenia w garażu i na zewnątrz domu.

W produkcji automatyki do bram prym wiodą Włosi, którzy od lat opracowują najnowsze technologie w tej branży. Nowa włoska marka Genius należąca do grupy FAAC wypuściła na rynek automat do bram garażowych - ZENITH. Podobnie jak szwajcarski zegarek - napęd oprócz zwykłych funkcji zamykania i otwierania bramy, został zaprojektowany tak, aby spełnić najbardziej wyszukane oczekiwania użytkowników. Samoblokujący napęd elektromechaniczny zasilany jest napięciem 24 V. Może być stosowany do różnych rodzajów bram: płaszczyznowych tzw. uchylnych (otwierają się na zewnątrz i układają poziomo pod sufitem), oraz segmentowych - rolowanych (zbudowanych z paneli). Przy zastosowaniu adaptera silnik można także zainstalować do bram podnoszonych z przeciwwagami.

Brama z zainstalowanym napędem jest bezpieczna w użytkowaniu. Siłownik ma wbudowany elektroniczny moduł przeciwzgnieceniowy, który po napotkaniu na przeszkodę natychmiast zatrzymuje bramę, a następnie ją cofa. W przypadku braku zasilania, bramę można otworzyć jeszcze przez 24 godziny dzięki zewnętrznym akumulatorom.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie