Modus został pokazany w halach Juan Carlos I Exhibition Centre, gdzie specjalnie zaaranżowano dla niego osobne stoisko.
Warto przypomnieć, że pierwszy raz ujrzał światło dzienne na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie. Tam jednak występował jako koncept, a w Madrycie już jako samochód wchodzący do produkcji. Co najważniejsze dla Hiszpanów, produkowany w ich kraju.
To pierwszy produkt renault, w którym zastosowano wspólną platformę B Renault-Nissan. Platforma ta powstała już w 1999 r. Po raz pierwszy została wykorzystana przez Nissana w 2002 r. do produkcji samochodów March i Cube, przeznaczonych na rynek japoński. Modus to też pierwszy pojazd francuskiego koncernu, którego produkcja odbywać się będzie całkowicie poza granicami Francji. Renault produkuje już w Hiszpanii silniki w fabryce w Valladolid i skrzynie biegów w fabryce w Sewilli.
Wymiary i ochrona
To małe auto kompaktowe przeznaczone jest do poruszania się po zatłoczonych ulicach. Gdy trafi do Polski, podobnie jak inne małe city car jeździć będzie z pewnością po całym kraju. Modus mierzy jedynie 3792 mm długości, 1709 mm szerokości i 1589 mm wysokości. Jest więc zbliżony gabarytami do clio, ale - oglądając jego wnętrze - wydaje się być znacznie przestronniejszy.
Przy produkcji samochodu bardziej niż przy innych zadbano o ochronę antykorozyjną. Zwiększono liczbę miejsc wtrysku masy konserwującej we wnękach podwozia i w drzwiach. W sumie jest ich 92, podczas gdy - przykładowo - w clio tylko 18. Między innymi dzięki temu modus uzyskał 12-letnią gwarancję antykorozyjną, podobnie jak cała reszta samochodów tej marki.
Wygodne wnętrze
Auto ma być wypuszczane w wielu wersjach, podobnie jak mégane II i clio génération 2004.
Różnorodność oferty opiera się, jak zapewniali przedstawiciele firmy, na trzech kryteriach, tj. wystroju wnętrza (duża kolorystyka i wiele dodatków), poziom wyposażenia i silnik. Ta możliwość wyboru pozwolić ma na kupno auta przez wszystkich, tych mniej i bardziej majętnych.
Maluch renault sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Być może dlatego, że konstruktorzy nie zaszaleli w stylistyce, utrzymując klasyczny kształt bryły pojazdu i detali wyposażenia. Na pierwszy rzut oka modus bardzo przypomina fiata pandę. Być może, jak mówiono na targach, ten właśnie kształt na kilka lat zdominuje małe miejskie samochody.
Tył został maksymalnie ścięty, co powiększyło przestrzeń w środku, szczególnie dla pasażerów jadących z tyłu. Z przodu nie zadziwia, ale jest po prostu ładny.
Fabryka w Hiszpanii
Produkcja renault w Hiszpanii stanowi niemal jedna czwarta całkowitej produkcji grupy Renault w 2003 r. Firma wyprodukowała tutaj w ubiegłym roku 550 tys. pojazdów, co stanowiło 18,1 proc. ogólnej produkcji samochodów w tym kraju.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?