Dzięki zastosowaniu większego intercoolera, powiększonej obudowy filtra powietrza, unowocześnionej pompy paliwa oraz innych zmodyfikowanych elementów, silnik osiąga 350 KM przy 6 000 obr./min. oraz 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2 500 do 4 500 obr./min. "Zwykły" Focus RS jest słabszy o 45 KM i 20 Nm.
Według producenta Focus RS500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, od 0 do 160 km/h w 12,2 sekundy, a maksymalnie rozwija 265 km/h. Dla porównania, Focus RS rozpędza się do "setki" w 5,9 sekundy i rozpędza się do 263 km/h.
Najmocniejszy seryjny Focus wyróżnia się poza tym czerwonymi zaciskami hamulcowymi oraz ciemnymi obręczami aluminiowymi. Wewnątrz znalazły się nowe elementy kolorystyczne oraz specjalna plakietka z numerem seryjnym (od 01 do 500). Klienci mogą także zamówić sportowe fotele Recaro pokryte skórą.
Do sprzedaży trafi jedynie 500 egzemplarzy modelu RS500. Z tej puli 10 aut ma być sprzedanych w Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?