Po niemal 50 latach "pod skrzydła" samochodu Chrysler w modelu 300C powraca także legendarny silnik HEMI, który napędzał słynne samochody serii literowej Chryslera. Po modyfikacjach konstrukcyjnych, silnik ten odrodził się jako nowoczesny i ekonomiczny, 5,7-litrowy HEMI V-8 o wysokich osiągach i trwałości. Dzięki mocy 340 KM 300C przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy, aż do osiągnięcia elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h.
Wchodzący do salonów model to pierwszy pojazd produkowany seryjnie w USA, z możliwością dezaktywacji cylindrów silnika. System MDS (zmiennej pojemności czynnej) niezauważalnie dla kierowcy odcina dopływ paliwa do czterech cylindrów silnika
Przenoszeniem całej mocy na podłoże to efekt napędu tylnego, który powoduje również podniesienie własności jezdnych pojazdu. Gdy koła przednie ograniczają się do kierowania pojazdem, koła tylne - tylko do napędu. Powrót do klasycznej konfiguracji samochodu możliwy jest także dzięki odpowiedniemu ogumieniu i elektronicznej stabilizacji toru jazdy.
Przedstawiciele Chryslera zapewniają, że 300C to wspaniały samochód o prawdopodobnie najlepszym w swej klasie wyposażeniu standardowym. Ich zdaniem odegra on znaczącą rolę w ekspansji marki na wszystkich rynkach - poza obszarem Ameryki Północnej.
Dopełnieniem gamy modelowej 300C jest Chrysler 300C Touring, czyli usportowiona wersja kombi. Ta wersja też niebawem trafi do salonów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?