Podstawowe wymiary
Podstawowe wymiary
Długość: 4390 mm (4750 mm*)
Szerokość: 1832 mm
Wysokość: 1845 mm (1880 mm*, 2100 mm**)
Rozstaw osi: 2755 mm (3105 mm*)
* wersja z długim rozstawem osi
** wersja z podwyższonym dachem
Tak jak poprzednik nowe Doblo występuje w dwóch, podstawowych odmianach: osobowo-towarowej oraz w dostawczej Cargo. W tej pierwszej odmianie auto jest idealna propozycją dla osób, którzy potrzebują auta do prowadzenia biznesu oraz do codziennego użytku. To pojazd typu "dwa w jednym".
Natomiast gama wersji Cargo składa się 7 różnych rodzajów nadwozi: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z podwyższonym dachem, 5-miejscowa wersja kombi z krótkim i długim rozstawem osi; oraz platformy do zabudowy z krótkim bądź długim rozstawem osi (premierowe wersje).
Nowy model, w porównaniu z wersją poprzednią (której sprzedaż sięgnęła około miliona egzemplarzy), to propozycja całkowicie odnowiona pod względem stylu, jednostek napędowych i parametrów technicznych.
Zastosowano nową płytę podłogową, powiększono przestrzeń w kabinie (rozstaw osi, wynoszący 2755 mm, jest najwyższy w porównaniu z konkurentami z tego samego segmentu), pojemności bagażnika, wynoszącej 790 litrów (po złożeniu siedzeń aż 3200 litrów) oraz zmodernizowano zawieszenie Bi-link, poprawiające komfort jazdy.
Kabina dla siedmiu
(fot. Fot. Fiat)
Wygląd przodu, czyli maska i osłony ochronne krawędzi są w pełni zintegrowane ze zderzakami. Elementem wyróżniającym są bardzo duże klosze reflektorów zintegrowanych z kierunkowskazami. Charakterystyczny jest także grill chłodnicy przedzielony czarną listwą.
O ile nadwozie przypomina trochę poprzednika, o tyle wnętrze pojazdu ma całkowicie zmieniony styl. Przede wszystkim przeprojektowano kokpit, który teraz jest bardziej uporządkowany i wykonany z lepszych materiałów. Pomyślano też o licznych schowkach i półkach.
W wersji osobowo-towarowej w kabinie można zamontować aż siedem foteli. Użytkownik ma możliwość aranżowania przestrzeni wnętrza, poprzez składanie i odwracanie foteli.
Natomiast objętość ładunkowa wersji Cargo wynosi 4,6 metra sześciennego. W tej odmianie można przewieźć ładunek o wadze do 1 tony.
Nowinki techniczne
(fot. Fot. Fiat)
Użytkownik nowego Doblo dostanie do dyspozycji bezpłatną aplikację eco:Drive. Jest to oprogramowanie w języku polskim, które poprzez port USB, pozwala na prowadzenie analizy stylu prowadzenia samochodu przez kierowcę i wspomaga go w osiągnięciu jak najniższego zużycia paliwa. Podczas prowadzenia samochodu system eco:Drive zbiera wszystkie informacje o sprawności pojazdu i sposobie jego prowadzenia przez kierowcę.
Nowością jest też system nawigacji Blue&Me TomTom. Jest to całkowicie zintegrowany system multimedialny i nawigacyjny, który, za pomocą ekranu dotykowego, umożliwia dostęp do telefonu, nawigacji i wszystkich informacji niezbędnych podczas jazdy.
Auto wyposażono w nowoczesne, tylne zawieszenie Bi-Link, z możliwością ustawiania różnych kalibracji poszczególnych jego elementów, w zależności od wybranego wariantu.
Odpowiednią przyczepność zapewniają także systemy elektroniczne, czyli układ ABS z korektorem hamowania EBD oraz przede wszystkim układ ESP (system stabilizacji toru jazdy). Ten układ zaopatrzono również w system Hill-holder, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę.
W standardowym wyposażeniu Doblo są przednie poduszki powietrzne i innowacyjne airbagi przednio-boczne, spełniające funkcję ochrony nie tylko głowy, ale też klatki piersiowej.
Co pod maską?
(fot. Fot. Fiat)
Na początek Doblo będzie dostępne w czterech wersjach silnikowych: jednej benzynowej i trzech wysokoprężnych. W tej pierwszej odmianie pracuje jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 95 KM. Najmniejszym dieslem jest silnik 1.3 Multijet o mocy 90 KM. O 15 konie mocniejszy jest druga jednostka Multijet o pojemności 1,6 litra. Topowym dieslem Multijet jest 2-litrowy silnik o mocy 135 KM.
W późniejszym terminie dostępna będzie także jednostka Natural Power z podwójnym zasilaniem (benzyna i gaz ziemny) oraz jeszcze jeden diesel z półautomatyczną skrzynią biegów Dualogic.
Wszystkie wersje silnikowe (z wyjątkiem odmiany z 90-konnym silnikiem Multijet) spełniają normę emisji spalin Euro 5. Seryjnie montowany jest w nich układ Start&Stop, sterujący automatycznym wyłączaniem silnika w trakcie postoju auta, co obniża zużycie paliwa i poziom emisji spalin (wszystkie silniki wysokoprężne wyposażono seryjnie w układ filtracji cząstek stałych DPF).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?