Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat Sedici po zmianach

Wojciech Frelichowski
Fiat Sedici powstał w kooperacji z Suzuki. Na rynku jest obecny od 2008 roku.
Fiat Sedici powstał w kooperacji z Suzuki. Na rynku jest obecny od 2008 roku. Fot. Fiat
Fiat odnowił model Sedici. Poprawki wprowadzono w wyglądzie auta, w kabinie oraz wprowadzono nowe silniki. Teraz samochód upodobniono do modeli Grande Punto i Bravo.

Największych zmian dokonano w przedniej części samochodu. Sedici posiada teraz szerszy przód wyposażony w element ochronny "off-road" oraz światła przeciwmgielne z nowym chromowanym obramowaniem. Wprowadzono również dwa nowe kolory karoserii (biała perła -dostępna dla serii specjalnych i nowy odcień szarości, dostępny już w gamie kolorów Fiata Bravo) oraz nowe 16-calowe obręcze ze stopów metali.

Odnowione również zostało wnętrze modelu Sedici. Unowocześniono zestaw wskaźników, który zyskał nowy, centralnie usytuowany wyświetlacz. Same zegary są teraz bardziej czytelne i zbliżone wyglądem do innych zestawów z samochodów w grupie Fiata. Wprowadzono nowy cyfrowy wyświetlacz klimatyzacji umiejscowiony pod zestawem audio. System audio wyposażony jest teraz w 8 głośników. Dla większego bezpieczeństwa podczas jazdy nocnej elementy sterowania radiem znajdujące się przy kierownicy, jak i te do sterowania światłami przednimi, są teraz podświetone.

Nowe silniki

Fiat Sedici po zmianach
Fot. Fiat

(fot. Fot. Fiat)

Sedici może być wyposażony w jeden z dwóch nowych silników (benzynowy 1.6, 120KM lub wysokoprężny 2.0, 135KM), sprzężone odpowiednio z pięcio- i sześciobiegową przekładnią manualną. Oba silnik, spełniające wymogi Euro 5, charakteryzują się znaczną redukcją emisji dwytlenku węgla w porównaniu z silnikami z poprzednich modeli. Ponadto, jak twierdzi producent, jednostka 1.6 120 KM w porównaniu z wersją 107 KM (poza dodatkowymi 13 KM) wykazuje niższe zużycie paliwa oraz mniejsze emisje CO2 o około 10 proc., zarówno w przypadku modelu 4x2, jak i 4x4.

Jeszcze lepszy w tej klasyfikacji jest nowy turbodiesel 2.0 135 KM Multijet, który w porównaniu z wersją 120 KM 1.9 Multijet (poza dodaniem 15 KM) emituje do 20 proc. mniej CO2 w przypadku modelu 4x4 (w przypadku modelu 4x2 jest to 17 proc.).

Trzy wersje

(fot. Fot. Fiat)

Klient może wybrać spośród trzech wersji (Fresh, Dynamic i Emotion), dwóch układów napędowych (4x2 i 4x4), 9 kolorów karoserii oraz dwóch nowych silników.
Standardowym wyposażeniem wersji Fresh (od 53 990 zł) obejmuje m.in. ręcznie sterowaną klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD, centralny zamek sterowany pilotem, elektryczne szyby przednie, elektronicznie sterowane lusterka boczne, kierownica z regulowaną wysokością, składane oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60/40 i kieszeń na tylnej stronie oparcia siedzenia pasażera. Ponadto cztery poduszki powietrzne, ABS z EBD, światła przeciwmgielne, mocowania Isofix, klucz z immobilizerem, system "Deadlock".

Wersja Dynamic (od 63 990 zł) posiada wyposażenie odmiany Fresh plud dodatkowo napęd 4x4. Napęd ten posiada centralny mechanizm różnicowy i trzy tryby pracy łączące terenowe osiągi z komfortem jazdy cechującym samochody szosowe.
W normalnych warunkach samochód zachowuje się jak pojazd z napędem na dwa przednie koła, którego zaletą jest niższe zużycie paliwa i emisje. Z kolei przy ciężkich warunkach drogowych i małej przyczepności do podłoża uruchamia się napęd na cztery koła, i automatycznie zostaje wyregulowana dystrybucja momentu obrotowego między przednią i tylną oś, co zwiększa poziom bezpieczeństwa pojazdu.

Najbogatszą wersją wyposażenia jest odmiana Emotion (od 68 990 zł) posiadająca dodatkowo tapicerkę z tkaniny Inox-Sand, specjalne wewnętrzne chromowane wykończenia, elektryczne szyby tylne, siedzenie kierowcy o ręcznie regulowanej wysokości oraz "Luxury Pack" zawierający: automatyczną klimatyzację i skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem. Na zewnątrz Sedici Emotion wyróżnia się dzięki nakładkom ochronnym na nadwozie z ozdobnym paskiem w kolorze chromu oraz 16-calowym obręczom ze stopów metali lekkich. Lusterka i zewnętrzne klamki polakierowane są w tym samym kolorze, co karoseria.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński