Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat poprawia wyposażenie swoich aut

Janusz Sudoł
Bardzo duży bagażnik i znacznie bogatsze wyposażenie w wersji standardowej to główne zalety nowego Palio.
Bardzo duży bagażnik i znacznie bogatsze wyposażenie w wersji standardowej to główne zalety nowego Palio. Andrzej Szkocki
Niemal w ostatniej chwili i tylko pojedyecze egzemplarze Fiata Palio weekend trafiły do szczecińskich dealerów na krajową premierę odmienionej, pod czujnym okiem znanego włoskiego stylisty Giorgetto Giugiaro, wersji tego auta.

Nie mieliśmy więc szansy przetestowania samochodu, reklamowanego przez włoski koncern jako "mistrz przestrzeni". Pobieżne nawet oględziny potwierdzają taką ocenę. Po złożeniu siedzeń bagażnik ma pojemność 1540 l i można w nim przewozić bagaż do 595 kg. Nisko umieszczony próg bagażnika i asymetrycznie dzielone tylne siedzenia ułatwiają załadunek i zapewniają optymalne wykorzystanie przestrzeni bagażowej. Palio weekend jest więc samochodem przyjaznym dla dalekich, rodzinnych podróży. Jest to efekt powiększenia o 14 mm rozstawu osi i wydłużenia całego samochodu.
Jakie inne istotne zmiany wprowadzono w tym modelu?
Gruntownie przebudowane zostało nadwozie. Zmieniono przednią ramę, a drzwi boczne zostały wzmocnione. Cała karoseria jest sztywniejsza, z kontrolowanymi strefami zgniotu, dzięki czemu poprawiło się bezpieczeństwo bierne i akustyka w samochodzie. Kierownicę wyposażono w system absorbujacy energię podczas zderzenia.
Palio ma dwie poduszki powietrzne i w opcjach z ABS z EBD (elektroniczym systemem rozdziału siły hamowania). Znacznie bogatsze jest też wyposażenie standardowe auta. Wprowadzone zostały m.in.: regulacja fotelu kierowcy oraz kolumny kierownicy, sygnalizacja otwartych drzwi, czujnik temperatury otoczenia, immobiliser ze zmiennym kodem, system Follow-me-home (światła mijania świecące jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu stacyjki), obrotomierz.
Dotychczas sprzedano w Polsce 27 tys. sztuk Palio. Wprowadzenie jego nowej wersji może swiadczyć o tym, że w Turynie liczą na jeszcze lepsze "ulokowanie się" tego modelu na polskim rynku. Palio weekend sprzedawany będzie w wersjach osobowych i van, ale jego cena, przy bardzo dużej konkurencji w tym segmecie rynku, może być zbyt wygórowana - od 39.900 do 45.800 zł dla różnych wersji wyposażeniowych z silnikiem 1,2 l i 48.800 zł przy silniku 1,6 l.
Na pociechę, zainteresowanym jego kupnem, mogę tylko dodać, że od początku roku wszystkie modele Fiata objęte są 2-letnią gwarancją bez limitu przejechanych kilometrów oraz 2-letnim Assistance 24 h ważnym na terenie całej Europy. Okres gwarancji perforacyjnej wynosi 8 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński