Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Facebook zmieni nazwę. Do firmy napływają kolejne pozwy. To początek nowej rewolucji?

Martyna Urban
Martyna Urban
Facebook zmieni nazwę? Oficjalne dane zostaną wyjawione podczas dorocznej konferencji, która odbędzie się 28 października. Dlaczego Mark Zuckerberg chce podjąć tak radykalne kroki?
Facebook zmieni nazwę? Oficjalne dane zostaną wyjawione podczas dorocznej konferencji, która odbędzie się 28 października. Dlaczego Mark Zuckerberg chce podjąć tak radykalne kroki?
Świat obiegła informacja o planowanej zmianie nazwy Facebooka. 28 października, na dorocznej konferencji firmy Connect zostanie ujawnione nowe miano medium społecznościowego. Rebranding ma związek z kolejnymi pozwami w stronę Facebooka, a także zmianą kierunku rozwoju przedsiębiorstwa Marka Zuckerberga.

Na nadchodzącej dorocznej konferencji firmy Connect, właściciel Facebooka ma ujawnić nową nazwę medium społecznościowego. Zuckerberg podczas wydarzenia ma omówić także proces zmian, który dąży do budowy metawersu, czyli do wirtualnego rozszerzenia rzeczywistości fizycznej. Jak podaje portal The Verge, przedsiębiorstwo nie chce być już znane wyłącznie z mediów społecznościowych.

Facebook buduje cyfrową rzeczywistość

Metamorfoza spółki ma skupić się na budowaniu nowej, cyfrowej rzeczywistości, która ma umożliwić wchodzenie interakcji w środowisku 3D. Społeczeństwo będzie miało możliwość używania urządzeń przeznaczonych do komunikacji i poruszania się w świecie wirtualnym. Facebook po rebrandingu ma stać się jednym z wielu produktów firmy macierzystej nadzorującej grupy takie jak Instagram, WhatsApp, Oculus i innych aplikacji.

Według portalu The Verge nowa nazwa może mieć związek z nazwą rozwijanej przez Facebooka platformy gier VR "Horizon". Niedawno Facebook zmodyfikował nazwę platformy na "Horizon Worlds".

Nie przeocz

Facebook: Kryzys wizerunkowy zmusza do radykalnych kroków

Kilka tygodni temu była pracownica Facebooka ujawniła serię pogrążających Facebooka faktów. Z wycieku wynikało, że serwis naraża bezpieczeństwo swoich użytkowników w sieci.

Jednak głównym wątkiem kryzysu wizerunkowego jest odszkodowanie w wysokości 14,25 mln dolarów, które nałożył Departament Sprawiedliwości. Sprawa dotyczyła dyskryminacji Amerykanów na rzecz pracowników zagranicznych. Departament w grudniu 2020 roku złożył pozew, w którym oskarżył Facebooka o „potencjalne naruszenie przepisów, dotyczących rekrutacji”. Jak wynika z relacji przedstawicieli administracji Stanów Zjednoczonych, Facebook wyróżniał przyszłych pracowników, którzy posiadali specjalne wizy H-1B. Przepustki są przyznawane osobom, które posiadają kwalifikacje doceniane przez firmy technologiczne. W efekcie finalnym Facebook zgodził się wypłatę odszkodowania w wysokości 4,75 mln dolarów resortowi sprawiedliwości oraz 9,5 mln dol. Ofiarom dyskryminacji.

Zmiana nazwy Facebooka podąża za rozszerzeniem ambicji

Facebook nie jest pierwszą firmą, która planuje zmienić nazwę wraz ze wzrostem obszaru działania. W 2015 r. Google zreorganizowało tryb pracy holdingu Alphabet. Proces odbył się częściowo po to, by zasygnalizować, że nie jest już tylko wyszukiwarką, ale także zgraną częścią firm produkujących samochody bez kierowców.

Innym przykładem tego zjawiska jest aplikacja Snapchat, która w 2016 roku zmieniła swoją nazwę na Snap Inc. Modyfikacja miała miejsce w tym samym roku, w którym „Snap” zaczął nazywać się firmą fotograficzną i wpuścił na rynek swoją pierwszą parę okularów do aparatu Spectacles.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński