Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Exeo - nowy model Seata w Polsce

Wojciech Frelichowski
Seat wchodzi do segmentu D z nowym samochodem - Exeo. Producent twierdzi, że to jeden z najbardziej zaawansowanych modeli w swojej kategorii.

Pewnie jest w tym sporo przechwałek, ale faktem jest, że to pierwszy model Seata w klasie średniej. Exeo jest oferowany z pięcioma silnikami do wyboru: trzema benzynowymi i dwoma dieslami. Do tego proponowane są trzy poziomy wykończenia - Reference, Style i Sport.

Z jednej strony, z racji rozmiarów i wyrazistych linii, jest to typowa limuzyna. Z drugiej zaś ,stylistyczna "koncepcja strzały" z przodu oraz lusterka boczne na panelach drzwi to charakterystyczne rozwiązania stylistyczne Seata, podkreślające sportowy charakter i wygląd pojazdu.
W zawieszeniu i podwoziu Exeo zastosowano rozwiązania typowe dla hiszpańskiej marki, czyli wielodrążkowe zawieszenie z przodu i z tyłu, co zapewnia zapewnia dynamiczne właściwości jezdne i sportowe osiągi.

Common rail pod maską

Exeo - nowy model Seata w Polsce
Seat

(fot. Seat)

Exeo to także pierwszy model, w którym hiszpańska firma zdecydowała się na wprowadzenie technologii common rail w konstrukcji silników Diesla. Technologia ta zapewnia zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa oraz ograniczenie hałasu.
Pierwsze egzemplarze Exeo z Dieslem mogą mieć pod maską 2-litrowy silnik oferowany w dwóch zakresach mocy: 143 KM lub 170 KM. W obu przypadkach motory maja zainstalowany filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami w zakresie emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.

Oferta silników benzynowych obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI (z bezpośrednim wtryskiem), rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie samochody z silnikami benzynowymi także spełniają wymagania norm EU5. Exeo jest pierwszym modelem w tym segmencie, którego wszystkie wersje silnikowe zostały dostosowane do tych rygorystycznych wymagań europejskich.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W późniejszym czasie planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.

Bogato w standardzie

Exeo - nowy model Seata w Polsce
Seat

(fot. Seat)

Podstawowa wersja Reference wyposażona jest standardowo w sześć poduszek powietrznych. Dodatkowe zabezpieczenie mogą stanowić dostępne we wszystkich wersjach pojazdu opcjonalne poduszki chroniące klatki piersiowe pasażerów podróżujących na tylnich siedzeniach.

Poza tym w wyposażeniu wersji Reference jest jeszcze m.in.: dwustrefowa klimatyzacja, układ ABS/ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szyb bocznych z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3 z wejściem aux-in oraz zaczepy mocujące Isofix przy fotelu pasażera z przodu oraz miejscach skrajnych z tyłu.

W wersji Style i Sport Exeo może być wyposażone w system nawigacyjny najnowszej generacji, nowy system informacyjno-rozrywkowy z licznymi funkcjami i złączami (MP3, IPOD, USB, Bluetooth), a także w technicznie zaawansowane okno dachowe z ogniwami słonecznymi, które zasilają system przewietrzania i chłodzenia wnętrza nawet po wyłączeniu silnika, co eliminuje ryzyko rozładowania akumulatora.

Samochód dostępny jest w aż 14 kolorach nadwozia i sześciu luksusowych poziomach wykończenia wnętrza.
Cennik Exeo rozpoczyna się od kwoty 76990 zł za wersję Reference z silnikiem 1.6.

Podstawowe wymiary

(fot. Seat)

Długość 4661 mm
Szerokość 1772 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2642 mm
Pojemność bagażnika 460 l

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński