Ekolodzy ze Śląska pozbawili nas obwodnicy zachodniej Szczecina

Redakcja
Pierwotnie rozważano budowę mostu z Polic do Świętej. Ostatecznie ma to być tunel pod Odrą.
Pierwotnie rozważano budowę mostu z Polic do Świętej. Ostatecznie ma to być tunel pod Odrą.
Ekolodzy ze Ślaska w obwodnicy zachodniej Szczecina dopatrzyli się zagrożenia dla płazów. Sąd podzielił ich obawy i kazał od nowa przygotować dokumentację. Potrzeba na to kilku lat.

Prof. Bogusław Liberadzki w rozmowie z "Głosem" przyznał, że tak naprawdę już tylko obwodnica zachodnia Szczecina z przeprawą Police-Święta nie jest ujęta wśród inwestycji, które mogłyby liczyć na fundusze unijne.

- A jest to bardzo ważny element komunikacji regionu pogranicza - dodał. - Wyprowadza tranzyt samochodów ciężarowych poza centrum miasta, także ładunki niebezpieczne, chemikalia z Zakładów Chemicznych Police.

Europoseł zaczął wyliczać inwestycje, na które pieniądze są albo zaraz będą: droga ekspresowa S3 w południowej części, ekspresowa "szóstka", droga krajowa nr 10, połączenie kolejowe szczecin-Poznań-Wrocław, inwestycje w ramach Korytarza transportowego Adriatyk- Bałtyk itd.

- Pojawia się nowa pani premier, to dobry moment na zmiany w ustawie środowiskowej, by ograniczyć rolę ekologów blokujących wiele ważnych inwestycji, m.in. budowę obwodnicy zachodniej Szczecina - podkreśla raz jeszcze europoseł.

- To także pole do popisy dla wiceministra Stanisława Gawłowskiego, który przecież działa w resorcie środowiska.

Przypomnijmy, że członkowie Górnośląskiego Towarzystwa Przyrodniczego w przebiegu obwodnicy zachodniej Szczecina, dalej przez Police, Świętą do obwodnicy Goleniowa dopatrzyli się zagrożenia dla płazów. Sąd podzielił ich obawy. W efekcie trzeba od nowa wykonać raport oddziaływania na środowisko zachodniego drogowego obejścia miasta.

Więcej przeczytasz w dzisiejszym papierowym wydaniu "Głosu Szczecińskiego".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 47

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Ziemianin

Ha ha :) ekolodzy? Zwykli oszuści. Nie dostali od inwestora i od firmy wykonawczej kasy i dopatrzyli się jakiś płazów. Czy w tym kraju nikt nie wiem jeszcze, że tzw ZIELONI to zwykli oszuści? Do mojego znajomego na południu Polski przyszli i powiedzieli, że jak nie dostaną 30 tysięcy to zablokują budowę drogi. Zapłacił, bo nie chciał czekać. A tu i urzędnicy i sąd dali się nabrać :) śmiechu warte :) chory kraj...

A
Alojzy Bolipięta

Jak doniosła mi "wiewiórka" te ociąganie sięz budową obwodnicy czy przeprawy Police-Święta jest kompilacją ideowych tąpnięć w okolicy płata czołowego. Kaska z uni się kurczy a budowa jest w czarnej d...e. tak jak cała reszta inwestycji porozdawanych PO znajomości kloleszkom z branży "obietniczej" A traktowanie ludzi jak ich tak jak szmaciarzy itp jest policzkiem w kierunku dającym żryć i chabanine podatników którego cała ta wszechwielebna w d..e mać politykiernia jest i powinna byćsługą ! Za co dostająkase za friko? Ekolodzy ze Ślunska paszoł won na Ślunsk, tam aferować a nie mącić na Pomorzu. Kto im płaci, za takie bzdety ? Napewno ktuś kto ma z tego korzyść, czerep jeden z ilorazem inteligencji płaza (tego z madagaskaru...). NIewiem który poltebilcio lub któremu było to na ręke. NIestotne ale napewno patriotą nie jest ! 

A
Alojzy Bolipięta
W dniu 17.09.2014 o 06:36, Gość napisał:

I bardzo dobrze że zablokowali- człowiek pozabijał i zniszczył już tyle na Ziemi że teraz żabkom należy się ochrona.

Gadanie o żabkach....co za  mielenie ozorem. Równie dobrze można by zlikwidować osiedla na których niegdycś mieszkały mrufki-dybałówki. Ktoś bierze kase na tych paranojach. Zwierzakom nic się ine stanie, jak przemieszczą się kawałek dalej...ldzui też po wojnie wupierniczali z domów i jakoś nikt nie protestujował !

G
Gość
W dniu 16.09.2014 o 14:07, normalny napisał:

Ale Was łatwo napuszczać, ekolodzy tylko zauważyli łamanie prawa, sąd zadecydował! To co, prawo ma znaczenie czy robimy trzodę i rozwałkę całego państwa? Urzędnik winny że nie wziął pod uwagę uwarunkowań w terenie a teraz Was napisać za jak dzieci.

Prawo jest chore, antyludzkie i trzeba je zmienić. To skandal, że ważniejsze od ludzi i rozwoju są żaby, ptaki czy drzewa. A tych lewackich bandytów-ekoterrorystów trzeba postawić przed sąd i pozbawić praw publicznych za działanie na ogromną szkodę społeczną, wyłudzenia i zwyczajne kradzieże pieniędzy podatnikóe !

G
Gość
W dniu 17.09.2014 o 06:36, Gość napisał:

I bardzo dobrze że zablokowali- człowiek pozabijał i zniszczył już tyle na Ziemi że teraz żabkom należy się ochrona.

 

Trzeba było zbadać teren na etapie projektowania i zobaczyć jakie zwierzątka tam żyją. Nie byłobuy tego tego stękania i pomstowania. Myślenei nie boli- ułatwia tylko życie. A skoro sąd podzielił opinię ekologów, to coś jest na rzeczy.

O to przykład jak ma zdefektowany umysł lewacki, czerwony ekoterrorysta !

d
dinokio
Sprawa nabierze innej rangi gdy dojdzie do jakiejś katastrofy z przewożonymi chemikaliami i ucierpią ludzie.
Druga rzecz , obwodnica skróci czas dojazdu nad morze i rozładuje korki na trasach które teraz tam prowadzą, większość TIRÓW zniknie z centrów miast.
Obwodnica jest potrzebna i trzeba zmienić tą ustawę by prace ruszyły pełną parą.
a
adbcvb

Glosie Szczeciński - może druga część akcji dotyczącej S6 ?? - Obwodnica Zachodnia też będzie w ciągu drogi S6 !!

M
MP

Trzeba było zbadać teren na etapie projektowania i zobaczyć jakie zwierzątka tam żyją. Nie byłobuy tego tego stękania i pomstowania. Myślenei nie boli- ułatwia tylko życie. A skoro sąd podzielił opinię ekologów, to coś jest na rzeczy.

G
Gość

I bardzo dobrze że zablokowali- człowiek pozabijał i zniszczył już tyle na Ziemi że teraz żabkom należy się ochrona.

n
noe
W dniu 16.09.2014 o 22:37, Tońcio napisał:

Choćby Siedov i Kruzensztern, które na TTSR wpływają, oj głowa do pozłot

skupialem sie na statkach ktore moga wplywac codziennie do Szczecina. Co wg Ciebie jest wazniejsze 2 albo i nawet 10 statkow ktore mogla wplynac do szczecina ma najblizszy final 2017 a potem? nie wiadomo kiedy bedze ponowny final. Przekraczajac granice niemiecka tranzyt nie musi przejezdzac przez miasto. Mieszkancy lewobrzeza mieliby blizej nad morze.Wszelki transport do z.ch police tez juz wtedy nie odbywalby sie szosa polska ktora jest dziurawa jak ser pomiedzy kolonistow a przesocinem. Czy wymienione przez Ciebie zaglowce sa warte tego aby nie budowac mostu bo raz na 4 lat nie beda mogly wplynac na final regat? co do kosztow wcale to nie jest ogromna suma, napewno nie taka jak tunel pod wisla w gdansku, tam pieniadze szybko sie na ten cel znalazly

E
Ekologia!

Chrzanić ludzi, co tam ciężarówki w centrum 400 tysięcznego miasta, ratujmy płazy.

Za wikipedią: hasło Droga_klasy_GP

 

Szerokość drogi 2x2 pasy to minumum 35 m.

 

Te 35 metrów jest wazniejsze bo żyje tam jakaś żaba niż ludzkość zamieszkująca szczecin.

 

Demokracja chyba zakłada że decyduje większośc, ja proponuje poddać pod głosowanie uprawnieni do głosowania oczywiście powinny być zwierzęta pełnoletnie będące obywatelami Rzeczypospolitej posiadający czynne prawo wyborcze, oraz mieszkańcy powiatów Miasto Szczecin, policki i goleniowski.

 

Niech zdecyduje większość a Ślązacy z całym szacunkiem dla Śląska i podziękowaniem za węgiel ogrzewający nasze domostwa niech się skupią na swoich lokalnych problemach.

 

T
Tońcio
W dniu 16.09.2014 o 21:38, noe napisał:

100 metrow nad lustrem wody? najwieksze statki kontenerowe Maersk maja 30 metrow wysokosci a takie do Szczecina nie będą wpływały ze względu na zanurzenie 15m kiedy Odra ma mniej. Wg mnie światło mostu miało by własnie około 30m wysokości. Dla porównania trasa zamkowa ma 11m. Więc nie wiem człowieku o jakich statkach piszesz

Choćby Siedov i Kruzensztern, które na TTSR wpływają, oj głowa do pozłoty!

n
noe
W dniu 16.09.2014 o 15:51, tom napisał:

będą wam 50lat obiecywać trasę której koszt budowy jest astronomiczny, chociażby ze względu na ogromny most, jaki trzeba byłoby wybudować na odrze, zawieszony 100metrów nad lustrem wody, nie wiem, czy to nie byłby największy most w polsce, trasa nie dostanie dofinansowania z unii, bo jest zbyt droga dla polaków, ktoś kto robił warunki środowiskowe nie dopilnował sprawy a najłatwiej zwalić winę na ekologów ;) a jak nie da się na ekologów, to trzeba winę zwalić na instytucje unijne, byle nie było winy Tuska ;)

100 metrow nad lustrem wody? najwieksze statki kontenerowe Maersk maja 30 metrow wysokosci a takie do Szczecina nie będą wpływały ze względu na zanurzenie 15m kiedy Odra ma mniej. Wg mnie światło mostu miało by własnie około 30m wysokości. Dla porównania trasa zamkowa ma 11m. Więc nie wiem człowieku o jakich statkach piszesz

A
Antyekooszolom

Na slasku sadzy sie za duzo i syfu z kopalni nawdychali i przez to im odjeb***. Scierwa u siebie nic nie blokuja, ale moze to i dobrze, bo szybciej pozdychaja jak beda sadza oddychac.

t
tom

będą wam 50lat obiecywać trasę której koszt budowy jest astronomiczny, chociażby ze względu na ogromny most, jaki trzeba byłoby wybudować na odrze, zawieszony 100metrów nad lustrem wody, nie wiem, czy to nie byłby największy most w polsce,

 

trasa nie dostanie dofinansowania z unii, bo jest zbyt droga dla polaków,

 

ktoś kto robił warunki środowiskowe nie dopilnował sprawy

 

a najłatwiej zwalić winę na ekologów ;)

 

a jak nie da się na ekologów, to trzeba winę zwalić na instytucje unijne,

 

byle nie było winy Tuska ;)

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński