reklama

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Echo Dnia EdukacjaZaktualizowano 
Egzamin ósmoklasisty - 18.12.2018 - JĘZYK POLSKI - PYTANIA I ODPOWIEDZI pixabay
Próbny egzamin ósmoklasisty 2018/2018 z języka polskiego za nami. Odpowiedzi i arkusz pytań sprawdzianu ósmoklasisty z kuratorium opublikujemy po zakończeniu egzaminu w serwisie EDUKACJA.

>>>>>EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018 - Język Polski - SPRAWDŹ ARKUSZ PYTAŃ I ODPOWIEDZI

UWAGA!!! W TYM ARTYKULE ARKUSZE I ODPOWIEDZI Z EGZAMINU ÓSMOKLASISTY PO ZAKOŃCZENIU TESTU>>>> WYSTARCZY CO KILKA SEKUND ODŚWIEŻAĆ STRONĘ

Egzamin ósmoklasisty 2019 język polski. Odpowiedzi i arkusze...

Egzamin ósmoklasistów odbywa się w poniedziałek, 15 kwietnia o godzinie 9. Koniec egzaminu o godzinie 11.

Jak informuje na swojej stronie internetowej Centralna Komisja Egzaminacyjna, do egzaminu ósmoklasisty przystępują:

  • uczniowie VIII klasy szkoły podstawowej
  • uczniowie szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej – w klasie, której zakres nauczania odpowiada klasie VIII szkoły podstawowej
  • słuchacze szkół podstawowych dla dorosłych.

- Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać - pisze Centralna Komisja Egzaminacyjna.

Z kolei w grudniu 2019 roku odbył się próbny egzamin ósmoklasisty. Poniżej wszystkie przydatne informacje.

SUGEROWANE ODPOWIEDZI PRÓBNEGO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY 2018/2019 Z JĘZYKA POLSKIEGO

Sugerowane odpowiedzi do egzaminu przygotowali dla nas nauczyciele ze Szkoły Podstawowej numer 12 imienia Bohaterów Westerplatte, mieszczącej się przy ulicy Wspólnej w Kielcach. Serdecznie dziękujemy :)

Przeczytaj tekst i wykonaj zadania.

Henryk Sienkiewicz
QUO VADIS

Raz, mniej więcej w tydzień po powrocie Winicjusza z Rzymu, cezar czytał w małym kółku ustęp ze swojej Troiki, gdy zaś skończył i gdy przebrzmiały okrzyki zachwytu, Petroniusz zapytywany wzrokiem przez cezara rzekł:
– Niegodziwe wiersze, godne rzucenia w ogień.
Obecnym serca przestały bić z przerażenia, Nero bowiem od dziecinnych lat nie usłyszał nigdy z niczyich ust podobnego wyroku; tylko twarz Tygellina zaświeciła radością. Winicjusz natomiast pobladł, sądząc, że Petroniusz, który nie upijał się nigdy, upił się tym razem.
A Nero począł pytać miodowym głosem, w którym drgała wszelako głęboko zraniona miłość własna:
– Co znajdujesz w nich niedobrego?
Petroniusz zaś napadł na niego.
– Nie wierz im – rzekł, wskazując ręką na obecnych – oni się na niczym nie znają. Pytasz, co niedobrego w tych wierszach? Jeśli chcesz prawdy, to ci powiem: dobre są dla Wergiliusza, dobre dla Owidiusza1, dobre nawet dla Homera2, ale nie dla ciebie. Tobie nie wolno takich pisać. Ten pożar, który opisujesz, nie dość płonie, twój ogień nie dość parzy. […] Komu bogowie dali tyle co tobie, od tego więcej można wymagać. Ale ty się lenisz. Wolisz sypiać po prandium3 niż przysiedzieć fałdów. Ty możesz stworzyć dzieło, o jakim świat dotąd nie słyszał, i dlatego w oczy ci powiadam: napisz lepsze!
I mówił to od niechcenia, jakby drwiąc, a zarazem zrzędząc, lecz oczy cezara zaszły mgłą rozkoszy i rzekł:
– Bogowie dali mi trochę talentu, ale dali prócz tego więcej, bo prawdziwego znawcę i przyjaciela, który jeden umie mówić prawdę w oczy.
To rzekłszy, wyciągnął swą tłustą, pokrytą rdzawym włosem rękę do złotego kandelabra złupionego w Delfach, by spalić wiersze. […]
I po chwili mówić począł:
– Tak jest. Masz słuszność. Mój pożar Troi nie dość świeci, mój ogień nie dość parzy. Myślałem jednak, że gdy wyrównam Homerowi, to wystarczy. Pewna nieśmiałość i małe rozumienie o sobie przeszkadzały mi zawsze. Tyś mi otworzył oczy. A czy wiesz, dlaczego jest tak, jak mówisz? Oto gdy rzeźbiarz chce stworzyć postać boga, szuka sobie wzoru, jam zaś nie miał wzoru. Nie widziałem nigdy płonącego miasta i dlatego w opisie moim brak prawdy.
– Więc ci powiem, że trzeba jednak być wielkim artystą, by to zrozumieć. […]
Nastała chwila milczenia, którą przerwał wreszcie Tygellinus.
– Wszakżem ci już mówił, cezarze – rzekł – rozkaż, a spalę Ancjum. Albo wiesz co? Jeśli ci żal tych willi i pałaców, każę spalić okręty w Ostii lub zbuduję ci na podgórzu albańskim drewniane miasto, w które sam rzucisz płomień. Czy chcesz?
Lecz Nero rzucił mu spojrzenie pełne pogardy.
– Ja mam patrzeć na płonące drewniane budy? Twój umysł zupełnie wyjałowiał, Tygellinie! I widzę przy tym, że nie bardzo cenisz mój talent i moją Troikę, skoro sądzisz, że jakaś inna ofiara byłaby dla niej za wielka.
Tygellinus zmieszał się, Nero zaś po chwili, jakby chcąc zmienić rozmowę, dodał:
– Lato idzie… O, jak ten Rzym musi teraz cuchnąć!… A jednak na letnie igrzyska trzeba tam będzie wrócić.
Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Wrocław 1994.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 1
PP

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 2
D A E C B

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 3
D
>>>KLIKNIJ I PRZEJDŹ DO KOLEJNYCH ODPOWIEDZI Z PRÓBNEGO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY 2018/2019 Z JĘZYKA POLSKIEGO<<<

ZOBACZ TAKŻE: PRÓBNY EGZAMIN OŚMIOKLASISTY W KIELCACH

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 4
BC

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 5
Przykładowe rozwiązanie:
Stosunek Tygellina do Petroniusza: radość z faktu, że Petroniusz popadnie w niełaskę Nerona.
Stosunek Winicjusza do Petroniusza: przerażenie, obawa o życie Petroniusza

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 6
Przykładowe rozwiązanie:
Tygellina można nazwać pochlebcą, ponieważ w podanym fragmencie „Quo vadis” deklaruje, że gotów jest celowo wywołać pożar, byle Neron zobaczył płonące miasto. Ponadto zwykle przesadnie chwalił twórczość cezara, nadskakiwał mu, by się mu przypodobać i osiągnąć z tego korzyści.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 7.1
Przykładowe rozwiązanie:
Na ilustracji widoczne jest znak ryby - symbolu pierwszych chrześcijan, którzy przedstawieni są w powieści Sienkiewicza
lub:
Na ilustracji widoczna jest droga nawiązująca do tytułu powieści, który tłumaczymy: „Dokąd idziesz”. Odwołuje się on do słów Quo vadis, Domine? (Dokąd idziesz, Panie?), wypowiedzianych według legendy, przywołanej również w powieści, przez apostoła Piotra do Chrystusa.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 7.2
Przykładowe rozwiązanie:
Na kolejne Narodowe Czytanie wybrałbym epopeję narodową - „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza, ponieważ przedstawia ona dążenia Polaków do odzyskania niepodległości. Ponadto opisuje wiele staropolskich obyczajów, które już odeszły w przeszłość i często nie są znane współczesnym Polakom.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 8
1. każe
2. karze
3. Każe

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 9
PP

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 10
D

Przeczytaj tekst i wykonaj zadania.

Jacek Wojtysiak
ZDROWY ROZSĄDEK

Dzięki zdrowemu rozsądkowi wspartemu przez potoczną obserwację wiemy, że im cięższy wózek chcemy pchnąć, tym bardziej musimy się wysilić. Wysiłek ten należy zwiększyć, jeśli pragniemy, by wózek poruszał się szybciej. Z kolei gdy chcemy, by wózek pozostał w spokoju, powinniśmy zaniechać działania. Prosta zasada: nic nie dzieje się bez przyczyny, a skutek jest jakoś do niej proporcjonalny. Zasada ta otrzymała swe ścisłe naukowe opracowanie
i dopełnienie w prawach dynamiki Newtona, które pozwalają nam zrozumieć ruchy ciał za pomocą liczbowo wyrażalnych pojęć, takich jak masa, siła, prędkość czy przyśpieszenie. Można powiedzieć, że w tym przypadku wiedza naukowa doprecyzowała wiedzę potoczną.
Nie zawsze jednak tak się dzieje. Zdrowy rozsądek poucza mnie, że gdy spaceruję, to stąpam po stabilnej i płaskiej, choć różnorako pofałdowanej powierzchni. Jednak edukacja szkolna każe mi pamiętać, że nauka już dawno odkryła, iż Ziemia jest lekko spłaszczoną kulą, która kręci się wokół własnej osi i wokół Słońca. W tym wypadku nauka kwestionuje wiedzę zdroworozsądkową. Kwestionuje, ale dla naszych małych spraw nie ma to większego znaczenia; w codziennym życiu jest nawet użyteczniej myśleć o Ziemi jako o statycznej i całkiem płaskiej.
I jeszcze jedna sytuacja. Siedzę przy stole. Solidnym, stabilnym, masywnym. Jeśli jednak wierzyć fizykom, przede mną tańczy ogromna ilość cząsteczek elementarnych, które zderzają się ze sobą jak samochodziki w wesołym miasteczku. Co więcej, nie należy ich sobie wyobrażać jako malusieńkich rzeczy, skoro niekiedy zachowują się jak fale, niektóre z nich nie mają masy lub żyją tylko przez najmniejszy ułamek sekundy. Oczywiście, nie muszę się tym przejmować ani obawiać, że na stół wyleje mi się zupa. Nauka odsłoniła tu jedynie jakiś „głębszy” poziom rzeczywistości, nie negując faktyczności poziomu „płytkiego”. Dzięki nauce nastąpiło więc rozszerzenie czy pogłębienie naszej wiedzy.
Poznanie zdroworozsądkowe (potoczne) jest wiedzą, która dzięki nauce zostaje doprecyzowana, zakwestionowana lub uzupełniona, w wyniku czego staje się wiedzą naukową. Z pewnością wiedza naukowa jest wiarygodniejsza, ale gdyby nie zdrowy rozsądek, nauka nie miałaby bazy, od której mogłaby się „odbić”. Podobnie jest z filozofią – stanowi ona rodzaj gry ze zdrowym rozsądkiem: raz go precyzując, raz kwestionując, raz uzupełniając. Filozofia jednak, bardziej niż nauka, jest skazana na zdrowy rozsądek. Nauki przyrodnicze dysponują wysoce rozwiniętymi narzędziami obserwacyjnymi oraz subtelną aparaturą pojęciową matematyki. Takich atutów nie posiada filozofia. Nic więc dziwnego, że musi ona – poruszając problemy, które w swej fundamentalności, abstrakcyjności i uniwersalności wykraczają poza naukę – uczynić zdrowy rozsądek ostateczną instancją kontrolującą jej wyniki.

Na podstawie: Jacek Wojtysiak, Filozofia i życie, Kraków 2007.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 11
Przykładowe rozwiązanie:
W piątek 20.11.2018 o godz. 10.00 naszą szkołę odwiedzi autor książek o Henryku Sienkiewiczu pan Jan Nowak. Zachęcamy uczniów do udziału w tym spotkaniu, podczas którego będzie można się dowiedzieć, jak te książki powstawały i z jakich źródeł korzystał autor. Uczestnicy spotkania będą również mieli możliwość kupienia jednego z dzieł pana Nowaka wraz z jego autografem.
Członkowie Szkolnego Klubu Literackiego

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 12
Przykładowe rozwiązanie:
Tematem tekstu Jacka Wojtysiaka jest związek nauki ze zdrowym rozsądkiem. Autor rozważa w jakim stopniu poznajemy świat dzięki zdrowemu rozsądkowi, a w jakim dzięki nauce i dochodzi do wniosku, że nauka jest bardziej wiarygodna, ale też uzupełnia poznanie zdroworozsądkowe (lub: zdrowy rozsądek powinien kontrolować wyniki nauki).

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 13
FP

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 14
D

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 15
A1

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 16.1
kierując się - wybudowany - rozpościerających się
Zadanie 16.2
Przykładowe rozwiązanie:
Błąd w zdaniu Spiesząc się na przystanek, tramwaj mi uciekł polega na tym, że w zdaniach składowych występują dwa różne podmioty ( ja i tramwaj). W takim przypadku zastosowanie imiesłowu jest niepoprawne.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 17
AC

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 18
Przykładowe rozwiązanie:
Bohater „syzyfowych prac” S.Żeromskiego Marcin Borowicz kierował się w życiu zdrowym rozsądkiem, ponieważ starał się nie narażać władzom carskim walcząc z rusyfikacją ( tajne spotkania na górce u Gontali). Ponadto zdawał sobie sprawę z tego, że musi sam uzupełniać wiadomości z historii i literatury polskiej.

Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA

Zadanie 19
Przykładowe rozwiązanie:

Napis na kubeczku i widoczna tam ilustracja wyrażają tę samą myśl, ponieważ bałwan odrzucił zdrowy rozsądek, aby spełnić swoje marzenia i wybrał się na plażę w słoneczny dzień , narażając się na stopienie. Gdyby zaś kierował się zdrowym rozsądkiem, nie spełniłby swojego marzenia.

Zadanie 20
Wybierz jeden temat i napisz wypracowanie.

Temat 1.
Napisz opowiadanie o spotkaniu jednego z bohaterów lektury obowiązkowej z bohaterem innego utworu literackiego. Spotkanie to będzie początkiem wspólnej przygody, która zmieni losy jednego z nich. Wypracowanie powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną lekturę obowiązkową. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 wyrazów.

Temat 2.
Chodzenie z głową w chmurach to nieodłączna cecha młodości. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, czy okres młodości wybranego bohatera lektury obowiązkowej oraz bohatera innego utworu literackiego to był tylko czas marzeń i beztroski. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 wyrazów.


W tym artykule opublikujemy ODPOWIEDZI i ARKUSZ PYTAŃ PRÓBNEGO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY 2018/2019 Z JĘZYKA POLSKIEGO

około godziny 11.30. Prosimy o odświeżanie strony

Próbny egzamin ośmioklasisty 18, 19, 20 grudnia. We wtorek rozpoczyna się egzamin ośmioklasisty - próbny. Początek o godzinie 9. Na początek język polski. Czas egzaminu - 120 minut. W środę egzamin z matematyki, a w czwartek z języka obcego nowożytnego. To egzamin z francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, włoskiego i rosyjskiego).

PRÓBNY EGZAMIN OŚMIOKLASISTY 18.12.2018

Próbny egzamin ośmioklasisty jest dla szkół dobrowolny. Będzie przeprowadzany w warunkach maksymalnie upodobnionych do tych, które obowiązują podczas prawdziwego egzaminu. Takie same są godzina rozpoczęcia egzaminu i czas trwania, tryb postępowania z arkuszem, wymóg samodzielności rozwiązywania zadań podczas egzaminu.

Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna, niewskazane jest, by szkoły na podstawie próbnego egzaminu ośmioklasisty wystawiały oceny cząstkowe bądź na zakończenie semestru. - Centralna Komisja Egzaminacyjna za nieuzasadnione uważa wystawianie ocen cząstkowych na podstawie uzyskanych przez danego ucznia wyników egzaminu próbnego z poszczególnych przedmiotów - mówił w listopadzie dr Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Egzamin ośmioklasisty 2018/2018 CKE 18-20 grudnia 2018. SPRAWDŹ TERMINY:

  • Próbny egzamin ósmoklasisty CKE 18.12.2018 WTOREK: godz. 8 lub 9 - Egzamin z języka polskiego PRÓBNY
  • Próbny egzamin ósmoklasisty CKE 19.12.2018 ŚRODA: godz. 8 lub 9- Egzamin z matematyki PRÓBNY
  • Próbny egzamin ósmoklasisty CKE 20.12.2018 CZWARTEK: godz. 8 lub 9 - Egzamin z języka obcego PRÓBNY

EGZAMIN OŚMIOKLASISTY CKE zaplanowano na kwiecień 2019

Będzie obejmował wiedzę uwzględnioną w programie nauczania w klasach od pierwszej do ósmej. W kwietniu 2019 roku ósmoklasiści będą zdawać go po raz pierwszy.

KTO PRZYSTĘPUJE DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY?

Do egzaminu ósmoklasisty przystępują:

  • uczniowie VIII klasy szkoły podstawowej
  • uczniowie szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej – w klasie, której zakres nauczania odpowiada klasie VIII szkoły podstawowej
  • słuchacze szkół podstawowych dla dorosłych.
  • Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę. Nie jest określony minimalny wynik, jaki uczeń powinien uzyskać, dlatego egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać.

W latach 2019–2021 egzamin ósmoklasisty będzie przebiegał z:

  • języka polskiego
  • matematyki
  • języka obcego nowożytnego.

Ten ostatni egzamin przebiega z następujących języków nowożytnych: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego lub włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

Egzamin ósmoklasisty będzie miał miejsce w kwietniu. Ci, którzy z różnych przyczyn nie przystąpią do egzaminu w pierwszym terminie, będą zdawać go w czerwcu.

Egzamin ósmoklasisty 2019 będzie przeprowadzany przez trzy dni:

dzień pierwszy – egzamin z języka polskiego. Czas trwania: 120 minut
dzień drugi – egzamin z matematyki. Czas trwania: 100 minut
dzień trzeci – egzamin z języka obcego nowożytnego, a od roku 2022 również egzamin z przedmiotu do wyboru. Czas trwania: 90 minut.

CO TRZEBA MIEĆ NA PRÓBNYM EGZAMINIE OŚMIOKLASISTY 2018/2019?

Na egzaminie gimnazjalnym można mieć ze sobą jedynie przybory do pisania, koniecznie z czarnym suszem. Na egzaminie z matematyki można mieć jeszcze linijkę. Nie można mieć kalkulatora, ani telefonu.

ZOBACZ TAKŻE: PRÓBNY EGZAMIN OŚMIOKLASISTY W KIELCACH

ZOBACZ TEŻ: Matura z matematyki 2018 z OPERONEM. Listopad 2017. Wszystkie zamknięte

Wideo

Materiał oryginalny: Egzamin ósmoklasisty 2019 JĘZYK POLSKI [ARKUSZE PYTAŃ I ODPOWIEDZI] Sprawdź w serwisie EDUKACJA - Echo Dnia Świętokrzyskie

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beti
19 grudnia 2018, 12:00, gość:

Dzieje się tak dlatego, że program 7 i 8 klasy to jakaś porażka, nie tylko z j. polskiego, ale ze wszystkich przedmiotów. Wcześniej było na to 3 lata gimnazjum, a teraz materiał z trzech lat przerabiany jest w dwa. I proszę nie pisać, że to nieprawda, bo dokładnie to zweryfikowałam, z niektórych przedmiotów, nie dość, że maja po 1,5 roku w jeden rok, to jeszcze dołożone są treści dodatkowe, które nie pojawiają się w gimnazjum - trudne i mijające się z sensem. W gimnazjum można było tak rozplanować, że na wszystko było dużo więcej czasu i wyrobić się z materiałem wcześniej, żeby został czas przed egzaminem na solidne powtórzenia, w ósmej klasie to nie realne, z każdego przedmiotu jest tyle materiału, że nawet z podstawą ciężko się wyrobić w czasie, więc nie ma mowy o jakimkolwiek przygotowanie do egzaminu. Już nie wspominam faktu, że dzieci chodzą do szkoły na dwie zmiany i dwa razy w tygodniu kończą lekcje po 18!!!!

To wszystko jest niestety prawdą. Nie wiem jak dzieciaki przerobią ten makabryczny materiał. Pójdą nieprzygotowane do egzaminów. Zresztą to zależy od szkoły. W szkole mojego dziecka uczniowie są wręcz zrezygnowani i wiecznie zmęczeni.

,,,, Justi

To jest egzamin próbny, my pisaliśmy dzisiaj całkiem inny. O Małym księciu itp.

U
Uczeń

Brawo! Zamiesciliscie pusty arkusz, nie wiadomo po kiego ch**ja daliście próbny egzamin a odpowiedzi nadal brak...nigdy więcej nie odwiedzę tej strony. Nara!

X
XDD

Dobra, dlaczego tu się pojawił próbny egzamin ósmoklasisty? Ten co dzisiaj pisałam, całkowicie był inny.
Redaktorzy tego, to dzbany.

x
xxx

lepszego arkuszu nie mogli dostac ;) Prosze wziasc pod uwage ze 8 klasy nie pisza egzaminu z historii i przedmiotow przyrodniczych.Maja ulatwienie 

g
gimnazjalista

czy to jest jakiś żart, gra polityczna? by zaznaczyć poprawną odpowiedź, nie trzeba czytać tekstów.
pisząc próbne egzaminy w drugiej gimnazjum nie mieliśmy form do wyboru. opowiadanie, rozprawka, tak proste tematy- marzenie.
nie mamy bólu do ósmoklasistów, a niesprawiedliwości jaka nas spotkała.

Z
Zula

Od zawsze. Mnie uczyli tego od czwartej klasy podstawówki ;) zawsze jest wymagana jakąś ilość treści. My mieliśmy połowę wyznaczonego tekstu. Treść też się liczy. Zachęcam do zapoznania się z kryteriami oceniania :*

I
Irena

Gratuluję pomysłu z liczeniem 200 słów. Po prostu super. Kto to wymyślił? Od kiedy liczy się ilość słów a nie treści?

E
Ewa

Program nauczania klas VII -VIII to jakaś paranoja. Nie ma szans,żeby zrealizować w ciągu dwóch lat treści,które były omawiane w czasie 3 lat nauki w gimnazjum. Poza tym uczniowie nie czytają książek. Nawet jeśli lektura była omawiana na lekcjach,tylko nielicznym się to przydało. Młodzież przeważnie bazuje na streszczeniach i ściągach z internetu. Na lekcjach uczniowie śpią z otwartymi oczami. Nie powtarzają zrealizowanego materiału. Wyjątki podchodzą do nauki rzetelnie i czytają w całości omawiane lektury. Jeżeli dany utwór był opracowany na lekcjach w kl. VII, większość dzieciaków zapomniała jego treść. Pytania były tak skonstruowane,że inteligentny,myślący uczeń udzieliłby na nie odpowiedzi,korzystając z tekstów zamieszczonych w arkuszu testowym. W niektórych pytaniach można było znaleźć podpowiedź do innych zadań. Trzeba było tylko użyć mózgu. :-(

G
Gość

To że lektura nie była omawianą to nie jest błąd. To są egzaminy próbne i służą do sprawdzenia samego siebie. W każdej szkole lektury są omawiane w innych terminach. Za pół roku na właściwym egzaminie wszystkie lektury będą omówione.

M
Marta

W sumie jestem uczennicą 8klasy i to że się nie przerabiało jeszcze tej lektury nie znaczy że nie szło zrobić tych zadań. Mówiąc szczerze to zadanie te dotyczyły lektury, więc nie rozumiem do kogo są tutaj pretensje? Naprawdę zadania pokazywały czy się potrafi pracować z tekstem a nie czy się zna treść całej lektury

g
gość

Dzieje się tak dlatego, że program 7 i 8 klasy to jakaś porażka, nie tylko z j. polskiego, ale ze wszystkich przedmiotów. Wcześniej było na to 3 lata gimnazjum, a teraz materiał z trzech lat przerabiany jest w dwa. I proszę nie pisać, że to nieprawda, bo dokładnie to zweryfikowałam, z niektórych przedmiotów, nie dość, że maja po 1,5 roku w jeden rok, to jeszcze dołożone są treści dodatkowe, które nie pojawiają się w gimnazjum - trudne i mijające się z sensem. W gimnazjum można było tak rozplanować, że na wszystko było dużo więcej czasu i wyrobić się z materiałem wcześniej, żeby został czas przed egzaminem na solidne powtórzenia, w ósmej klasie to nie realne, z każdego przedmiotu jest tyle materiału, że nawet z podstawą ciężko się wyrobić w czasie, więc nie ma mowy o jakimkolwiek przygotowanie do egzaminu. Już nie wspominam faktu, że dzieci chodzą do szkoły na dwie zmiany i dwa razy w tygodniu kończą lekcje po 18!!!!

g
gość
W dniu 18.12.2018 o 20:01, Zośka napisał:

Quo Vadis powinno być omawiane w 7,8 klasie. Może Pani syn po prostu się nie przyznał, że nie czytał, lub klasa będzie to omawiać dopiero. To tylko próbny egzamin, proszę się nie denerwować...

czy w pytaniu pierwszym na pewno są dwie odpowiedzi PP, bo mnie w tym drugim zdaniu nie pasuje

...

A ja pisałem ten test i nie przerabiałem jeszcze 2 lektur, także no, tragedia

...

A ja pisałem ten test i nie przerabiałem jeszcze 2 lektur, także no, tragedia

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3