Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dziury w butach po miesiącu chodzenia

Anna Woźniak
Leszek Rawicki (na zdjęciu) to klient, który reklamował buty w tym samym sklepie już po raz drugi. - Więcej już tam nic nie kupię - oburza się.
Leszek Rawicki (na zdjęciu) to klient, który reklamował buty w tym samym sklepie już po raz drugi. - Więcej już tam nic nie kupię - oburza się. Andrzej Szkocki
Leszek Rawicki, parę miesięcy temu kupił buty w sklepie CCC w Centrum Handlowym Galaxy. Po miesiącu nie nadawały się do chodzenia.

Poszedł je reklamować, ale w sklepie powiedzieli mu, że to nie "wina" butów, tylko złego używania. Kiedy parę tygodni temu po raz drugi nie przyjęto mu reklamacji drugiej, zupełnie nowej pary butów, przyszedł do nas.

- Mam tego dosyć - powiedział na wstępie. - Przecież to nie jest normalne, aby już po dwóch miesiącach noszenia, obie pary nie nadawały się do chodzenia - dodaje.

Trzy wady

W podeszwie obu butów powstały dziury. Pan Leszek pokazuje też, że oprócz dziur widać jak ściera się warstwa wierzchnia, a brązowy kolor zupełnie znika.

- Pod koniec maja poszedłem do sklepu CCC i pokazałem sprzedawcy wady - opowiada. - Złożyłem reklamację, bo uważam, że towar jest wątpliwej jakości. W sklepie reklamacji mi nie przyjęto.

- Irytuje mnie, że po tak krótkim czasie moje buty nie nadają się zupełnie do chodzenia - podkreśla. - A jeszcze bardziej, że sklep nie chce ponieść z tego powodu odpowiedzialności.

Co na to rzecznik konsumentów

Niezależni rzeczoznawcy

Rzeczoznawcy, którzy zajmują się wydawaniem opinii na temat jakości obuwia:
d Elżbieta Szakalińska tel. 0604 648 688
d Zbigniew Macieszek tel. 091 423 60 65
d Wojciech Węgielnik tel. 091 455 84 39

- Prawdopodobnie w ogóle rzeczoznawca nie widział tych butów na oczy - mówi Jakub Dziekciowski z biura rzecznika praw konsumenta. - Bardzo często tak się zdarza, że ogląda je jedynie kierownik sklepu. Mówi, że to nie wada obuwia, a wina użytkownika i tak sprawę zamyka.

Jakub Dziekciowski z biura rzecznika praw konsumenta radzi, aby w takiej sytuacji zgłosić sprawę właśnie do rzecznika praw konsumenta. Wcześniej jednak warto zlecić wydanie opinii na temat wad towaru niezależnemu rzeczoznawcy.

Potrzebny niezależny rzeczoznawca

- Taka usługa kosztuje od 20 zł do 30 zł - dodaje Natalia Poletajes z biura rzecznika praw konsumenta. - A raz w tygodniu w naszym biurze rzeczoznawca przyjmuje nieodpłatnie.

Z opinią od niezależnego rzeczoznawcy należy ponownie złożyć reklamację w sklepie.
Jeśli i tym razem nie zostanie przyjęta, można zgłosić się do biura rzecznika praw konsumentów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński