Nadzwyczajną sesję zwołała grupa radnych, ale inicjatywa zyskała poparcie wszystkich rajców. Będą dyskutować na temat drogi S-3, statusu Polskiej Żeglugi Morskiej oraz sytuacji Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Debaty mają zakończyć się stanowiskiem Rady Miejskiej.
Problem z S3 wiąże się z brakiem funduszy na budowę kolejnych odcinków od Gorzowa w kierunku południowym. Minister część inwestycji z braku pieniędzy przesuwa na okres 2013-2015. Wśród nich znalazła się także S3. To wzbudziło sprzeciw samorządów, parlamentarzystów i przedstawicieli całej zachodniej części kraju.
PŻM i Gryfia to dwa przedsiębiorstwa o strategicznym znaczeniu w gospodarce morskiej. Gryfia 2009 rok zamknęła kilkumilionowym zyskiem, teraz jest w trudnej sytuacji. Właściciel - MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych należące do Agencji Rozwoju Przemysłu - wprowadza program naprawczy, pracownicy obawiają się zwolnień. Grupa PŻM jest w bardzo dobrej sytuacji ekonomicznej. PŻM ma 60 lat. Jest największym polskim armatorem i jedną z największych żeglugowych firm świata. Obawy dotyczą przyszłości przedsiębiorstwa państwowego.
Rząd forsuje projekt komercjalizacji. Załoga i przedstawiciele PŻM obawiają się upolitycznienia świetnie prosperującego przedsiębiorstwa. Liczą na wyłączenie PŻM z przymusowej komercjalizacji. Zachodniopomorscy parlamentarzyści z małym wyjątkiem zapowiadają, że będą bronić przedsiębiorstwa i zabiegać o wyłączenie PŻM z ustawy.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?