Dla czterech inwestycji w ciągu DK22 oraz dla obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20 trwają już prace projektowe. Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 trwa jeszcze ogłoszony w lipcu tego roku przetarg na wykonanie dokumentacji.
ZOBACZ TEŻ: 8 mln zł na remonty zachodniopomorskich dróg
Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu i pozwoli wyprowadzić z centrum Gryfina ruch w ciągu DK31. Droga o długości blisko sześciu kilometrów posiada decyzję środowiskową. Na przebiegu obwodnicy powstaną ronda łączące drogę z obecną DK31 i DW120. Pod koniec września tego roku został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i budowę tej drogi.
- Oferty wykonawców powinniśmy poznać jeszcze w listopadzie tego roku. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2023-2025 - informuje GDDKiA.
Obwodnica Kołbaskowa ułatwi życie mieszkańców tej miejscowości wyprowadzając z niej ruch tranzytowy w ciągu DK13 do granicy z Niemcami w Rosówku. Długość odcinka to około 6 km. Inwestycja będzie się łączyła z realizowanym odcinkiem DK13 od granicy Szczecina do autostrady A6 (obwodnica Przecławia i Warzymic) na węźle drogowym Szczecin Zachód.
- Obecnie sprawdzane są oferty wykonawców złożone w ramach przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej obwodnicy. Realizację inwestycji w systemie tradycyjnym zaplanowano w latach 2024-2026 - podkreśla GDDKiA.
Ponadto planowana jest obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20, obwodnica Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20, obwodnica Wałcza (Strączna) w ciągu drogi krajowej nr 22, obwodnica Szwecji w ciągu drogi krajowej nr 22, obwodnica Rusinowa w ciągu drogi krajowej nr 22 oraz obwodnica Człopy w ciągu drogi krajowej nr 22.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?