Dworzec PKP w remoncie. Aktualny stan prac i dzieje Szczecina Głównego
Były koncepcje przeniesienia dworca w inny rejon miasta. Nowy dworzec miał powstać w rejonie ulicy Narutowicza. Stacja ciągnęłaby się od ul. Dąbrowskiego prawie do skrzyżowania Sikorskiego z Bohaterów Warszawy.
Plany pozostały jednak tylko na papierze, bo przeszkodził ogólnoświatowy kryzys z końca lat dwudziestych XX wieku. Chociaż udało się je częściowo zrealizować, powstała nowa łącznica dla ruchu towarowego, która wiedzie przez Pomorzany. Dzięki temu mamy pierścień komunikacyjny.
W polskim Szczecinie także rozważano przebudowę dworca. W połowie lat siedemdziesiątych pojawił się projekt poprzecznego dworca. Perony miały znaleźć się pod płytą, na której powstałoby centrum komunikacyjne: łączące transport kolejowy i autobusowy, wraz z całą infrastrukturą. Ale ponownie na przeszkodzie zamierzeń stanął kryzys. Natomiast częściowo udało się zrealizować koncepcję stacji postojowej. Z centrum miasta przeniesiono ją na Międzyodrze w rejon Portu Centralnego.
W planach jest budowa nowoczesnego centrum przesiadkowego, tzw. Dworca Górnego przy ulicach Owocowej i Korzeniowskiego, w sąsiedztwie dzisiejszego dworca PKS. To część realizowana ma być przez Szczecin, który wyda na inwestycję około 30 mln zł. Projekt zakłada budowę zadaszonego, zintegrowanego dworca, połączonego kładką prowadzącą bezpośrednio do zmodernizowanych peronów i budynku dworca PKP.
Zadanie znalazło się na liście zadań w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Województwa Zachodniopomorskiego.