Całość (budynek, wejście na perony i one same) grozi katastrofą budowlaną. Nic nie było remontowane od dziesiątków lat. W przejściu na perony mokro i cuchnie. Na ścianach bazgroły. Ogrodzenie oddzielające peron od reszty skarpy jest totalnie przerdzewiałe, całe się rusza.
- Przyzwyczailiśmy się, że to tak okropnie wygląda - mówi Krystyna Wnuczasz. - Ale ostatnio był u mnie znajomy ze Słupska. Wracał do siebie pociągiem. Było mi wstyd, gdy odprowadzałam go na ten nasz dworzec. A on sam nie mógł się nadziwić, że coś takiego istnieje w XXI wieku.
Henryk Masiężny, dyrektor oddziału nieruchomości PKP w Szczecinie, ma zamiar wreszcie coś zrobić z dworcem. Wymiana stolarki okiennej i zamontowanie kamer to za mało.
- Mamy projekt nowego dworca - mówi. - Ale potrzebna jest pomoc burmistrza Wolina.
Jako przykład, że właśnie przy pomocy miejscowych władz wyremontowano dworzec, podaje Sławno i Gryfino.
- Dzięki temu dostaliśmy pieniądze ze Skarbu państwa - mówi Henryk Mosiężny. - Jak tylko burmistrz Wolina wyrazi zgodę, to składamy wniosek w Ministerstwie Infrastruktury.
Na pytanie, ile gmina musiałaby dołożyć do remontu, dyrektor Mosiężny odpowiada, że są dwa warianty. Jeden z wkładem finansowym gminy, a drugi bez. O szczegółach nie chce na razie mówić, dopóki nie porozmawia z burmistrzem. Już sama szansa na remont dworca to dobra wiadomość.
Niestety, dotyczy tylko samego obiektu dworca, bo perony należą do Polskich Linii Kolejowych, a budynek do Polskich Kolei Państwowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?