Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwie firmy złożyły oferty na wykonanie węzła przesiadkowego w Świnoujściu

Joanna Maraszek
Joanna Maraszek
Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania kwotę 11 mln 440 tys. złotych. Aktualnie komisja przetargowa analizuje dokumenty złożone w ofertach obu firm.

W przetargu na budowę infrastruktury związanej z modernizacją węzła przesiadkowego kolejowo – promowo – autobusowego w Świnoujściu, oferty złożyły dwie firmy: Pro – Tra Building Sp. z o.o. Wrocław na kwotę 15 mln 530 tys. złotych oraz Elbud Szczecin Sp. z o.o. Szczecin na kwotę 14 mln 978 tys. złotych.

Zadanie polegać będzie na połączeniu parkingu park&ride przy ul. Barlickiego z dworcem PKP, dworca komunikacji autobusowej i przystani promowej, kładki nad torami i ul. Dworcowej.

Te zmiany są niezwykle istotne zarówno ze względu na już pojawiające się trudności komunikacyjne w Świnoujściu, jak i budowę tunelu pod Świną, które wymogą potrzebę organizacji nowych linii komunikacyjnych łączących lewobrzeże i prawobrzeże miasta.

Trzy etapy
Celem przedsięwzięcia jest wdrożenie zrównoważonej mobilności miejskiej, wyrażającej się zwiększeniem liczby osób rezygnujących z korzystania z indywidualnego transportu do docelowego miejsca i zmieniających formę transportu na transport publiczny (kolejowy, autobusowy) lub transport rowerowy.

Doprowadzenie do takiej zmiany modelu zachowań transportowych w konsekwencji ograniczy emisję CO2. Jednocześnie nowa infrastruktura ma przyczynić się do ograniczenia zjawiska „dzikiego” parkowania.

Pierwszy etap, który jest w fazie wyboru wykonawcy, zakłada budowę parkingu o pojemności 225 miejsc parkingowych wraz z drogami dojazdowymi łączącego cechy parkingu P&R (Park & Ride) oraz B&R (Bike & Ride).

Zmodernizowana zostanie ul. Dworcowa na wysokości dworca kolejowo - autobusowego. Wyznaczone zostaną miejsca Kiss & Ride. Koncepcja zakłada też modernizację infrastruktury dworcowej dla komunikacji zbiorowej oraz instalację nowoczesnych systemów informujących o możliwych formach i kierunkach podróży.

Drugi etap, na który miasto właśnie pozyskało dofinansowanie, to wspomniana budowa bezkolizyjnego połączenia (kładki) parkingu P&R z dworcem komunikacji autobusowej i przystanią promową oraz zakup działki od PKS i powiększenie dworca komunikacji autobusowej.

Trzeci natomiast zakłada przebudowę obszaru wjazdowego na przeprawę promową. Realizacja tego przedsięwzięcia jest możliwa dopiero po budowie tunelu.

Inwestycja z przyszłością
Na pierwszy etap pozyskano dofinansowanie zewnętrzne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego w ramach środków Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (ZIT SOM) w kwocie 5,619 mln.

Koszt prac drugiego etapu, to 8,7 mln zł, z czego 3,6 mln zł to środki UE przekazane przez Urząd Marszałkowski.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swinoujscie.naszemiasto.pl Nasze Miasto