Dwa poważne wykolejenia na szczecińskim Golęcinie. Potrzebny jest remont! Są na to szanse? Mamy odpowiedź miasta

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zdjęcia z poprzednich awarii
Zdjęcia z poprzednich awarii Czytelnicy
Udostępnij:
Dwa poważne wykolejenia w dwa dni przed zajezdnią Golęcin. Czy to wina zużytych rozjazdów do manewrowania?

9 maja późnym popołudniem rozjechały się wagony składu. Pechowy skład to protram 105N2K/2000 790+792. Do zdarzenia doszło w czasie cofania, przy minimalnej prędkości. Przenosimy się do 7 maja. Około godziny 17 wykoleił się drugi wagon składu tatr 217+218. Tym razem był to przejazd techniczny do Ludowej. Wykolejenie było jednak widowiskowe, bo wagon stanął w poprzek jezdni i zablokował przejazd w obie strony. Niektórym skręt tramwaju przywiódł na myśl drifty wykonywane przez bohaterów z kultowej serii "Szybcy i wściekli". Wydarzenie doczekało się nawet własnego mema w sieci.

Zapytaliśmy spółkę Tramwaje Szczecińskie o stan techniczny torowiska w miejscu zdarzeń. Czy konieczna jest przebudowa rozjazdów?

- Wykolejenia miały miejsce na tym samym odcinku inwentarzowym, natomiast w różnych miejscach. Ostatnio przeprowadzone remonty torowiska w tej okolicy to wymiana dwóch zwrotnic w 2021 roku oraz wymiana 54 metrów szyny oraz zabudowy torowiska - 2019 rok. Kontrola stanu torowiska została przeprowadzono podczas obchodu rocznego w okresie czerwiec/lipiec 2021 roku - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

ZOBACZ TEŻ:

- Geometria torowiska nie była bezpośrednią przyczyną pierwszego wykolejenia, najprawdopodobniej przekroczona została obowiązująca w tym miejscu prędkość(10 kilometrów na godzinę) w trakcie przejazdu przez krzyżownice w końcowej fazie wykonywania manewru wyjazdu tramwaju z zajezdni. Drugie wykolejenie jest w trakcie ustaleń.

Przypomnijmy, że wśród priorytetów inwestycyjnych Szczecina w komunikacji tramwajowej, poza budową nowych tras, magistrat wskazuje na potrzeby remontowe obecnych torowisk. Konieczny jest remont torowiska przez ul. Mickiewicza, a także remont trasy "szóstki" od Nabrzeża Wieleckiego-Jana z Kolna-Łady-Firlika-Stalmacha-Dębogórskiej-Światowida do pętli Gocław. Kiedy to się stanie, nie wiadomo.

- Potrzeb jest dużo i każde z tych zadań jest ważne. Ich realizacja będzie jednak uzależniona od możliwości budżetowych Miasta, jak również od możliwości pozyskania środków zewnętrznych - czy to środków z UE czy krajowych - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Czekamy na uruchomienie programów dofinansowań. Wtedy też dowiemy się o jakie środki możemy się starać i w konsekwencji, które zadania będziemy chcieli zrealizować w pierwszej kolejności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak długo będzie rządził drugi rząd Élisabeth Borne?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie