Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa odcinki "Nadodrzanki" do remontu. Pociągi pojadą szybciej

Marek Jaszczyński
Prace przy Nadodrzance finansowane są z budżetu państwa i środków własnych PLK. Rewitalizacja całej trasy zakończy się w 2016 r. Łączny koszt prac to około 600 mln zł.
Prace przy Nadodrzance finansowane są z budżetu państwa i środków własnych PLK. Rewitalizacja całej trasy zakończy się w 2016 r. Łączny koszt prac to około 600 mln zł. Wikimedia Commons
Dzięki modernizacji pociągi na tych dwóch odcinkach przyśpieszą z 50 do 120 km/h. Zwiększy się bezpieczeństwo pociągów i ruchu drogowego. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają modernizację torowisk i przejazdów.

Zwiększenie bezpieczeństwa, skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem, większa przepustowość linii, lepsza oferta przewozowa dla przewoźników, to cele modernizacji kolejnych odcinków Nadodrzanki w województwie zachodniopomorskim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy na wykonanie dalszych prac inwestycyjnych, które rozpoczną się w maju.

Pierwsza umowa o wartości przeszło 24,2 mln zł brutto pozwoli na przebudowę toru na długości ponad 13 km pomiędzy stacjami Chojna - Krzywin Gryfiński - Dolna Odra, wymianę nawierzchni drogowej na trzech przejazdach kolejowo - drogowych i jednym przejściu dla podróżnych oraz naprawę sieci trakcyjnej. Zadanie realizuje firma PORR (POLSKA) S.A. Prace zostaną zakończone na początku grudnia tego roku.

Druga umowa o wartości przeszło 23,2 mln zł brutto zakłada przebudowę toru na długości ponad 12 km na stacji Krzywin Gryfiński i pomiędzy stacjami Krzywin Gryfiński - Dolna Odra, wymianę nawierzchni drogowej na trzech przejazdach kolejowo - drogowych oraz naprawę sieci trakcyjnej. Zadanie realizuje firma Bug Verkehrsbau AG Niemcy. Prace potrwają do września tego roku.

- Modernizacja linii kolejowej nr 273 zwanej Nadodrzanką to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem ma 356 km i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarowym - mówi Zbigniew Wolny z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Linia położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem, to główne cele modernizacji kolejnych odcinków Nadodrzanki w woj. zachodniopomorskim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński