Duże zmiany u wykonawcy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Będzie lepiej na placu budowy?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W spółce Trakcja S.A., która jest głównym wykonawcą infrastruktury dla PKP Polskich Linii Kolejowych doszło do zmiany w zarządzie. "Głos" zapytał, czy wpłynie to na terminowość prac przy SKM.

11 marca Rada Nadzorcza Trakcji S.A. odwołała ze składu zarządu dotychczasowego prezesa - Marcina Lewandowskiego oraz Aldasa Rusevičiusa i Adama Stolarza. Na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego powołano Jakuba Lechowicza. W skład zarządu weszli także wiceprezesi Piotr Mechecki oraz Jacek Gdański. W zarządzie pozostali wiceprezesi: Paweł Nogalski oraz Arkadiusz Arciszewski.

"Głos" zapytał, czy zmiana zarządu Trakcji wpłynie na terminowość prac przy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej? Nastąpi zwiększenie zaangażowania na placu budowy?

- Zarząd Trakcji S.A. dokłada wszelkich starań, aby sytuacja związana z inwestycją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wyklarowała się możliwie szybko, z poszanowaniem słusznych interesów stron i pozytywnym skutkiem dla przedmiotowej inwestycji i lokalnej społeczności - mówi Maciej Grajewski, rzecznik Trakcji S.A. - Spółka w chwili obecnej realizuje niezbędne roboty budowlane, do czasu formalizacji ustaleń z zamawiającym. O efektach i warunkach obustronnych decyzji, dotyczących realizacji SKM, w tym także w zakresie spodziewanego terminu jej realizacji, poinformujemy wkrótce w odrębnym komunikacie, przy czym podkreślenia wymaga fakt, że Zarząd pozostaje w dialogu z zamawiającym, celem ustalenia optymalnego kierunku dalszej współpracy.

Kiedy ruszy SKM?

- Przy zapewnieniu oczekiwanego potencjału przez firmę Trakcja S.A., z zasadniczych efektów projektu będzie można korzystać do końca 2023 roku - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Innego zdania jest dotychczasowy wykonawca na placu budowy SKM.

Branżowy portal rynek-kolejowy.pl rozmawiał z Arkadiuszem Arciszewskim, wiceprezesem Trakcji. To spółka, która na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych realizuje modernizację infrastruktury w ramach SKM.

- Nawet gdyby w tej chwili zostały podjęte wszystkie decyzje, na które czekamy, to z przedstawionego przez nas harmonogramu wynika, że zakończenie inwestycji jest możliwe dopiero w drugiej połowie 2024 roku. Realnie jednak, przy obecnym podejściu Zamawiającego do wykonawcy, inwestycja jest po prostu niemożliwa do zrealizowania - mówi w rozmowie z portalem.

ZOBACZ TEŻ:

Z SPA tory prowadzą w kierunku stacji Szczecin Podjuchy (pod wiaduktem linii Dziewoklicz - Regalica i ul. Krygiera, przez jedyny w Polsce czynny kolejowy most zwodzony), SPB, Regalicy i bocznicy portowej przy Basenie Górniczym

Ostatni rzut oka na nastawnię SPA na Międzyodrzu. Zobacz, ja...

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński