Drogowe inwestycje Szczecina z myślą o zachodniej obwodnicy miasta - 9.03.2021

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Spotkanie dotyczące drogowego obejścia Szczecina. Marszałek województwa i władze Szczecina, Polic, Goleniowa, Dobrej, Kołbaskowa zapowiedziały, że zacieśnią współpracę na rzecz tej inwestycji.
Spotkanie dotyczące drogowego obejścia Szczecina. Marszałek województwa i władze Szczecina, Polic, Goleniowa, Dobrej, Kołbaskowa zapowiedziały, że zacieśnią współpracę na rzecz tej inwestycji.
Po apelu wojewody samorząd Szczecina przedstawia plany budowy dróg. To inwestycje, które pomogą w skomunikowaniu z drogowym obejściem aglomeracji.

Zbigniew Bogucki, Wojewoda Zachodniopomorski, zaapelował do lokalnych samorządów o budowę dróg dojazdowych do obwodnicy Szczecina.

- Konieczne są działania samorządów: Szczecina, Polic i marszałka województwa w celu poprawy dojazdu do węzła. Należy przynajmniej rozpocząć prace przygotowawcze do realizacji nowej drogi do węzła Police - usłyszeliśmy w czasie spotkania w ZUW, które odbyło się w lutym tego roku.

Zgodnie z zapowiedziami resortu infrastruktury, inwestycja będzie gotowa w 2021 roku do przetargu w formule projektuj i buduj, przy zapewnieniu finansowania zakończenie realizacji będzie możliwe w 2025 roku.

- Realizacja tak ambitnego projektu, wymaga również dostosowania układu drogowego w jego obrębie. Sprawny i bezpieczny dojazd do obwodnicy to wyzwanie, z którym odpowiedzialne za to podmioty będą musiały się uporać. Planowane dojazdy oraz węzły rozjazdowe Zachodniej Obwodnicy znajdują się wiele kilometrów poza granicami administracyjnymi Szczecina. Szczecin zgodnie z prawem może odpowiadać za drogi tylko w swoich granicach administracyjnych - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Dlatego Miasto deklaruje, że ze swojej strony zrobi swoje i zajmie się realizacją inwestycji dostosowujących własny układ komunikacyjny, tak aby wpisywał się on w założenia planowanej obwodnicy.

Te inwestycje to m.in:

  • III etap Trasy Północnej - trwa aktualizowanie dokumentacji projektowej;
  • Przebudowa ul. Przęsocińskiej - zadanie po stronie Gminy Miasto Szczecin zrealizowane;
  • Przebudowa ul. Modrej i Koralowej - planowany początek realizacji 2022 r;
  • Obwodnica Wołczkowa - inwestycja w fazie przygotowawczej/projektowej - podmiot wiodący Gmina Dobra;
  • Kolejne etapy przebudowy ul. Szafera;
  • Przebudowa torowiska i układu drogowego do Mierzyna do granicy z Gminą Dobra;
  • Dostosowanie układu komunikacyjnego w ramach budowy drogi DK 10 poza Szczecin w kierunku Lubieszyna - Gmina Miasto Szczecin jest gotowa sfinansować część zadania dla fragmentu leżącego w granicach administracyjnych Miasta.

- Szczecin jest gotowy do działania i otwarty na współpracę z podmiotami, które zajmą się realizacją inwestycji drogowych poza jego granicami administracyjnymi. Miasto czeka na konkretne rozwiązania, tak aby planowane włączenia w infrastrukturę drogową były ze sobą jak najlepiej skoordynowane - dodaje Piotr Zieliński.

Dodajmy, że samorządowcy z regionu zwrócili się do ministra infrastruktury z apelem o „ujęcie tego ważnego przedsięwzięcia w rządowych planach inwestycyjnych na lata 2021-27”.

ZOBACZ WIĘCEJ: Zachodnia Obwodnica Szczecina, tunel pod Odrą i podsumowanie inwestycji drogowych w regionie

Obwodnica Warzymic i Przecławia rozpocznie się od ronda Hakena. Jej fragment -  od Siadła Górnego po autostradę A6 -  będzie częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

Zachodnia Obwodnica Szczecina, tunel pod Odrą i podsumowanie...

Wspólny list w sprawie ZDOS to inicjatywa Olgierda Geblewicza, marszałka Województwa Zachodniopomorskiego.

- Stoimy przed historyczną szansą na sfinansowanie Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina z funduszy unijnych – mówi Olgierd Geblewicz. - To dzisiaj decyduje się, jakie inwestycje będą realizowane w oparciu o nową perspektywę funduszy UE na lata 2021-27, w tym o środki Krajowego Planu Rozbudowy. Tak dużych inwestycji i tak przygotowanych jak ZDOS nie ma w Polsce wiele – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

ZOBACZ TEŻ:

- Zwracamy się o zapewnienie szczególnego miejsca w tym okresie programowania inwestycji Zachodniego Obejścia Szczecina – czytamy w apelu, który obok Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza podpisali:

  • Prezydent Szczecina Piotr Krzystek,
  • Starosta Policki Andrzej Bednarek,
  • Starosta Goleniowski Tomasz Stanisławski,
  • Burmistrz Polic Władysław Diakun,
  • zastępca burmistrza Goleniowa Tomasz Banach,
  • Wójt Gminy Dobra Teresa Dera
  • Wójt Gminy Kołbaskowo Małgorzata Schwarz.

- Zachodnie Obejście Szczecina od węzła na autostradzie A6 (węzeł Kołbaskowo) przez Police do drogi S3 (węzeł Goleniów) to zarówno korytarz transportowy, jak i inwestycja o znaczeniu ekologicznym. To ekokorytarz, który poza poprawą skomunikowania obszarów leżących w jego oddziaływaniu przejmie ruch tranzytowy, który aktualnie przebiega przez centrum Szczecina – wyjaśniają sygnatariusze apelu.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie