Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga rowerowa u podnóża Wałów Chrobrego jest za wąska

Marek Jaszczyński
Rowerzyści nie zgodzili się na wykonanie ścieżki u podnóża Wałów Chrobrego niezgodnie z projektem, a więc o parametrach odpowiadających drodze jednokierunkowej.
Rowerzyści nie zgodzili się na wykonanie ścieżki u podnóża Wałów Chrobrego niezgodnie z projektem, a więc o parametrach odpowiadających drodze jednokierunkowej. Marcin Bielecki
Cykliści chcą wiedzieć, czy droga rowerowa u podnóża Wałów Chrobrego będzie wykonana zgodnie z projektem.

Droga miała być dwukierunkowa przynajmniej na pewnym fragmencie, czyli na Trasie Zamkowej oraz wzdłuż Wałów Chrobrego. Tymczasem powstały drogi rowerowe, które mają parametry dróg jednokierunkowych.

- Czekam na odpowiedź wykonawcy i projektanta w sprawie poprawek - mówi Tomasz Loga, oficer rowerowy w Szczecinie. - Co trzeba poprawić? Przede wszystkim szerokość ścieżki z 1,5 m do 2,5 metra jak było w projekcie. Natomiast wiem o poprawkach w innym fragmencie drogi rowerowej. Wiadomo już ścieżka w rejonie ulicy Pieszej będzie poszerzona z szerokości 1,4 m do 2,5 m.

Przy poszerzaniu ścieżki zachodzi konieczność przełożenia płyt granitowych, dlatego konieczne było wyrażenie zgody przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków.

- Z naszej strony nie było żadnego sprzeciwu - zapewnia Tomasz Wolender, zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. - Nie byliśmy świadomi, że ścieżka może nie spełniać parametrów bezpieczeństwa.

Przypomnijmy, że Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin zwróciło uwagę na błędy przy wykonaniu drogi rowerowej z lewobrzeża do Puszczy Bukowej.

- Długo oczekiwana i warta wiele milionów złotych ścieżka rowerowa z lewobrzeża do Puszczy Bukowej nad Jezioro Szmaragdowe budowana jest niezgodnie z projektem - twierdzi Bartosz Skórzewski, prezes stowarzyszenia. - W obrębie Wałów Chrobrego oraz Trasy Zamkowej trudno znaleźć choć jeden metr ścieżki rowerowej wybudowanej zgodnie z projektem.

Członkowie stowarzyszenia zauważyli , że geometria jak i szerokości różnią się znacznie od zaprojektowanych, bardzo często nie ma zachowanej skrajni, której brak może mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo rowerzystów. Podobnie jest z podbudową i warstwą ścieralną.

Nieprawidłowości zostały zgłoszone do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta oraz do biura Regionalnego Programu Operacyjnego.

Na miejscu budowy drogi odbyło się spotkanie z udziałem inżyniera kontraktu, przedstawicieli miasta i stowarzyszenia "Rowerowy Szczecin".

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński