- Jak to ważna droga nikogo nie trzeba przekonywać. Każdy, kto chociaż raz jechał przez Mierzyn obecną drogą krajową numer 10, wie jak bardzo ciężko jest przejechać. Tak naprawdę to sznur samochodów w jedną i w drugą stronę - mówi Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski.
Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie jest w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina. Dla planowanej inwestycji o długości 4,8 km zostało również zapewnione finansowanie na prace przygotowawcze obejmujące opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji ZRID. Przewidziana jest do realizacji łącznie z ZOS. Prawie połowa trasy będzie przebiegać przez teren Szczecina i musi być realizowana wspólnie z samorządem. Rozpoczynać się będzie na wysokości Centrum Handlowego Ster i przebiegać będzie m.in. do Węzła Dołuje.
- Zaczynamy od skrzyżowania dróg na ulicy Ku Słońcu. Potem mamy skrzyżowanie ulic: Topolowej z Łukasińskiego, również będzie można się włączyć do tego nowej drogi na skrzyżowaniu z ulicą Nasienną. W przyszłości będziemy się włączali do Zachodniego Obejścia Drogowego Szczecina - informuje Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Lada dzień ma być ogłoszony przetarg na wyłonienie projektanta drogi. Pod koniec 2024 roku inwestycja ma być gotowa do realizacji.
Czy to oznacza, że Szczecin rezygnuje z budowy linii tramwajowej od ronda Gierosa aż do granic miasta?
- Projekt "10" ma być skoordynowany z projektem pętli - zapewnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?