Dostawczaki na szkoleniu. Jak jeździć oszczędniej i bezpieczniej

Wojciech Frelichowski
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzieli się również jak sprawnie i bezpiecznie mocować ładunki.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzieli się również jak sprawnie i bezpiecznie mocować ładunki. Fot. Daimler
Firma Mojsiuk, autoryzowany dealer Mercedes-Benz w Koszalinie i Szczecinie, zorganizowała szkolenie dla użytkowników dostawczych Mercedesów. Specjaliści podpowiadali kierowcom zasady ekonomicznej jazdy i bezpiecznego umieścić ładunek.

Szkolenie przeprowadzono w podkoszalińskich Łazach. Pokaz rozpoczął się od jazd w terenie, podczas których kursanci kierowali samochodem dostawczym tak, jak przy codziennym użytkowaniu. Każde auto wyposażono w urządzenie pomiarowe EcoLog, które pokazywało na bieżąco wszystkie parametry jazdy, np. średnie obroty silnika, chwilowe spalanie oraz średnią prędkość na danym odcinku.

Wskazówek udzielali niemieccy instruktorzy z centrali koncernu. - Dotyczyły zmiany złych nawyków w trakcie kierowania autem. Zwrócono uwagę na to, co można zrobić przed jazdą, aby niepotrzebnie nie zużywać paliwa na wolnych obrotach, np. parkować pojazd w takiej pozycji, aby na drugi dzień można było od razu wyjechać na drogę bez cofania, gdyż wtedy zimny silnik pobiera duże ilości paliwa - mówi Tomasz Staruch, specjalista ds. marketingu w firmie Mojsiuk.

Kiedy kierowcy przejechali jeszcze raz po wcześniej pokonywanych trasach, to okazało się, że ilość spalanego paliwa spadała nawet o ponad litr niż poprzednio. - W ten sposób udowodniono, że pomimo zastosowania nowoczesnych technologii kierowca wciąż ma duży wpływ na zużycie paliwa - wyjaśnił Tomasz Staruch.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzieli się również jak sprawnie i bezpiecznie mocować ładunki. Przekonali się m.in., że duże znaczenie ma działanie systemu ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy). Mercedes Sprinter pokonywał dwukrotnie ten sam odcinek drogi z prędkością 50 km/h. Za pierwszym razem pojazd miał włączony układ ESP, który przeciwdziałał wywróceniu samochodu w trakcie nagłej zmiany kierunku jazdy. W trakcie drugiego przejazdu, z wyłączonym systemem stabilizacji toru jazdy, samochód bardzo mocno przechylał się na bok, a przed dachowaniem ratowały go specjalne ramiona zainstalowane po bokach pojazdu.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3