Dopalacze - gorący temat

Marzena SutrykZaktualizowano 
Elżbieta Mielnikiewicz, dyrektorka ZS nr 8 w Koszalinie<br>
Elżbieta Mielnikiewicz, dyrektorka ZS nr 8 w Koszalinie RADEK KOLESNIK
Elżbieta Mielnikiewicz, dyrektorka ZS nr 8 w Koszalinie, mówi m. in. o walce z dopalaczami. Rozmawiamy z dyrektorką szkoły, z której pogotowie zabrało ucznia po dopalaczach.

Podczas zdarzenia w waszej szkole zareagowała pani błyskawicznie. Od razu zawiadomiła pani pogotowie i policję, nie było zamiatania sprawy pod dywan.

Miałam akurat zastępstwo w pierwszej klasie. Gdy jeden z uczniów zapytał, czy może na chwilę wyjść z lekcji, zgodziłam się. Za chwilę o to samo poprosił następny. Gdy po chwili wstał następny, to też zgodziłam się, ale uznałam, że coś jest nie tak, że to nie jest przypadek. Gdy dwóch z nich wróciło, obserwowałam ich, zachowywali się spokojnie. Wciąż nie wracał ten, który wyszedł jako pierwszy. I nagle dostałam sygnał od nauczyciela dyżurnego, że w toalecie jest uczeń, który źle się czuje, siedzi w kucki na podłodze, jest słaby, zwraca, nie może ustać na nogach. Dlatego ważna była szybka pomoc medyczna, stąd telefon do pogotowia. Wezwałam też opiekuna prawnego chłopca. A policja - wiedziałam, że coś niedobrego się dzieje i że ważna jest szybka reakcja, że być może jakieś dopalacze wchodzą w grę, więc na gorąco trzeba ustalić, skąd się to wzięło, od kogo. Policja także szybko zareagowała. Szybko udało się ustalić, od kogo uczeń dostał te środki. Ten, który ich udzielił, to jeden z tych, którzy wyszli z klasy, miał też te środki przy sobie.

To pierwszy taki przypadek w szkole?

Od kilku lat nie mieliśmy podobnej sytuacji. O zagrożeniu dopalaczami wiele się słyszy i mówi. Prowadzimy akcję profilaktyczną pod hasłem „Bezpieczna szkoła”, w ramach akcji organizujemy pogadanki, były też spotkania dla rodziców. Od dawna byliśmy bardzo wyczuleni na ten temat, zwłaszcza że do nauczycieli docierały różne sygnały na temat dopalaczy. Nikt nikogo - tak jak stało się teraz - nie złapał do tej pory za rękę.

Jak szkoła radzi sobie z tym problemem - wiadomo, że dopalacze są łatwo dostępne.

Rozmawiamy z uczniami, organizujemy spotkania ze specjalistami, terapeutami. Współpracujemy z policją. Robimy to od kilku lat. Przez te lata było spokojnie, a teraz temat wrócił. To był incydent. Stało się. Trzeba dalej robić swoje i pracować z młodzieżą. Na pewno w ramach godziny wychowawczej trzeba obowiązkowo wprowadzić ten temat. Pomocne tu też będą materiały publikowane w „Głosie” w związku z prowadzoną przez was akcją walki z dopalaczami.

A co z uczniami, którzy zostali zatrzymani?

Szczególnej opieki wymaga cała klasa, do której chodzą ci uczniowie, zarówno zatrzymany, jak i ten, który przyjął dopalacze. Potrzebują współpracy ze specjalistą.

Czy uczeń, który udzielił środków, zostanie wyrzucony ze szkoły?

To nie jest rozwiązanie problemu. Na pewno musimy dokładnie zbadać sprawę, porozmawiać z policją, na ile sprawa jest rozwojowa i wchodzi w grę szersze działanie z jego strony. Nie można, ot tak, po prostu wyrzucić ucznia z dnia na dzień. Ale też nie wykluczam przeniesienia go do innej placówki.

A uczeń, który sięgnął po dopalacze?

On nie zostanie usunięty ze szkoły, wręcz przeciwnie, ten chłopak wymaga teraz szczególnej opieki i pomocy, kontaktu ze specjalistą, z psychologiem. To jest ofiara w kontekście tego zdarzenia.

Czytaj też >>> Stop Dopalaczom - serwis gk24.pl

Nasza akcja Dopalacze to straszny syf! Trucizna! 800 razy mocniejsza niż marihuana. Zażycie tego to praktycznie samobójstwo... - to zaledwie dwa zdania zaczerpnięte z komiksu pt. „Mocarz”.

Komiks został opracowany i przygotowany przez naszego grafika Wojciecha Stefańca we współpracy z Krzysztofem Kraszewskim, Janisem Chrisidisem i Teresą Maksimowicz.

Wydawnictwo pojawi się wkrótce, bo już po świętach, na rynku.

Trafi do wielu z Państwa razem z „Głosem”. Komiks będzie też rozpowszechniany przez przedstawicieli sanepidu w szkołach w naszym regionie. Nie jest to obszerna publikacja. Do tego to przede wszystkim ilustracje opatrzone dialogami. Na przeczytanie komiksu wystarczy wam kilka minut, może co najwyżej 10. Ale naprawdę warto, by zatrzymać się na chwilę i uświadomić sobie, jak poważnym problemem są dopalacze.

Wielu z Państwa być może sporo już słyszało o działaniu dopalaczy, o tym, jakie straszliwe spustoszenie wywołują w organizmie, że często doprowadzają do śmierci. Nie szkodzi, ten materiał i tak wart jest tego, by się z nim zapoznać, by podsunąć go swoim dzieciom.

Praca powstała w ramach akcji „Głosu” STOP DOPALACZOM. Wsparły ją samorządy - mecenasami akcji są prezydent Koszalina Piotr Jedliński oraz prezydent Słupska Robert Biedroń.

Partnerzy akcji „Głosu” to UM Lębork, UM Miastko oraz powiat słupski.
STOP DOPALACZOM - akcja społeczna. „Głos” razem z partnerami - samorządami z Pomorza organizuje akcję „Stop dopalaczom”. Powiemy wam, czym są te specyfiki, co może się w nich znajdować, jakie efekty mogą wywoływać i do czego może prowadzić ich zażywanie. Oraz oczywiście, jak się przed nimi uchronić i jak ratować tego, który je wziął.

Zobacz nasz serwis specjalny STOP DOPALACZOM

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Materiał oryginalny: Dopalacze - gorący temat - Głos Koszaliński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
W dniu 16.12.2015 o 11:22, olo napisał:

"Miałam akurat zastępstwo w pierwszej klasie. Gdy jeden z uczniów zapytał, czy może na chwilę wyjść z lekcji, zgodziłam się. Za chwilę o to samo poprosił następny. Gdy po chwili wstał następny, to też zgodziłam się,"- oj, Pani Dyrektor, czy tp aby nie jest pozostawienie ucznia bez opieki w czasie realizowanych przez Panią zajęć? Uczeń powinien być u Pani na lekcji, a nie poza nią, uczeń przebywał bez opieki!! Oj robi się już nieprzyjemnie.​


Akurat z tym się nie zgodzę, uczeń podczas trwania jego lekcji musi przebywać na terenie szkoły. Bo jeżeli byłby poza terenem i coś by mu się stało to oczywiście dyrektor musiałby ponieść konsekwencje.
T
TakieMamZdanie

Dopalacze powinny byc legalne jesli ktos jest DEBILEM to niech je bierze i zdycha w piz****u,a jesli ktos  ma troche oleju w glowie to wie ze Dopalacze sa zle i ich nie bedzie bral.Czym mniej debili na swiecie tym lepiej dla pozostalych ludzi.
JESTES DEBILEM BIERZ DOPALACZE I ZDYCHAJ SMIECIU!!!!Moge nawet fundowac debila dopalacze i sie nie truja!!!!!!!!!!

p
parik

Niestety coraz więcej młodych ludzi interesuje się dopalaczami. Dopalacze mogą uzależniać, mogą też negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Osoby, które mają problemy z dopalaczami, mogą trafić do Ośrodka Agnus Terapia. Tam uzyskają pomoc w swoim uzależnieniu.

T
Tadeusz
W dniu 16.12.2015 o 11:29, Jędruś napisał:

Jeśli wiesz, że palisz maryśkę, bo najczęściej bierzesz to co opchnie ci diler czyli gówno wiesz co tam jest. A to może wyżreć ci mózg, którego pewnie już nie masz skoro tak piszesz.

... otóż to! legalna, etykietowana "maryśka" byłaby dobrem dla wszystkich zainteresowanych

 

poza tym, skąd ten jad w Twojej odpowiedzi?  po jednym wpisie... wypowiadam się w temacie - tyle.

 

czytaj ze zrozumieniem, napisałem że, nie pale. napisałem że, konopie są użyteczne, nie tylko w celach rekreacyjnych...

J
Jędruś
W dniu 16.12.2015 o 10:31, Tadeusz napisał:

W dużej mierze masz rację! Niestety, człowiek, (ktoś, kiedyś w usa) rzucił hasło że marihuana/ konopie w ogóle są złe i - jak to mówią - ciemny lud to kupił. długo by pisać i nie mam czasu na to, pracować trzeba, ale polecam ludziom lekturę w internetach! generalnie, konopie to bardzo pożyteczne rośliny,  ale ludzi widzą tylko demona...   Sam nie palę ale jestem za legalem! Niestety dopalacze to też podróby amfy, ekstazy itp... a to jest syf dlaczego młodzi ludzie kupują dopalacze? można się rozwodzić i analizować sytuacje społeczno ekonomicze warunki rozwoju młodego człowieka i inne ble ble ble.... młodzi ludzie kupują dopalacze ponieważ mogą, bo są dla nich dostępne, chyba nawet łatwiej kupić niż alkohol ,papierosy albo leki na recepte

 

Jeśli wiesz, że palisz maryśkę, bo najczęściej bierzesz to co opchnie ci diler czyli gówno wiesz co tam jest. A to może wyżreć ci mózg, którego pewnie już nie masz skoro tak piszesz.

o
olo

"

Miałam akurat zastępstwo w pierwszej klasie. Gdy jeden z uczniów zapytał, czy może na chwilę wyjść z lekcji, zgodziłam się. Za chwilę o to samo poprosił następny. Gdy po chwili wstał następny, to też zgodziłam się,"- oj, Pani Dyrektor, czy tp aby nie jest pozostawienie ucznia bez opieki w czasie realizowanych przez Panią zajęć? Uczeń powinien być u Pani na lekcji, a nie poza nią, uczeń przebywał bez opieki!! Oj robi się już nieprzyjemnie.

 

 

E
Eh

 Jesteś tępy i ograniczony ...albo masz beret na mózgoczaszce.

Jak się nażrę sromotników to z wątroby zrobią mi smołę i umrę w męczarniach.
Jak zapalę ziółko to się tylko wyluzuję i uspokoję, posłucham muzyki i absolutnie nic, ale to nic złego ze zdrowiem mi nie zrobi.
Bardziej szkodzi alkohol i papierosy od marihuany
...ale co ja ci mówię jak ty masz ciasny umysł człowieniu
 

g
gościu

Idź do lasu, nazbieraj sobie muchomorów sromotnikowych, które dał nam Jaśnie nam panujący, zrób z nich obiadek i zjedz. Przecież są legalne...

L
Legalize it

Treść usunięto.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3