Dobre wyniki Unity Line

Piotr Jasina
Promy spółki pływają na linii Świnoujście - Ystad oraz Świnoujście - Trelleborg.
Promy spółki pływają na linii Świnoujście - Ystad oraz Świnoujście - Trelleborg. Marcin Bielecki
Polski przewoźnik promowy odnotował wzrost przewozów samochodów osobowych i ciężarówek na trasie Polska - Szwecja, wprowadził dwa nowe statki - Skanię oraz Kopernika. W tym roku spółka chciałaby osiągnąć zbliżone wyniki.

Unity Line

Unity Line

Jest jedną z największych firm armatorskich działających na rynku bałtyckich przewozów promowych. Obsługuje całość przewozów kolejowych między Polską a Szwecją oraz ponad 60 proc. rynku transportu samochodów ciężarowych. Promy Unity Line goszczą rocznie około ćwierć miliona pasażerów i ponad 150 tysięcy kierowców ciężarówek.
Obok wprowadzonej we wrześniu 2008 roku Skanii, spółka zarządza jeszcze promami: Polonia, Gryf, Wolin, Galileusz, Jan Śniadecki i Kopernik.

Po wejściu Polski do Unii producenci skandynawscy zaczęli przenosić produkcję do Polski. To wszystko przełożyło się na zwiększone zainteresowanie promowym transportem morskim.

- Do sierpnia 2008, na wszystkich połączeniach z Polski do Szwecji, szczególnie w segmencie cargo, rynek odnotowywał wzrost przewozów w granicach 7 procent - informuje Paweł Wojdalski z Unity Line. - We wrześniu oznaki zbliżającego się kryzysu spowodowały obniżenie dynamiki wzrostu i wywołały stagnację w wymianie towarowej. Jednak całoroczne wyniki Unity Line okazały się bardzo dobre. Wzrost przewozów ciężarówek wyniósł w roku ubiegłym 8,7 procent.

W 2008 roku promy spółki przewiozły ponad 74 tys. samochodów osobowych, prawie 176,4 tys. ciężarówek i prawie 22 tys. wagonów (spadek 6,4 proc.).

Z usług Unity Line skorzystało także 241 609 pasażerów, o 7,6 proc. mniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Główną przyczyną spadku była zła sytuacja na rynku pracy, związana z ogólnoświatowym kryzysem i słaby przelicznik złotego polskiego w stosunku do korony szwedzkiej.

O prawie 29 proc. spadły przewozy autokarów. Dlaczego? Przyczyn jest kilka.
- Z roku na rok pogarszały się warunki na skandynawskim rynku pracy - wyjaśnia Wojdalski. - Wielu turystów zamieniło autokary na samochody. Pojawiła się także szeroka oferta tanich linii lotniczych.

Samochodów osobowych promy przewożą z roku na rok więcej. W 2008 roku wzrost wyniósł ponad 8 proc.

Na ten rok zarząd spółki patrzy z umiarkowanym optymizmem. Głównym celem jest zbliżenie się do ubiegłorocznego wyniku.

- Spółka spodziewa się pozyskania czeskich i węgierskich tranzytów, dla których problematyczne staną się wzrosty opłat autostradowych na niemieckich drogach - dodaje Paweł Wojdalski.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolo

Ja jak mam wybór to wolę jechac do i z Szwecji promami PŻB- Taniej, komfort podrózy jest taki sam ,serwis na promach jest taki sam bez róznicy,

Z
ZuZa

Zaliczyłam dwa fantastyczne wypady z Unity Line i jestem bardzo zadowolona z tego, że postanowiłam płynąć właśnie z nimi. A że przypadły mi do gustu tańce na promie - szykuję się jeszcze na wrześniową Noc DJ'ów

J
Jacek

A ja pływam często Polonią i Skanią i zawsze jak podróżuję sam mam ten sam problem - miejsce w kabinie. Nie ma kabin jednoosobowych, wykupuję się miejsce w kabinie dwu i czteroosobowej i zostaje się dokoptowany do innego (innych) podróżnych lub jeśli uda się być samemu to można zostać obudzonym w środku nocy przez nieznajomych. Jest się narażonym poza innymi niedogodnościami np. na stratę bagażu. Można też zostać wywołanym rano po opuszczeniu kabony przez recepcję jeśli np. w nocy przyszło dwóch lub trzech podróżnych, którzy wykupili jedno miejsce. Recepcja będzie wtedy prowadziła śledztwo na ilu łóżkach spaliście. XXI wiek....Acha takie praktyki można usprawiedliwić, że możesz przecież wykupić sobie całą kabinę.

a
adamek

Ja też lubię pływać z Unity. Skania i Polonia są super. Płynęłam w ten weekend Skania, był weekend hiszpański. Świetny rejs, jedzenie kosmicznie pyszne. Bawiłam się cudownie. Napewno go powtórzę!!!

G
Gość

Witam! sama bawilam sie tam w walentynki i bylo super!
Teraz odbywaja sie tam rozne tematyczne weekendy i w wakace zamierzam z nich skorzystac.
Prom super, lepszy od Polonii bo tam cala obsuga to sztywniacy,niezadowoleni z pracy, a tu mili, mlodzi ludzie ,zawsze usmiechnieci i pomocni.
No i musze sie jeszcze wspomniec o jedzeniu na statku...super!!!!!!!!!!!!!

o
oficer nawigator

Jestem oficerem nawigatorem na należącym do Unity Line promie "Skania" i muszę śmiało przyznać, że dawno takich głupot nie czytałem. Prom, na którym pływam jest praktycznie bezawaryjny, nie mieliśmy kompletnie żadnych problemów od czasu pierwszego rejsu (1 września 2008), kiedy to pojawiła się mały problem z otwarciem furty dziobowej. Usterka została usunięta na miejscu i od tego czasu wszystko działa jak w zegarku!. Pracowałem, również przez kilka dni na promie podczas szeroko zakrojonych prac remontowych na stoczniach Gryfia i Remontowa. Posiłki serwowano nam 3 razy dziennie, dostęp do bieżącej wody mieliśmy przez cały czas, mieszkaliśmy w komfortowych kabinach, jedynie przez pewien okres wyłączona była klimatyzacja ze względu na bezpieczeństwo przeprowadzanych prac. Przez ten okres na promie przebywała i pracowała także spora część załogi ale żaden z jej członków nie brał czynnego udziału w pracach remotowych a jedynie w porządkowych.
Fakt, ze względu na opieszałość stoczni remontowych prom wszedł do eksploatacji z nie wpełni wykończoną, dobudowaną częścia górnego pokładu, nie było tam jednak mowy o żadnych pracach spawalniczych. Jedyne co zostało do zrobienia to zamontowanie paneli sufitowych wraz z oprawami oświetleniowymi i kratkami do klimatyzacji i wentylacji, położenie wykładzi i wyposażenie tych pomieszczeń. Prace te zajeły dokładnie 11 dni i w żadne sposób nie wpłyneły na komfort podróży czy bezpieczeństwo pasażerów i samego promu. Co do imprezy walentynkowej, która odbyła się w ramach znanych w Unity Line rejsów weekendowych, to muszę smiało powiedzieć, że odniesliśmy wielki sukces!. Na promie bawiło się blisko 700 osób i wszyscy byli bardzo zadowoleni. Skąd wzieły się te rzeczy, o których pisali inny użytkownicy na tym forum nie mam zielonego pojęcia ale jest to stek zwykłych bzdur. Kto wie, może to konkurencja...?!. Pozdrawiam

G
Gość
W dniu 13.03.2009 o 19:01, Gość napisał:

Marynarz czy rzecznik prasowy??Jestem pływam na skanii i nie potwierdzam że prom radzi sobie dobrze. Ciągle pojawiają się jakieś awarie. Może problemem jest to że przed zakupem nie wykonano należycie audytu?? Część hotelowa częściowo niewykończona????przecież tam połowa kabin była niezdatna do użytku. a cały górny pokład był dopiero spawany. Skania miała oferować porównywalny standard jak Polonia i do tej pory na Polonii jest dużo wyższy standard. Kto jest winny że prom trafił do gryfii która nie była w stanie wykonać zaplanowanych działań??nawet walentynki okazały sie na skanii niewypałem


Moja dziewczyna która pracuje na skanii opowiadała że przez 2 miesiące mieszkali na promie bez bieżącej wody i klimatyzacji. Zmuszano ich do pracy przy remontach bez uprawnień. Ale to wielkie unity wiec nikt im nie podskoczy
G
Gość
W dniu 12.03.2009 o 16:20, MArynarz napisał:

Nie można powiedzieć, że zakup promu "Skania" był inwestycją nietrafioną!!!. Prom radzi sobie bardzo dobrze na linii Świnoujście-Ystad, poza tym dzięki wprowadzeniu dodatkowej jednostki, wahadłowo z promem "Polonia", Unity Line stała się jeszcze bardziej konkurencyjna oferując pasażerom nocne i dzienne połączenie. Jeśli chodzi o opóźnienie z wprowadzeniem promu to winne są tylko stocznie, które nie dotrzymały terminów, najpierw szczecińska "Gryfia" a później gdańska "Remontowa". Po tym jak Unity ogłosiła oficjalnie datę wprowadzenia promu na linię okazało się, że stocznia nie jest w stanie wyrobić się na czas. Wprowadzono zatem prom z częściowo nie wykończoną przestrzenią hotelową. Prace zostały jednak szybko zakończone w czasie eksploatacji promu pod czujnym okiem klasyfikatora w taki sposób aby nawet w najmniejszym stopniu nie wpływały one na bezpieczeństwo.


Marynarz czy rzecznik prasowy??
Jestem pływam na skanii i nie potwierdzam że prom radzi sobie dobrze. Ciągle pojawiają się jakieś awarie. Może problemem jest to że przed zakupem nie wykonano należycie audytu?? Część hotelowa częściowo niewykończona????
przecież tam połowa kabin była niezdatna do użytku. a cały górny pokład był dopiero spawany. Skania miała oferować porównywalny standard jak Polonia i do tej pory na Polonii jest dużo wyższy standard. Kto jest winny że prom trafił do gryfii która nie była w stanie wykonać zaplanowanych działań??
nawet walentynki okazały sie na skanii niewypałem
M
MArynarz

Nie można powiedzieć, że zakup promu "Skania" był inwestycją nietrafioną!!!. Prom radzi sobie bardzo dobrze na linii Świnoujście-Ystad, poza tym dzięki wprowadzeniu dodatkowej jednostki, wahadłowo z promem "Polonia", Unity Line stała się jeszcze bardziej konkurencyjna oferując pasażerom nocne i dzienne połączenie. Jeśli chodzi o opóźnienie z wprowadzeniem promu to winne są tylko stocznie, które nie dotrzymały terminów, najpierw szczecińska "Gryfia" a później gdańska "Remontowa". Po tym jak Unity ogłosiła oficjalnie datę wprowadzenia promu na linię okazało się, że stocznia nie jest w stanie wyrobić się na czas. Wprowadzono zatem prom z częściowo nie wykończoną przestrzenią hotelową. Prace zostały jednak szybko zakończone w czasie eksploatacji promu pod czujnym okiem klasyfikatora w taki sposób aby nawet w najmniejszym stopniu nie wpływały one na bezpieczeństwo.

g
gosc

Poza tym, drobna uwaga do autora tekstu, UL to operator promowy a nie armator.

G
Gość

Dlaczego Unity Line nie przyzna się jak nietrafioną inwestycją był zakup promu skania ?? Prom wystartował po sezonie wakacyjnym, nie w pełni wykończony, nie dokończone zostało całe piętro łącznie z robotami spawalniczymi. Czy ktoś został ukarany za rażące opóźnienia i stratę ogromnych pieniędzy przez to że nowy prom nie pływał w lecie?

Dodaj ogłoszenie